فروش سهام عدالت |‌برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم ؟

سهام عدالت
بدون دیدگاه
 

در بازه اردیبهشت تا خرداد سال ۹۹ فرآیند آزادسازی سهام عدالت آغاز شد و امکان فروش آن به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد. بر این اساس، حدود ۳۰ میلیون نفر از سهامداران به صورت غیرمستقیم و حدود ۱۹ میلیون نفر نیز به صورت مستقیم در این فرآیند شرکت کردند.

نحوه فروش سهام عدالت به دو صورت امکان‌پذیر است: اولا، می‌توانید با مراجعه به بانک‌ها، سهام خود را بفروشید؛ ثانیا، از طریق انتخاب یکی از کارگزاری‌های رسمی و فعال در بازار بورس، سهام را به فروش برسانید.

در بازه زمانی اردیبهشت تا خرداد ۹۹، هنگامی که بازار بورس در اوج رونق قرار داشت، برخی از سهامداران از این فرصت بهره‌مند شده و سهام خود را به صورت مستقیم به فروش رسانده‌اند. گروه دیگری نیز به جای انجام فروش مستقیم، سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند.

در ماه‌های بعد از این دوره، با شدیدترین ریزش تاریخ در مرداد ۹۹، اکثر سهامداران به فکر نقد کردن و فروش سهام خود افتادند. این بازنگری باعث شد که ارزش سهام عدالت به شدت کاهش یابد و از ۲۳ میلیون تومان به ۱۳ میلیون تومان کاهش یابد.

این امور باعث مشکلاتی در فروش سهام و واریز پول به حساب سهامداران شد. برخی سفارشات فروش اجرا نمی‌شدند و در برخی موارد پول سهام با تاخیر زیادی به حساب سهامداران واریز می‌شد. همچنین، مشخص نبود که برای فروش سهام، چه مقداری به حساب شخص واریز خواهد شد.

لذا، در صورت نیاز به فروش سهام عدالت، می‌توانید به بانک‌ها مراجعه کنید یا یک کارگزار رسمی را انتخاب کرده و از خدمات آن در بازار بورس بهره‌مند شوید.

آموزش فروش سهام عدالت غیر مستقیم

پیش نیاز فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم، دریافت کد بورسی از یک کارگزاری است. در صورتی که تا کنون برای دریافت کد بورسی اقدام نکرده اید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا در سایت سجام ثبت نام کرده و کد پیگیری ده رقمی را دریافت کنید.
  • با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن سیگنال ، احراز هویت غیرحضوری سجام را انجام بدهید.
  • پس از ثبت نام در سجام و احراز هویت با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن سیگنال در کارگزاری مورد نظر خود ثبت نام کنید. (به مدت 2 تا 3 روز کاری نام کاربری رمز عبور برای استفاده از سیستم معاملاتی از طرف کارگزاری برای شما ارسال خواهد شد.)
  • پس از دریافت کد از طرف کارگزاری ( یا در صورتی که از قبل داشته اید) با مراجعه به سایت www.ddn.csdiran.ir می توانید نام نماد و تعداد سهام صندوق سرمایه گذاری استانی خود را مشاهده کنید. نام این نماد مخفف نام هر استان است.
  • بعد از ورود به سایت در سربرگ گزارش دارایی، گواهی مربوط به دارایی سهام صندوق استانی خود را به صورت فایل PDF دریافت کنید.

برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟

سهامدارانی که فروش سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده اند، برای فروش آن باید به یکی از کارگزاری‌های بانکی و یا غیر بانکی مراجعه کنند. با مراجعه به این کارگزاری‌ها می‌توانید تا سقف 30 درصد از سهام خود را بفروشید.

پیش نیاز مراجعه به کارگزاری‌های بانکی و غیر بانکی، انتخاب روش مستقیم فروش سهام عدالت و ثبت شماره همراه در سامانه سازمان خصوصی‌سازی است.

پاسخ دقیق‌تر به سوال “برای فروش سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم” این است که سهامدار به کارگزاری بانکی مراجعه می‌کند که شماره شبا حساب خود در آن بانک را به سازمان خصوصی‌سازی داده است.

 

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدسهام عدالت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید