ساعت‌های سرنوشت برای دلار؛ دلار شنبه چند؟

بدون دیدگاه
 

​قیمت دلار در هفته دوم تیر در حالی که نوسانات رفت و برگشتی در کانال‌های ابتدایی کریدور ششم را تجربه‌ کرد؛ در نهایت با بازدهی ناچیز و رشد ۵۰ تومانی قیمت نسبت به هفته ابتدایی تیر به کار خود پایان داد. بازارها در انتظار برگزاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری منجمد شده است. باید دید با مشخص شدن نتیجه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دلار از کدام طرف خارج می‌شود.

قیمت دلار در حالی دومین هفته تیر را پشت سر گذاشت که معامله‌گران چشم به اخبار انتخابات و اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری داشتند. دلار در مدت یاد شده نوسانات ۵۰ تا ۱۵۰۰ تومانی داشت و نسبت به مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری توجه ویژه‌ای نشان داد. در نهایت اسکناس آمریکایی در کانال ابتدایی کریدور ششم به کار خود پایان داد و نسبت به هفته ابتدایی تیر رشد بازدهی ۰.۰۸ درصدی و افزایش قیمت ۵۰ تومانی داشت. این بررسی نشان می‌دهد در هفته اخیر دلار با وجود رفت و برگشت قیمت و تمایل برای ورود به کانال قیمتی بالاتر، اما در محدوده‌ قیمتی مشخصی فریز شده بود.

پیش بینی قیمت دلار

بازارهای مالی در هفته‌های اخیر بیشترین تاثیر را از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرفته‌اند و در انتظار مشخص شدن نتیجه این رویداد سیاسی هستند. معامله‌گران روز شنبه را روز سرنوشت‌سازی برای روند قیمت دلار و سایر بازارهای مالی می‌دانند.

علاوه بر اثرگذاری موضوع انتخابات بر قیمت دلار، در آخرین ساعات روز پنجشنبه برخی رسانه‌ها به نقل از منابع مطلع خبر دادند اسرائیل با اعزام هیاتی برای شرکت در مذاکرات در دوحه برای توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه موافقت کرد. این تصمیم اسرائیل، یک روز پس از ارائه پیشنهادهای جدید حماس درباره توافق آتش‌بس صورت گرفت. این خبر با توجه به افزایش امنیت و آرامش در منطقه می‌تواند به روند کاهشی قیمت دلار در روز شنبه کمک کند.

تتر به کانال ۶۲ هزار تومانی نزدیک شد

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۶۴۰ تومانی ایستاد. قیمت تتر روی رقم ۶۱ هزار ۸۰۰ تومانی ایستاد و افزایش ۳۰۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس با کاهش هزار تومانی روی قیمت ۷۸ هزار و ۵۴۰ تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۶ هزار و ۵۴۰ تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و ۱۶۷ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۳ هزار و ۱۰۶ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

منبع: عرشه

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید