اعلام ۴ راهبرد دولت برای اصلاح مسیر اقتصاد | اقدامات دولت برای اصلاح ساختارها در نظام اقتصادی را ببینید

بدون دیدگاه
 

 

به گزارش خبرجو24، اعلام ۴ راهبرد دولت برای اصلاح مسیر اقتصاد | اقدامات دولت برای اصلاح ساختارها در نظام اقتصادی را ببینید

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در همایش اقتصاد ایران، سیاست‌های دولت سیزدهم را برای اصلاح مسیر اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: دولت‌اش در صدد است تا ناترازی‌های بودجه، بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی را کم کند و نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد.

رئیسی

به گزارش همشهری، او در عین حال راهبرد دولت برای تحول در اقتصاد را توزیع درآمدها و عدالت ترسیم و تاکید کرد: بانک مرکزی باید جلوی اضافه برداشت بانک‌ها را بگیرد تا تورم کاهش یابد.

اعلام ۴ راهبرد دولت برای اصلاح مسیر اقتصاد | اقدامات دولت برای اصلاح ساختارها در نظام اقتصادی را ببینید

اراده دولت برای رفع ناترازی‌ها

وزیر اقتصاد با تاکید بر اراده جدی مغز اقتصادی دولت بر رفع ناترازی‌ها و اصلاح ساختارهای مولد ناترازی، گفت: منابع ارزی مازاد برای توسعه کشور کاهش یافته و دسترسی اقتصاد به ارزهای جهان‌روا کم شده است.

احسان خاندوزی، با یادآوری این‌که اقتصاد ایران از سده‌های گذشته تا امروز در دوره‌های زمانی مختلف درگیر ناترازی بوده است، گفت: در دوره پهلوی ناترازی‌ها با وابستگی به درآمد نفتی و کمک کشورهای غربی به ایران پوشش داده می‌شد، در دوره جنگ تحمیلی با الگوی تلفیقی کنترل دولتی و حرکت جهادی پوشش داده شد. او ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ با تحریم‌های نفتی و بانک مرکزی پرده از سیاست‌هایی که مولد ناترازی‌ها بودند برداشته شد و ناترازی‌ها بیشتر خود را نمایان کرد.

خاندوزی با بیان اینکه اصلاح ساختارها می‌تواند در الگوها و با پیامدهای مختلفی صورت گیرد، تاکید کرد: تمرکز ما بر انتخاب الگوی بهینه‌ در اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌هاست که انتخاب الگوی بهینه در شرایطی که اقتصاد ما چندین سال تورم را پشت سر گذاشته است، بسیار حساس است.

 

اخبارسیاسی
پربازدیدرئیسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید