رونمایی حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا توسط سامسونگ

بدون دیدگاه
 

سامسونگ در جریان مراسم Unpacked 2023 از گوشی‌ های جدیدش رونمایی نمود. ستاره این مراسم، گوشی‌ های سری گلکسی S23 بود. این گوشی‌ ها مثل سال گذشته، در سه مدل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا معرفی شدند. گلکسی S23 اولترا پرچم‌دار جدید سامسونگ محسوب می‌شود که پیشرفته‌ ترین و به‌ روزترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با قیمت زیادی ارائه می نماید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا بپردازیم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

مهم ترین ویژگی گلکسی S23 اولترا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل آن است. حسگر این دوربین که توسط خود سامسونگ ساخته شده، ISOCELL HP2 نام دارد. این حسگر پیکسل‌هایی به اندازه ۰٫۶ میکرومتر داشته و اندازه آن، یک روی ۱٫۳ اینچ است. این حسگر فناوری‌های جدیدی در زمینه گستره دینامیکی و بهبود رنگ‌ها دارد.

سامسونگ ادعا می‌کند که صرف نظر از دقت ۲۰۰ مگاپیکسل، حسگر ISOCELL HP2 بهترین حسگر دوربینی است که تا به حال طراحی کرده است. تکنولوژی جدید Tetra2pixel به این دوربین امکان می‌دهد که ۴ پیکسل مجاور را با هم ترکیب کرده و خروجی ۵۰ مگاپیکسلی ارائه دهد یا ۱۶ پیکسل مجاور را ترکیب کرده تا پیکسل‌های ۲٫۴ میکرومتری برای ایجاد تصاویر ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ایجاد نماید.

این دوربین می‌تواند با دقت ۲۰۰ مگاپیکسل، در هر ثانیه ۱۵ عکس ثبت کند که ۵۰ درصد سریع‌تر از سنسور قبلی HP3 است. تکنولوژی Super QPD هم کمک می‌کند تا فوکوس خودکار حتی در شرایط نوری ضعیف با سرعت زیادی عمل کند. درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که این حسگر می‌تواند با وضوح 8K یا 4K HDR و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند.

دوربین اصلی با سه دوربین دیگر در پشت گوشی همراهی می‌شود که شباهت  بسیار زیادی به دوربین‌های گلکسی S22 اولترا دارد. در سمت دیگر و در بالای نمایشگر، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با نسبت کانونی f/2.2 با فوکوس خودکار برای عکاسی سلفی در نظر گرفته شده است.

مورد مشخص بعدی، تراشه این گوشی است. پرچم‌دار جدید سامسونگ از مدل خاصی از تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد و برای اولین بار، خبری از تراشه اگزینوس در هیچ‌کدام از مدل‌های سری گلکسی S23 نیست. اسنپ دراگون 8 نسل 2 از هسته قدرتمند Cortex-X3 با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز بهره می‌برد که با پردازنده گرافیکی Adreno 740 همراه شده است.

از دیگر مشخصات فنی S23 اولترا می‌توانیم به نمایشگر ۶٫۸ اینچ Dynamic AMOLED 2x با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل اشاره کنیم که می‌تواند حداکثر ۱۷۵۰ نیت روشنایی و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. این نمایشگر، اولین نمایشگر گوشی‌های موبایل است که از شیشه‌های نشکن و مقاوم Gorilla Glass Victus 2 بهره می‌برد. البته پشت گوشی هم همین شیشه قرار دارد.

پرچم‌دار جدید سامسونگ توسط یک باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌شود که از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای سامسونگ، این باتری می‌تواند از صفر تا ۶۵ درصد در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ شود.

S23 اولترا هم مثل مدل‌ های معمولی و پلاس از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس 2، حسگر اثر انگشت اولترا سونیک، +HDR10، بلندگو های استریو با دالبی اتموس، استاندارد IP68، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار است. وزن پیشرفته‌ترین پرچمدار سامسونگ 233 گرم است و از نمایشگر 6.8 اینچی با رزولوشن +QHD معادل 3088 در 1440 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده می‌کند.

رونمایی حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی گوشی اس 23 اولترا سامسونگ

 

هر سه گوشی پرچمدار سامسونگ از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فیلمبرداری 4K HDR بهره می‌برند و می‌توانند با دوربین عقب فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه داشته باشند. به‌ علاوه، هر سه مدل با دو سیم‌ کارت از 5G، وای‌ فای 6E، بلوتوث 5.3 و اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1 از راه می‌رسند.

طبق اطلاعات این تصاویر، گلکسی S23 و S23 پلاس هم مثل برادر بزرگ خود از چیپست پرچمدار کوالکام استفاده می‌کنند و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری خواهند داشت. مدل معمولی انرژی خود را از یک باتری 3900 میلی‌آمپرساعتی و مدل پلاس انرژی خود را از یک باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد.

در این میان، حسگرهای جدید 200 مگاپیکسلی سامسونگ همچنین فوکوس کردن در شرایط نوری کم را نیز با استفاده از قابلیت Super QPD به‌طور چشمگیری بهبود میبخشند. برای دستیابی به این مهم، سامسونگ از تمامی 200 میلیون پیکسل به‌کار رفته در این حسگر به عنوان عوامل فوکوس استفاده خواهد نمود!

نتیجه این امر، فوکوس خودکار سریع‌ تر بر روی سوژه‌ ها حتی در شرایط نوری نه چندان بالا خواهد بود. سامسونگ همچنین اعلام کرده که هریک از این عوامل فوکوس با چهار پیکسل مجاور خود در تعامل خواهند بود تا تشخیص تغییر الگوهای عمودی و افقی ساده‌تر از قبل باشد.

جون‌ سئو ییم، نایب رئیس بخش سنسور های سامسونگ در خصوص سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا اعلام کرد:

حسگر ISOCELL HP2 سامسونگ از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیک سامسونگ در حوزه حسگر دوربین استفاده کرده است و قادر به ثبت جزئیاتی باورنکردنی از تصاویر خواهد بود. تکنولوژی‌ های جدید سامسونگ به این کمپانی اجازه داده که پا را فراتر از تعداد و اندازه پیکسل‌ها گذاشته و بتوانند افق روشنی برای آینده این فناوری‌ها ترسیم کنند تا حضور سامسونگ در بازار حسگرهای با رزولوشن بسیار بالا قدرتمندتر باشد.

قیمت سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا در چهار رنگ مشکی، سبز، صورتی و خامه‌ای وارد بازار خواهد شد. قیمت گلکسی S23 اولترا برای مدل پایه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم، ۱۲۰۰ دلار خواهد بود. گران‌ترین مدل، یک ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم دارد.

براساس نوشته‌ی‌ xda-developers ، از نظر جزئیات‌فنی ، سامسونگ ISOCELL HP2 دارای‌ فرمت‌ نوری 1٫1.3اینچی است که 200میلیون پیکسل 0.6 میکرومتری‌ را درخود گنجانده است. گرچه حسگر دارای عملکرد خوبی است؛ ولی کاملاً جمع‌ و جور می باشد و برآمدگی‌ های‌ بزرگ دوربین را که درگذشته داشتیم کم می کند.

این حسگر می‌تواند‌ از ترکیب پیکسل‌ها‌ (Pixel Binning) برای ایجاد تصاویر عالی با رزولوشن‌ 50مگاپیکسل و 12.5مگاپیکسل بهره‌ گیرد. درحالی‌که قادر به ضبط ویدئوی‌ 8K با سرعت 30فریم‌ بر ثانیه نیز می‌باشد. که بهتر از گلکسی S23 اولترا سال‌ قبل است که می‌تواند‌ ویدئوی 8K را با سرعت 24 فریم‌ بر ثانیه ضبط نماید.

با اینکه ضبط ویدئوی 8K چشمگیر به‌نظر می‌آید، ولی معمولاً درموارد استفاده در دنیای‌ واقعی کیفیت آن کم می‌باشد. حسگر 200مگاپیکسلی نیز در بهینه‌ ترین‌ حالت خود می‌ تواند‌ با فعال سازی‌ HDR ، ویدئو‌ی 4K را در 60فریم‌ بر ثانیه ثبت‌ نماید.

پیشرفت‌های فنی متعدد دیگری نیز وجود دارد که در صورت مایل بودن می‌توانید در اطلاعیه سامسونگ در مورد آنها مطالعه نمایید.

سامسونگ درمورد نحوه‌عملکرد این قابلیت اعلام می‌کند:

« در یک دیود نوری در هر پیکسل ، یک گیت‌ انتقال‌ ولتاژ درپایین قرار می‌گیرد. تا الکترون‌ها‌ را از پیکسل‌ها به لایه‌ منطقی منتقل‌ نماید. با دقت‌ بالا ، D-VTG یک گیت‌ انتقال دوم در پیکسل‌ می‌ افزاید. و ظرفیت‌ کامل پیکسل‌ ها را بیشتر از 33درصد افزایش‌ می‌ دهد. با ذخیره‌ ی‌ الکترون‌ها ی بیشتر‌ و انتقال‌ سیگنال کارآمد ، این‌ روش می‌تواند‌ نور دهی بیش‌ از حد را کاهش‌ داده و باز تولید رنگ‌ ها‌ را خصوصاً در شرایط‌ نوری روشن افزایش‌ دهد. »

منبع:  https://mobilekenzo.ir/

انتهای رپورتاژ آگهی/

فناوریکسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید