شرایط ثبت نام برای وام مسکن/میزان قسط وام مسکن هر ماه چقدر شد؟

بدون دیدگاه
 

معاون وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه اعلام کرد، وام ۸۰۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن، از سوی سرپرست ریاست جمهوری به بانک مرکزی ابلاغ شده است. اما حالا با افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن، اقساط ماهانه آن تا چه اندازه افزایش می‌یابد و چگونه می‌توان برای این تسهیلات ثبت نام کرد؟

به گزارش عرشه آنلاین، دولت از سال گذشته در پی رشد تورم عمومی و افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، سقف تسهیلات مربوط به این بخش را افزایش داد؛ تسهیلات نهضت ملی مسکن یکی از این موارد بود.

اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که دولت برای نخستین‌بار اعلام کرد، سقف وام نهضت ملی مسکن را به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش داده و حالا پس از گذشت بیش از یک سال، بار دیگر خبرها حاکی از افزایش مبلغ این تسهیلات است.

هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی خبری درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: بر اساس ابلاغ مصوبات جلسه هجدهم شورای عالی مسکن، بحث وام ۸۰۰ میلیون تومانی توسط آقای مخبر به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

اما حالا با افزایش سقف این وام، اقساط ماهانه آن به چه چند میلیون تومان رسیده است؟

اقساط وام نهضت ملی مسکن

اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن پلکانی است و بنابراین طی دو سال اول، مبلغ اقساط، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مدت بازپرداخت این وام 20 سال تعیین شده است، اما در صورتی‌که طی دو سال، ساخت واحد‌ها تمام شود، بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن نیز به 18 سال کاهش پیدا می‌کند. پرداخت اقساط این وام از زمان تکمیل واحد و تحویل آن به متقاضی آغاز می‌شود.

نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از همان ابتدا به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مرکزی نیست. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند. اگرچه این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر آغاز دوباره ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن است.

همچنین کسانی که در مراحل قبلی، اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، می‌توانند بر اساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir در بازه‌ای که تعیین می‌شود برای ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن

دولت از همان ابتدا شرایط خاصی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن معین کرد که در غیر این صورت قادر به عبور از غربال وزارت راه و شهرسازی نبودند. این شرایط عبارت بود از:

متقاضیان طرح مسکن ملی و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال اخیر مالک هیچ زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند.

متقاضیان نباید از تاریخ 1357/11/27 از هیچ یک از امکانات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی، برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. همچنین این افراد از ابتدای سال 1384 تاکنون نباید از سیستم بانکی کشور تسهیلات ساخت یا خرید مسکن دریافت کرده باشند.

متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت‌نام مسکن ملی مجردها، در صورتی امکان‌پذیر است که زنان مجرد، بیش از 35 سال و مردان مجرد، بیش از 40 سال داشته باشند.

متقاضی باید در شهر مورد تقاضا حداقل پنج سال سابقه سکونت داشته باشد.

متقاضیان باید توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی 1401 را داشته باشند و بتوانند حداقل 400 میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی سپرده‌گذاری کرده باشند./ تجارت

منبع: عرشه

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید