تقاضا در بازار طلا به حداقل رسید / پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۳ دی / حباب سکه کاهشی شد

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ تقاضا در بازار طلا به حداقل رسید / پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۳ دی / حباب سکه کاهشی شد

تجارت نیوز نوشت:قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی داشت. رشد محدود قیمت دلار و انس جهانی طلا روند قیمت در بازار طلا را در نخستین روز از اولین هفته زمستان صعودی کرد؛ اما با وجود رشد قیمت در بازار طلا، حباب سکه روند معکوسی داشت و کاهشی شد.

در اولین روز هفته روند بازار طلا افزایشی شد. افزایش‌ طلا و سکه در تلرانس قیمتی ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی بود و سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد.

با وجود اینکه بازار طلا در سه ماهه پاییز و یک ماهه آذر به واسطه رشد قیمت طلای جهانی بازدهی مثبت داشت، اما معامله‌گران بازار طلا همچنان بر رکود تقاضا در این بازار تاکید می‌کنند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روند تقاضا و کاهش تولید در این بازار را ۳۰ تا ۴۰ درصدی عنوان کرد.

فتنی است فعالان بازار فلز زرد مدعی هستند دود فریز قیمت دلار و سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در چشم بازار طلا رفته و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با رشد بیش از ۱۰ دلاری با قیمت ۲۰۵۳ دلار در حال معامله است.

تقاضا در بازار طلا به حداقل رسید

در همین راستا نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: «در حال حاضر تقاضا در بازار طلا به حداقل رسیده است. وضعیت این بازار مناسب نیست و از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۰ درصد کاهش تقاضا و تولید داشتیم که این موضوع در صورت تداوم، صنعت طلای کشور را به مخاطره خواهد انداخت.»

وی افزود: «باید توجه داشت در التهابات کاهشی و افزایشی در بازارهای داخلی فلز گرانبها، مقداری بازار از ثبات خارج می‌شود. به نظر می‌رسد مردم منتظر ثبات بیشتر هستند. با توجه به ریزشی بودن بازار، کاهش تقاضا بیشتر شده است، اما می‌توان با اطمینان گفت که مردم منتظر تغییرات خاصی در روند قیمت‌ها نباشند.»

بذرافشان با اشاره به تعطیلات سال نو میلادی و بسته بودن بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: «احتمال نوسان افزایشی برای روزهای آینده کم است. نهایتا شاهد نوسان بین دو تا پنج درصدی را در بازار باشیم.»

پرچمداری سکه بهار در رشد قیمت

امروز دوم دی ۱۴۰۲ سکه امامی رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد.

در نخستین روز هفته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

حباب سکه کاهشی شد

در روز جاری قیمت طلا نیز رشد داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۱۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۷۹۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۲۷ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

امروز حباب برخلاف افزایش قیمت سکه در بیشتر قطعات روند کاهشی داشت. حباب سکه‌ امامی ۱۴۹ هزار تومان، سکه بهار ۳۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۹ هزار تومان و ربع‌ سکه ۱۷ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه گرمی ۱۰هزار تومان رشد داشت.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت طلا و سکه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید