مبلغ حقوق بهمن ماه بازنشستگان چند برابر شد / افزایش حقوق ها از همین ماه شروع شد

عیدی بازنشستگان
28 دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ مبلغ حقوق بهمن ماه بازنشستگان چند برابر شد / افزایش حقوق ها از همین ماه شروع شد

افزایش حقوق بازنشستگان از بهمن ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان به حقوق بازنشستگان در آذر ماه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

طبق هماهنگی های بعمل آمده به استناد تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ، و لزوم اجرای تبصره مذکور برای مشترکین صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، ضابطه ترمیم حقوق بازنشستگان محترم از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ابلاغ شده می‌بایست با حقوق بهمن اجرایی گردد.

لازم به توضیح است این افزایش کــه بــه میزان ۱۰ درصد حقوق ثابت، تصویب و جهت اجرا ابلاغ گردیده است، برای آندسته از مشترکین تحت پوشش که قبل از ۱۴۰۲/۰۶/۰۱ بازنشسته شده‌اند بطور کامل؛ و برای مشترکین محترمی که بعد از این تاریخ بازنشسته شده باشند به نسبت تعداد ماه‌های برخورداری، اجرا شده و این دسته از عزیزان نیز به همان نسبت از این افزایش بهره‌مند خواهندبود.

فرمول محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر کرد
به گزارش ایسنا، با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه شدگان صندوق های بازنشستگی بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، محاسبه می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و ایرادات شورای نگهبان در ماده ۱۱۲ تا ماده الحاقی ۳۱ لایحه را به شرح زیر اصلاح کردند.

با رای نمایندگان مجلس، جدول شماره (۲۳) ذیل ماده (۱۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند الحاقی ماده ( ۱۱۴) حذف می گردد.

در بند الحاقی ماده ۱۱۴ آمده بود که به منظور بهبود حکمرانی اراضی و تسریع و تسهیل در صدور اسناد رسمی و اجرای کامل طرح ملی حد نگار (کاداستر) و با توجه به ماهیت اجرائی وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال اول اجرای برنامه این سازمان به وزارت دادگستری الحاق می شود.

با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بند (ب) ماده (۱۱۸) به شرح زیر اصلاح شد:

دولت مکلف است با بسیج و بکارگیری همه امکانات و منابع دولتی، غیردولتی، بخش خصوصی و تعاونی و تسهیلات دولتی و سایر ظرفیت های داخلی و خارجی و منابع عمومی، نسبت به اجرای کامل و دقیق احکام برنامه اقدام نماید. دولت مکلف است حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، برنامه تأمین مالی پنج ساله آن را به تفکیک سال های برنامه، پس از تصویب در شورای عالی راهبری برنامه موضوع بند (الف) این ماده به مجلس تقدیم نماید. جدول تأمین منابع موضوع این بند تحت عنوان «منابع اجرای احکام برنامه» هر سال در بودجه سنواتی درج می شود و میزان تحقق آن در گزارش سالانه موضوع تبصره ( ۲) بند (الف) این ماده گزارش شد.

ماده الحاقی ۳۱ لایحه برنامه نیز به شرح زیر اصلاح شد:

برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه شدگان صندوق های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی دستگاهها، نهادها و بانک ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی دریافتی که دارای کسور بازنشستگی با اعمال ضریب حقوق سال بازنشستگی است، می باشد.

تبصره -۱ موارد زیر در صورت مزایای بیشتر از ماده مذکور باید اعمال شود:

– بازنشستگانی که مشمول قوانین خاص خود می باشند.

– بازنشستگانی که مشمول حکم بند الحاقی ماده (۱۸) این قانون می شوند.

– ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می باشند.

تبصره -۲ معافیت از پرداخت کسور بیمه شدگان پس از سی سال خدمت، مانع از اعمال کامل مستمری بر مبنای دریافتی دو سال آخر خدمت منتهی به بازنشستگی با ضریب مذکور در این ماده نمی باشد.

حقوق بازنشستگان 1/200/000 تومان اضافه شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۱ بند الف تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

الف- در سال ۱۴۰۳ حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به شرح زیر افزایش می‌یابد:

۱- ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد(۲۰%) افزایش می‌یابد.»

موافقت شورای نگهبان با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

پس از این امر، ۲۴ دیماه، سخنگوی شورای نگهبان نیز از موافقت شورای نگهبان با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت که «حکم برنامه هفتم درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و ظرف ۳ سال، بازنشسته باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان را دریافت کند.» میزان ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز بدین صورت است این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر سال ۳۰ درصد افزایش می یابد.

تامین‌بار مالی اجرای همسان‌سازی هرچند باعث شد صندوقهای بازنشستگی دولتی نفس راحتی بکشند اما خیال برخی دیگر از صندوق‌ها همچون تامین‌اجتماعی که به صورت سه‌جانبه‌گرایی اداره می‌شود آرام نیست تا جایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را که در آن وزارت تعاون مکلف می‌شد تا نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند را بدلیل دارا بودن ابهام و رفع آن، به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

پس از این ماجرا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس، از تصویب ۱۷۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد که بر اساس آن ۱۷۰ همت از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود و از آن محل، منابع اجرای قانون همسان‌سازی برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تامین شود.

این در حالیست که نباید فراموش کرد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت و کارفرمایان تعیین می‌شود و مجلس در این زمینه تعیین تکلیفی نمی کند لذا مجلس در این بخش تنها یک سیاست گذاری را برای بازنشستگان تامین اجتماعی داشته و برای این مصوبه، منبع تعیین کرده است.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

28 دیدگاه. Leave new

  • ناشناس
    01/02/2024 13:44

    سلام معوقات بازنشستگان درسالهای قبل چی شد. که6,ماه طلبکارند

    پاسخ
    • ناشناس
      02/02/2024 01:56

      معوقات ۶ماهه ماست مالی شداینهاقانون خودشانراقبول ندارنداصلاقانونی وجودندارد

      پاسخ
  • فارسی
    01/02/2024 13:46

    سلام معوقات سالهای قبل که بازنشستگان6ماه طلب دا رند چی شد

    پاسخ
    • ناشناس
      01/02/2024 19:52

      ما بالاخره متوجه نشدیم حقوقا چقدر افزایش پیدا می‌کنه در سال جدید کاش آنقدر با کلمات بازی نکنید و ساده اعلام کنید

      پاسخ
      • یوسف صادقی کرمانشاه
        02/02/2024 01:02

        سلام بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ باان امکانات بسیار ناچیزیک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادن ودروقت حمله یاپاتک دشمن براثرنبودامکانات زخمی ها یاخوراک وحشیان کوهی شدن یابدست دشمن بصورت فجیهی جان دادن حال ممنون از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و مجلس وومجلس خبرگان رهبری و نمایندگان که حف از عدالت زدن ولی درحق این عزیزان بسیار کوتاهی شده نه بان عیدی که پول یک پفک نیست وحق وحقوق این عزیزان که طلب داشتن وندادن کجارفت پاداش طلب گذشته و غیره بخداکسانیکه درجنگ شرکت داشتند ۹۰ درصداعصاب ندارن وازطرفی اکثریت درقیدحیات نیستن اگرهم هستن چیزی به عمرانان باقی نمانده که درفقرزندگی کنند بایمال کردن حق این عزیزان ازمال یتم خوردن بالاتروپیش خداواخرت وجدان وشرف بخشودنی نیست ایااین شددولت ومجلس انقلابی قولهای دادن کجارفت؟به جنگ جهانی دوم نگاه کنید نسل درنسل هم مورد حمایت دولت و هم مورداحترام مردم آن کشور هستند؟رژیم حزب بعث عراق بعدازصلح کسانیکه در آن جنگ شرکت داشتند کلیدخودرووخانه و حقوق بازنشستگی برای آنان درنظرگرفته شداما ماچه یابعضی ازعراقیهادرزمان صدام در زندان بودن زن دوبرابرمردحقوق میگیرند و اکثریت در ایران وجندین شهروشمال خانه خریدن ولی متاسفانه در فقرزندگی میکنیم

        پاسخ
      • غلامحسین
        02/02/2024 09:39

        بااحترام وسلام برایثارگران هشت سال دفاع مقدس ازخدای مهربان خواهانم لااقل برای ایثارگران هم ماهیانه مبلغی واریز نمایند رزمندگان دنبال کارت ایثار نبودن ولی حالا که کارت داده آید لااقل مبلغی ماهیانه واریزکنین وگرنه کارت ایثار وتکریم کارت دردی رامداوا نخواهد کرد

        پاسخ
    • ناشناس
      02/02/2024 01:57

      معوقات ۶ماهه ماست مالی شداینهاقانون خودشانراقبول ندارنداصلاقانونی وجودندارد

      پاسخ
    • پرویز
      02/02/2024 01:58

      فرزند من که بازنشسته فرهنگی هستم الآن نزدیک دو سال هست که ازدواج کرده و بنده هیچگونه کمک هزینه ازدواج از این اداره دریافت نکردم

      پاسخ
      • پرویز حسنی
        02/02/2024 19:11

        من آزاده جانباز عصاب روان غیرشاغل از سال ۶۵ تا ۱۴۰۲ فقط ۱۵ سال ۵سال حالت اشتعال بنیاد بد ۱۰ سال وظیفه ارتش شدم مستجر نه وام پس گفتن سرباز زمان جنگ یک ماه حط بود سلامت هست هم تراز ما ۵سال افسری بودیم حقوق بگیر سازمان دنیاه فقط شهید جانباز اسیر به ما ندادین سرباز سلامت ماه چقر

        پاسخ
    • نا شناس
      02/02/2024 01:59

      فرزند من که بازنشسته فرهنگی هستم الآن نزدیک دو سال هست که ازدواج کرده و بنده هیچگونه کمک هزینه ازدواج از این اداره دریافت نکردم

      پاسخ
    • ناشناس
      03/02/2024 16:08

      چرا می‌فرمایید ۶ ماه ۳ ساله که بدهکارن

      پاسخ
  • غلامحسین
    01/02/2024 18:57

    بااحترام لطف کنین مبلغی هم به تکریم کارت ایثارگران واریز نماید ممنون

    پاسخ
    • ایشارگر
      02/02/2024 00:53

      آیا به ایشارگران دفاع مقدس چیزی تعلق میگیرد یا خیر آقایان مسول؟؟؟

      پاسخ
    • ناشناس
      02/02/2024 03:54

      والا ما که متوجه نشدیم افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید چه میزان است؟
      اصلا جواب تورم سرسام آور را میده؟
      و هیچ عدالت حتی نسبی در حقوق وجود نداره.

      پاسخ
  • صدیق مجاوری
    01/02/2024 19:27

    بازنشستگان تامین اجتماعی چراببازنشستگان لشکری فرق داره حقوق ومزایاشون ازنامادری به دنیااومدیم.یاایرانی نیستیم

    پاسخ
    • سعید یازرلو
      02/02/2024 00:00

      سلام . باور کنید متوجه نمی‌شویم. لطفا ساده بفرمایید حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر اضافه شده . با تشکر

      پاسخ
  • عبداله
    01/02/2024 23:20

    لطفا دست ازاین تکریم بازنشستگان بردارید به تامین معیشت بپردارید،

    پاسخ
  • ایشارگر
    02/02/2024 00:55

    آیا به ایشارگران دفاع مقدس چیزی تعلق میگیرد یا خیر

    پاسخ
  • سید مصطفی میرضیایی لرستان
    02/02/2024 02:50

    ای مسلمانان گوش کنید ایثارگر را فراموش کنید
    ۱۱۱۹ روز جبهه دارم علاوه بر جبهه بیسج عادی دوسال تابسیج فعال ۱۸ ماه مسول فرهنگی پایگاه دوسال
    دوتا از برادرانم بزرگه قطع عضو جبهه دومی جانباز چهل درصد شیمیایی که با اکسیژن نفس میکشد به ان خدایی که باور دارید به تمام ارگان ها از بالا تا پایین نامه عاجزانه دادم هرچی التماس کردم که برا جهیزیه دخترم وامی لااقل بدید ندادن

    پاسخ
  • ناشناس
    02/02/2024 08:33

    10 درصدم بدین به معلمی که در سال یک ماه هم کار ندارن

    پاسخ
  • ناشناس
    02/02/2024 10:23

    سلام همش که شد کشوری و لشکری …تامین اجتماعی صندوق صدقات

    پاسخ
    • ناشناس
      02/02/2024 18:21

      .شماروبه شرافتتون به خدایی که قبول داریدکم دروغ بگید

      پاسخ
  • محمد رضا قاسمی
    02/02/2024 20:51

    سلام کارت ایثار را از کجا بگیریم من ۱۱ ماه بسیجی از طرف اداره خودم جبهه بودم راهنمایی کنید چطور کارت ایثار بگیرم ممنونم

    پاسخ
  • ناشناس
    03/02/2024 13:05

    خدا فقط جوابشونو بده

    پاسخ
    • همسر یک بازنشسته تامین اجتماعی
      06/02/2024 12:46

      الهی آمین الهی آمین الهی آمین

      پاسخ
      • ناشناس
        07/02/2024 12:05

        بازنشسته که سی سال دربیمارستان خدمت کرده حتی یک شب عید کنار خانواده اش نبوده وافعا پرسنل بیمارستان‌ها که تعطیلی نتطیلی نمیشناسند نه عید ونه شهادت همیشه شیفت هستن بعضی اداره ها خیلی تعطیلی دارن تابستان تعطیل شهادتها تعطیل ولادت ها تعطیل پنجشنبه ها وجمعه ها تعطیل انصاف هم چیز خوبیه

        پاسخ
  • باسلام
    لطفا معوقات باقی مانده سال ۹۹ هم واریز کنید باتشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید