دهک بندی خانواده‌ها تغییر کرد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24،علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان گفت: مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، در بررسی گردش حساب، سه سال متوالی را لحاظ می‌کند. به این معنی که بحث پایا، ساتنا، شاپرک و مانده حساب برای سه سال متوالی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد:، اما افرادی هم هستند که شغل‌شان تنخواه‌دار و… است؛ این افراد باید برای اینکه با چالش مواجه نشوند حساب خود را از حساب تجاری جدا کنند تا در بررسی وضعیت اقتصادی خانوار آنها نیز اشتباهی رخ ندهد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان همچنین در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی به روزرسانی دهک‌بندی خانوار‌ها چه زمانی اتفاق می‌افتد؟، اظهار کرد: طبق قانون، در صورتی که دولت شرایط به روزرسانی داده‌ها را داشته باشد باید شهریورماه شناسنامه اقتصادی خانوار‌ها به روز رسانی شود.محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها، یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که پیش از شهریورماه نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، بعد از بررسی مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان، دهک‌بندی آنها در مرحله جدید به روزرسانی تغییر می‌کند؛ به عبارتی دهک خانوار‌ها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی، ارزیابی خواهد شد.

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی

اشخاصی هم که رقم سمت راست کد ملی شان فرد باشد، در روز‌های فرد می‌توانند به این سامانه وارد شده و از آن جهت اطلاع از وضعیت یارانه شان استفاده کنند.

به هر حال، در این قسمت نحوه استعلام یارانه معیشتی با کد ملی را توضیح می‌دهیم تا از روش کلی آن مطلع شوید. به این ترتیب، با توجه به رقم آخر کد ملی تان می‌توانید در روز‌های مربوطه وارد شده و از خدمات سامانه بهره‌مند شوید.

جهت استفاده از این سامانه برای بررسی وضعیت یارانه تان هم باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده ایم. این اقدامات لازم به منظور استعلام یارانه در سامانه مذکور، به شرح ذیل می‌باشند:

۱- در اولین قدم باید به این سایت وارد شوید که در بخش قبل نحوه انجام این کار را بیان کرده ایم؛ پس جهت وارد شدن به سامانه استعلام یارانه با کد ملی سرپرست دچار مشکل نخواهید شد.

۲- بعد از این که به صفحه اصلی سایت استعلام وارد شدید، شکل زیر را مشاهده می‌کنید. در گوشه بالا و سمت چپ این صفحه گزینه «ورود / ثبت نام» قرار گرفته است. بر روی آن کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی استعلام شوید.

۳- سپس پنجره‌ای به شکل زیر برای تان نمایش داده می‌شود که شامل گزینه‌های ورود و ثبت نام است.

اگر قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشید، می‌توانید به راحتی وارد شوید؛ اما اگر تا کنون نام نویسی تان را در این سایت انجام نداده اید، برای استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه ابتدا باید این فرایند را طی کنید.

جهت این امر کافی است شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولدتان را در کادر‌های مربوطه قرار داده و پس از تایید کد امنیتی، گزنیه «ارسال کد اعتبارسنجی» را بزنید.

به این ترتیب می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید.

راه دیگری هم برای استعلام یارانه با کد ملی سرپرست وجود دارد. این راه هم استفاده از کد دستوری ایجاد شده به همین منظور است.

کسانی که به هر دلیل امکان استفاده از سامانه را نداشته باشند، می‌توانند از طریق کد دستوری وضعیت یارانه شان را بررسی کنند. این روش حتی برای گوشی‌های ساده و غیر هوشمند هم جواب می‌دهد.

به هر حال، جهت این امر باید کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را در تلفن خود شمار گیری نمایید.

بلافاصله پس از شماره گیری این کد، استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه برای شما انجام گرفته و وضعیت دریافت یارانه تان مشخص می‌شود.

البته توجه داشته باشید که این روش هم تنها مشمول بودن یا نبودن خانواری که کد ملی سرپرست آن وارد شده برای دریافت یارانه را مشخص می‌کند؛ یعنی اطلاعات دیگری در مورد دهک بندی خانوار ارائه نمی‌دهد و امکان اعتراض به وضعیت یارانه از طریق این روش را هم نخواهید داشت.

دهک بندی یارانه با کد ملی

مرحله اول:

جهت استعلام از وضعیت دهک بندی یارانه با کد ملی تنها کافیست ابتدا به وارد سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی sso.my.gov.ir/login بشین و اطلاعات خواسته شده را وارد و در پایان بر روی دکمه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

مرحله دوم:

سپس یک کد برای شما ارسال می‌شود که باید آنرا وارد کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله می‌بایست اطلاعات خواسته شده زیر را را وارد و در انتها بر روی دکمه تایید کنید.

شماره ملی سرپرست خانوار

شماره حساب واریز یارانه

مشخص کردن تعداد خانوار

شماره ملی یکی از اعضای خانوار تحت پوشش

مرحله چهارم:

و بالاخره در پایان نتیجه بررسی دهک بندی یارانه شما توسط دولت که با بررسی اطلاعات دارایی و مالی خانوار شماست، نمایش داده می‌شود.

نکته مهم این است که برای ثبت درخواست واریز یارانه می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید