پرتقاضاترین فرصت‌‌های شغلی قزوین + روش‌های کاریابی در این استان

بدون دیدگاه
 

بسیاری معتقدند که پیدا کردن شغل خارج از استان تهران کار آسانی نیست و فرصت‌های شغلی کمی در استان‌های دیگر وجود دارد، اما آمار و ارقام چیزهای دیگری می‌گویند. به عنوان مثال وضعیت استخدام قزوین نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر بهتر است و موقعیت‌های فراوان شغلی در این استان وجود دارد. در این مقاله فرصت‌های شغلی و استخدام قزوین مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بررسی وضعیت اقتصادی استان قزوین

با توجه به سرشماری سال 1395، جمعیت استان قزوین برابر 1.3 میلیون نفر و نزدیک به یک درصد از جمعیت کشور است. سهم قزوین در رشد اقتصادی و تولیدات ایران به 8 درصد می‌رسد و قزوین چهارمین استان صنعتی کشور به حساب می‌آید.

مشاهده فرصت های شغلی قزوین در این لینک امکان‌پذیر است.

این استان در حوزه دامداری و دامپروری صنعتی نیز فرصت‌های شغلی زیادی دارد و یکی از قطب‌های دامداری کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر بسیاری از نیازمندی های استخدام قزوین در حوزه صنعت دامداری است. مراکز دامپروری این استان به کارشناس علوم دامی و کارگر ساده نیاز دارند. صنایع لبنی گوناگون نیز در این استان فعالیت می‌کنند.

در استان قزوین بیش از 800 شهرک صنعتی فعالیت می‌کنند. دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی شانس بسیار زیادی برای پیدا کردن شغل در این مجموعه‌های صنعتی دارند.

نرخ مشارکت اقتصادی و وضعیت اقتصادی استان قزوین

با توجه به آمار ارائه شده توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، نرخ مشارکت اقتصادی این استان در بهار سال 1402، 43.6 درصد و بالاتر از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور بوده است. استخدامهای زیاد در قزوین می‌توانند نشان‌دهنده رشد و توسعه این استان باشد.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، نرخ بیکاری این استان 7.3 درصد و کمتر از میانگین کشوری بوده است. قزوین یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در کشور را دارد که نشان می‌دهد کارجویان این استان، شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل دلخواهشان دارند.

روند نرخ تورم در این استان کاهشی است. با توجه به آمارهای موجود در نیمه اول سال 1402، نرخ تورم ماهانه در این استان 1.4 درصد بوده که از میانگین کشوری کمتر است.

سهم بخش‌های مختلف اقتصاد استان قزوین به شرح زیر است:

  • بخش کشاورزی: 14 درصد
  • بخش خدمات: 35 درصد
  • بخش صنعت و معدن: 51 درصد

پرتقاضاترین فرصت‌های شغلی استان قزوین

با بررسی اجمالی آگهی های استخدام قزوین متوجه خواهید شد که بیشتر فرصت‌های شغلی این استان در حوزه صنعت متمرکز شده‌اند. صنایع اصلی این استان عبارتند از:

  • صنایع پلیمری
  • صنایع پلاستیکی
  • صنایع فلزی
  • محصولات شیمیایی
  • صنایع غذایی
  • دامپروری صنعتی

استخدام کارگر ساده در استان قزوین

به دلیل تمرکز صنایع مختلف، در استان قزوین به نیروی کارگر ساده نیاز زیادی وجود دارد. کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مجتمع‌های صنعتی اقدام به استخدام کارگر ساده می‌کنند. علاوه بر این، فروشگاه‌ها و مغازه‌های زیادی در شهر قزوین نیازمند استخدام کارگر ساده هستند. درآمد کارگر ساده در قزوین معمولا برابر با نرخ حداقل دستمزد وزارت کار است.

استخدام نگهبان در استان قزوین

واحد‌های صنعتی، مراکز دامپروری و شرکت‌ها در استان قزوین به نیروی نگهبان احتیاج پیدا می‌کنند. نگهبان‌ها وظیفه تامین امنیت و مراقبت از این مراکز را بر عهده دارند و معمولا در دو شیفت روز و شب استخدام می‌شوند. به طور معمول حقوق نگهبان‌های شیفت شب از شیفت روز بیشتر است.

یافتن شغل در واحدهای صنعتی استان قزوین

بخش اعظم آگهی‌های استخدام قزوین به شغل‌های صنعتی مربوط می‌شود. این استان صدها شهرک صنعتی دارد. شهرک‌های صنعتی کاسپین، آبیک، خرمدشت، لیا و آبیک به نیروی کار فنی زیادی احتیاج دارند. استان قزوین از نظر شاخص توسعه‌ یافتگی صنعتی در رتبه دوم قرار دارد. بنابراین،کار کردن در این شهرک‌های صنعتی می‌تواند تجربه شغلی خوبی با مزایای بالا باشد.

شرکت‌های معروفی نظیر یونیلیور، نستله، کاشی پارس، تولی‌پرس، کاچیران، لوازم خانگی پارس و واحدهای صنعتی هفت الماس در این استان فعالیت می‌کنند و نیازمند نیروهای متخصص نظیر کارشناس تولید، مدیر تولید، دستیار اجرایی و… هستند.

استخدام بخش خدمات در استان قزوین

همان‌طور که اشاره شد بیش از یک سوم سهم اقتصاد استان قزوین به بخش خدمات اختصاص دارد.

بسیاری از شرکت‌ها دارای نمایندگی فروش در استان قزوین هستند و به کارشناس فروش احتیاج دارند. علاوه بر این، ادارات دولتی، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز اقدام به استخدام نیروهای اداری می‌کنند.

کار در قزوین برای خانم ‌ها

بنابر آمارهای رسمی نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان قزوین نزدیک به 13 درصد است. میانگین نرخ اشتغال زنان در سراسر کشور به 16 درصد می‌رسد که نشان می‌دهد مشارکت زنان در اقتصاد استان قزوین اندکی کمتر از میانگین کل کشور است. بسیاری باور دارند که صنعتی بودن این استان باعث شده است تا زنان نقش کمتری در اقتصاد داشته باشند.

با تغییر یافتن نگرش‌های سنتی نسبت به زنان و گسترش سهم خدمات در اقتصاد استان قزوین، فرصت‌های شغلی برای زنان بیشتر از گذشته شده است. زنان بیش از پیش در ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی مشغول به کار می‌شوند و برخی نیز برای کار سراغ شرکت‌های فعال در حوزه صنعت می‌روند.

یافتن جدیدترین فرصت‌های شغلی استخدام قزوین

پیدا کردن کار در استان قزوین از طریق روش‌های سنتی چندان پاسخگو نیست و به شما توصیه می‌شود برای یافتن شغل دلخواه خود به سایت‌های کاریابی مراجعه کنید. علاوه بر این، چندین پیج کاریابی استان قزوین در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا شغل مطلوبتان را بیابید.

نکته‌‌هایی برای پیدا کردن کار مناسب در استان قزوین

پیدا کردن کار فرایندی رقابتی است. شما باید بتوانید به کارفرماها ثابت کنید که نیروی مناسبی هستید. در ادامه با تعدادی از کارهایی که شما را از رقبایتان جلو می‌اندازند، آشنا خواهید شد.

  1. رزومه‌نویسی صحیح: سعی کنید در رزومه خود به فعالیت‌های سابق شغلی، تحصیلات و نمونه کارهایتان اشاره کنید. زبان رزومه باید ساده و روان باشد.
  2. یادگیری مهارت‌های نرم: برخورد اول در مصاحبه‌های شغلی اهمیت زیادی دارد. سعی کنید مهارت‌های نرم را یاد بگیرید.
  3. شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با شغل: با شرکت در دوره‌های آموزشی علاوه بر یادگیری مهارت‌های جدید، می‌توانید شبکه ارتباطی گسترده‌ای بسازید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به صورت اجمالی وضعیت اقتصادی استان قزوین و شاخص‌های مهم آن مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن با پرتقاضاترین فرصت‌های شغلی در این استان آشنا شدید. در پایان نیز به 3 روش مهم برای پیدا کردن شغل ایده‌آل اشاره شد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید