۴ پیش‌بینی از قیمت دلار / دلار سقف‌شکنی می‌کند؟

قیمت دلار
بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار / دلار سقف‌شکنی می‌کند؟
قیمت دلار امروز در حالی به انتظار مسیر تازه خود در آذرماه نشسته است که طی هشتمین ماه سال، روند ویژه‌ای را طی نکرد و در کف کریدور پنجم درجا زد. دیروز در نخستین روز آذرماه، قیمت دلار روی رقم 50 هزار و 100 تومان بسته شد. اما آیا قرار است دلار آذرماه را هم مانند آبان، بدون تحرک و منفعل طی کند؟
قیمت دلار روز گذشته با کاهش ۲۰۰ تومانی در رقم ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. به نظر می‌رسد دلار نسبت به کاهش بیشتر تمایل نشان می‌دهد اما با هر بار کاهش، روند تقاضا صعودی می‌شود و اجازه افت بیشتر را نمی‌دهد. معامله‌گران معتقدند ریتم کاهشی این اسکناس علاوه بر خواست سیاست‌گذار به اخبار مساعدی که در روزهای گذشته مخابره شد، مربوط می‌شود.

فردین آقابزرگی کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه مانورها و اخبار سیاسی در هفته‌های گذشته قیمت دلار را به صورت محدود کاهش داده است به تجارت‌نیوز گفت: «این سیاست، تکراری است و در گذشته نیز شاهد تاثیر لحظه‌ای و مقطعی چنین اقداماتی بر بازار ارز بودیم. باید توجه داشت، چنین اقداماتی معیار اثرگذاری بر تعیین قیمت دلار نیست.»

وی افزود: «اخبار، تاثیر گذرایی بر قیمت دلار دارند. از زمانی که دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی بود تا به امروز، بارها و بارها با موج سواری بر اخبار، هفته‌ها و حتی ماه‌ها بازار ارز را فریز کرده‌اند.» این کارشناس اقتصادی به قیمت دلار در سایر بازارها اشاره کرد و گفت: « فعلا بازار لوازم الکترونیک و خانگی، خودرو و کالاهای مصرفی در حال مبادله اجناسشان با دلار بالای ۶۵ هزار تومان هستند و به نظر می‌رسد هدف اصلی ارز نیز محدوده‌های مذکور است.»

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت دلار
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید