امشب؛ واریز وام بلاعوض 30 و 80 میلیونی به دهک های 1 تا 4 | شرایط دریافت وام ویژه ماه رمضان اعلام شد

بدون دیدگاه
 

شرایط دریافت 4 وام بلاعوض 30 تا 200 میلیون تومانی دولت به برخی از یارانه بگیران اعلام شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد ۳۲۵ خانوار اعم از خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، تک معلول، زنان سرپرست خانوار از کمک بلاعوض مسکن ملی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان بهره‌مند شده‌اند.

روح‌اله خدابنده‌لو با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، برای خانواده‌های دارای ۲ معلول یا بیشتر، تسهیلات ویژه‌ای در نظر دارد، اظهار کرد: بدین منظور در مسکن شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و در مسکن روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به متقاضیان دارای دو عضو معلول کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این کمک در قالب طرح تأمین مسکن است و به اشکالی چون خودمالکی، خریداری‌شده، مسکن ملی یا مسکن مهر قابل پرداخت است و مددجویان برای دریافت این مبلغ باید سند شش‌دانگ ملک را که به نام خودشان است، ارائه دهند. همچنین مددجویان باید توجه داشته باشند، ملک خریداری شده نباید بیش از ۲۰ سال عمر داشته باشد و البته از بستگان درجه یک نیز خریداری نشود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان‌، در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن، یادآور شد: افراد دارای معلولیت و مددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند و پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره‌مند شده‌اند ممنوع است و کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاه‌های نظارت در شهر و روستا امکان‌پذیر است.

این مسئول ادامه داد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

وام بلاعوض 2 میلیون و 250 هزارتومانی به سرپرستان خانوار

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

محمدرضا دهقان ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده‌های مثبت پنج(دارای فرزند سوم و بیشتر) و به منظور کاهش بار مالی خرید پوشک مصرفی، بسته حمایتی پوشک نوزاد نیز از مراحل بعدی پویش ملی «لبخند مادری» به همراه بسته‌های لبخند مادری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

دهقان تاکید کرد: محتوای این بسته مکمل شامل پوشک‌های پارچه‌ای با طراحی جدید به همراه پدهای بهداشتی قابل تعویض و بهینه شده با سوپرجاذب‌های باکیفیت است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد درباره محتویات بسته‌های لبخند مادری نیز توضیح داد: این بسته‌ها شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز کودک از بدو تولد تا حدودا دو سالگی به ارزش تقریبی هر بسته ۵۰ میلیون ریال است.

وی با تاکید بر تمرکز جدی بنیاد ۱۵ خرداد بر موضوع جوانی جمعیت گفت: در پویش ملی «لبخند مادری» نیز که از سال گذشته به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شده است به زوج‌هایی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سوم‌شان به دنیا آمده،با تعیین سطح برخورداری یک بسته لبخند مادری اهدا می‌شود.

دهقان یادآور شد: طرح با ۵ هزار بسته آغاز شده است و هر ساله افزایش می‌یابد.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و نیکوکاران برای مشارکت در پویش ملی «لبخند مادری» می‌توانند کد ۴۲#*۷۸۰* را شماره‌گیری کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جزئیاتی از پوشش بیمه‌ای رایگان مادران خانه‌دار روستایی با سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد و گفت: به موجب مصوبه دولت، برخورداری از این بیمه برای مشمولان رایگان است و دولت حق بیمه آنها را تقبل می‌کند.بیت‌اله برقراری با بیان اینکه مخاطب ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۱ قانون مذکور، دولت مکلف است در راستای اجرای بند «ب» ماده (۱۰۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر اقدام کند.با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده خواهد شدحق بیمه هر نفر امسال دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است

برقراری درباره میزان حق بیمه مشمولان که قرار است به صورت رایگان تحت پوشش درآمده و دولت به عنوان کارفرما آن را تقبل کند گفت: حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند که سالانه به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۲، دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: مادرانی که سه فرزند و بیشتر دارند مشمول این بیمه‌اند و اگر در حین بیمه‌پردازی فرزند چهارم و پنجم متولد شوند به ازای هر فرزند دوسال به سنوات بیمه‌پردازی‌ مادر افزوده می‌شود.

مشمولان دارای شرایط به کارگزاریها مراجعه کنند مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره نحوه مراجعه و عضویت در این صندوق گفت: مشمولان حائز شرایط می‌توانند به کارگزاران و مدیریت استان‌ها مراجعه کنند. ۱۵۰۰ کارگزاری در مناطق مختلف کشور داریم که روستائیان و عشایر می‌توانند به این کارگزاری‌ها مراجعه کرده، ثبت‌نام کنند و از بیمه اجتماعی رایگان صندوق برخوردار شوند.

وام بلاعوض 80 میلیونی به یارانه بگیران

مجید جودی گفت: در سیل هفته گذشته شهر آستارا تنها ۲۰ واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و در این سیل ۱۲۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت تعمیری شده است.

به گفته معاون بازسازی بنیاد مسکن میزان تسهیلات هم برای واحد‌های تعمیری در نظر گرفته شده و همانند واحد‌های دیگری که ناشی از حوادث طبیعی خسارت دیده اند تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: همانند گذشته تسهیلات برای واحد‌های تخریبی ۳۵۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و ۸۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحد‌های تعمیراتی ۵۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

جودی تاکید کرد: خوشبختانه با انجام مقاوم سازی در این منطقه میزان خسارت‌های وارد شده بسیار کاهش یافت./ باشگاه خبرنگاران

وام بلاعوض 30 میلیونی با شرایط ویژه به مردم

غلامحسن نورعلی مدیرعامل مرکز نیکوکاری دانشگاه‌های استان کردستان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: در طی سه ماهه گذشته در راستای کمک به نیازمندان فعالیت‌های متعددی صورت گرفت که از اهم آن‌ها می‌توان به اهدا وام بلاعوض سی میلیبون تومانی به این خانواده‌ها نام برد.

وی افزود: اهدا دو تخته فرش ۹ متری توسط خیر به خانواده مددجویان در محلات غفور و نایسر، بازدید از زنان سرپرست خانوار و اهدا بسته‌های کمک معیشتی گوشت و برنج، واریز وام های ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض جهت کارآفرینی خانواده‌های نیازمند، تهیه وسایل فرش بافی و ویزیت و کنترل بیماری نیازمندان به صورت رایگان توسط از اهم فعالیت‌های این مرکز در پاییز سال جاری بوده است.

نورعلی یادآور شد: شناسایی نیازمندان از طریق معرفی مردم و بازدید میدانی توسط کارشناسان این مرکز صورت می‌گیرد.

وی در پایان از همکاری و مساعدت خیرین نهایت تشکر را کرد و از سایر خیرین استان دعوت کرد با اهدای کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به این مرکز یاریگر نیازمندان باشند.

عباس علوی، اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزی، روستاییان و عشایر پرداخت می شود که سقف این تسهیلات قرض‌الحسنه بدون ضامن به میزان ۱۵۰ میلیون ریال به مستمری بگیران پرداخت می‌شود.

وی گفت: از ۱۸۱ هزار نفر جمعیت واجد شرایط روستاییان، کشاورزان و عشایر این استان ۸۳ هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند و در حال حاضر ۴۶ درصد جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر در این استان زیر پوشش بیمه قرار دارند.

تصریح کرد: مزایای عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر را پرداخت مستمری، بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی از جمله مزایای صندوق بیمه عنوان کرد و گفت: محدودیتی در پوشش بیمه‌ای متقاضیان به غیر از سن ۱۸ تا ۵۰ سال وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدوام
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید