خروج پساب از شیراز عامل فرونشست زمین است

بدون دیدگاه
 


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت فرونشست دشت‌های فارس اظهارداشت: ضرورت دارد که مطالعات انجام شده در حوزه فرونشست دشت‌های فارس به روز رسانی شود.

وی ادامه داد: باید تمام ظرفیت ها و راهکارها برای کاهش اثرات این پدیده در استان به کار گرفته شود.

وی افزود: در صورت تشخیص نخبگان دانشگاهی، پیشنهاد شود که در کدام نقاط از شهر ایجاد چاه‌های جذبی، از سرعت پیشرفت فرونشست می‌کاهد.

استاندار فارس گفت: خروج پساب از شهر شیراز را می توان یکی از دلایل کاهش آب‌های سفره‌های زیرزمینی و در نهایت ایجاد پدیده فرونشست دانست و لذا یک کمیته علمی این موضوع را بررسی می کند و قراردادهای جدید نیز بر اساس نظر آن کمیته منعقد خواهد شد.

او بر ضرورت تاسیس دبیرخانه فرونشست زمین در آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد و افزود: طی یک قرارداد همکاری، مطالعه دشت‌های تاریخی از جمله تخت جمشید، دشت مرودشت، حرم حضرت شاهچراغ (ع)، فرودگاه شیراز و پهنه برف فروشان در دستور کار پژوهشگران قرار گیرد تا وضعیت آنها به شکل علمی مشخص شود.

ایمانیه بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که پیشنهادهای سریع و عملیاتی برای مقابله با این پدیده خطرناک ارائه شود و سازمان‌ها و مجموعه های مختلف نیز به مقابله با این پدیده توجه داشته باشند.

 

اخبار
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید