بیوگرافی کامل مهدی طارمی / صفر تا صد زندگی نامه مهدی طارمی

بدون دیدگاه
 


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز :مهدی طارمی بازکین مشهور فوتبال است. مهدی طارمی در 27مین روز از تیر ماه سال 1371 در محله شغاب شهر بوشهر به دنیا آمد. علیشاه طارمی پدر مهدی نیز فوتبالیست بود و در زمین فوتبال به عنوان مدافع وسط بازی می‌کرد. مهارت علیشاه طارمی در زمین فوتبال زبانزد هم‌دوره‌ای‌هایش بود؛ از این رو مهدی طارمی به سبب تشویق‌های پدرش، به سمت دنیای فوتبال سوق پیدا کرد و راه پدر را در پیش گرفت. باید بدانید که مادر مهدی نیز مثل خیلی ها، خانه دار است.

مهدی در خانواده پنج نفره‌اش به عنوان فرزند ته تغاری همیشه عزیز دل خواهر و برادر بود. جالب است بدانید که محمد برادرش نیز اهل فوتبال است.

مهدی طارمی چگونه فوتبالیست شد؟ آغاز فوتبال از دوران کودکی

مهدی از همان کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت. او در سال 1377 زمانی که تنها 6 سال داشت؛ زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما، به طور جدی فوتبال را آغاز کرد.

پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در مدرسه فوتبال صدا و سیما، مهدی در سال 1381 به تیم جوانان “برق بوشهر” پیوست. او در این تیم استعداد خود را نشان داد و در سال 1383 به تیم “حیات بوشهر” راه یافت.

مهدی طارمی درمورد شروع ورزش فوتبال در یکی از مصاحبه هایش می گوید: “در حالی که هم‌سن و سال‌های من در آن دوران با شور و هیجان بر روی لنج‌ها می‌رفتند و به صیادی می‌پرداختند؛ من در گرمای سوزان بوشهر در زمین‌های خاکی فوتبال، تمرین می کردم.”

خدمت سربازی مهدی طارمی

مهدی طارمی علیرغم تلاش برای گذراندن خدمت سربازی در تیم نظامی فجر سپاسی، به این خواسته خود نرسید و یک و نیم سال از خدمت سربازی خود را در پادگان نیروی دریایی بوشهر سپری کرد. در آن زمان، بسیاری از نزدیکان و حتی پدرش تصور می‌کردند که فوتبال او به پایان رسیده و باید دنبال شغل دیگری باشد اما مهدی با بازگشتی درخشان در تیم ایران جوان بوشهر تمام تصورات را برهم زد و قدرت و استعداد خود را بار دیگر به اثبات رساند.

مهدی طارمی

راهیابی طارمی به تیم پرسپولیس

مهدی طارمی در سال 1387 به تیم شاهین بوشهر پیوست و دو فصل در این تیم بازی کرد. سپس در سال 1389 به تیم ایرانجوان بوشهر بازگشت و در لیگ دسته اول عملکردی درخشان داشت. درخشش او در یکی از بازی‌های ایرانجوان و پیکان، موجب جلب توجه علی دایی (اعتبار فوتبال ایران) شد که از طریق برنامه تلویزیونی در حال تماشای بازی بود. این اتفاق در سال 1393 رخ داد و مهدی طارمی در همان سال به تیم پرسپولیس پیوست.

درخشش مهدی طارمی در تیم پرسپولیس

مهدی طارمی در فروردین سال 1394 با گلزنی از روی نقطه پنالتی در مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، نام خود را در قلب هواداران پرسپولیس حک کرد. این گل نقطه عطفی در دوران حضور طارمی در پرسپولیس بود و محبوبیت او را به شدت افزایش داد.

طارمی در طول سه فصل حضور خود در پرسپولیس، در مجموع 112 بازی به میدان رفت و آمار خیره کننده 55 گل زده را به ثبت رساند. این آمار درخشان، او را به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه پرسپولیس تا به امروز تبدیل کرده است.

تاریخچه حضور مهدی طارمی در تیم ملی ایران + تیم الغرافه قطر + باشگاه پورتو

مهدی طارمی پس از پیوستن به باشگاه پرسپولیس در تاریخ 26 اردیبهشت 1394 توسط کارلوس کی‌روش (سرمربی وقت تیم ملی ایران) به اردوی تیم ملی دعوت شد. او درخشش خود را در این تیم نیز ادامه داد و در سال 1394 عنوان بهترین مهاجم لیگ و مرد سال فوتبال ایران را به نام خود ثبت کرد.

طارمی در سال 1397 به طور موقت به تیم الغرافه قطر پیوست و در 43 بازی که برای این تیم انجام داد، 22 گل به ثمر رساند. عملکرد درخشان او در این تیم، نظر باشگاه ریو آوه پرتغال را جلب کرد و در سال 1398 به بازی در این تیم دعوت شد. طارمی در تیم ریو آوه نیز عملکردی فوق‌العاده داشت و در 37 بازی توانست 21 گل به ثمر برساند.

افتخارات مهدی طارمی

  1. در سال 1393-1394: برترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران
  2. در سال 1394-1395: آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران
  3. در سال 1394-1395: برترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران
  4. در سال 1395-1396: آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران 96–1395

​اینتر میلان

با اعلام رسمی باشگاه اینتر، مهدی طارمی با عقد قراردادی دو ساله که قابلیت تمدید برای سال سوم را نیز دارد و با دریافت حقوق سالانه سه میلیون یورو، به قهرمان ایتالیا پیوست.فوری و رسمی: مهدی طارمی به اینتر پیوست

به گزارش “ورزش سه”، سرانجام و با اعلام باشگاه اینترمیلان ایتالیا، رونمایی رسمی از مهدی طارمی به عمل آمد. بازیکن بوشهری با عقد قراردادی دو ساله که قابلیت تمدید برای سال سوم را نیز دارد، به جمع شاگردان سیمونه اینزاگی اضافه شد تا به نخستین بازیکن ایرانی در لباس افعی‌ها تبدیل شود. او حقوق سه میلیون یورو در سال را از قهرمان ایتالیا دریافت می‌کند.

اخبار
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید