خبر فوری | واریز سود 9 میلیونی به دارندگان سهام عدالت !

سهام عدالت
بدون دیدگاه
 

امروز، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 612 هزار و11 تومان رسید.

مرحله دوم واریز سود سهام عدالت با ارزش 9 میلیون تومانی به پرتفوی سهام‌داران آغاز شد. ارزش سهام عدالت امروز ۱۴۰۲ به 9 میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۹۵ تومان رسید.

امروز، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 612 هزار و11 تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با6914 واحد کاهش در ارتفاع 2.140.174 و شاخص هم وزن در ارتفاع 735.791 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس7251 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7424 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فولاد، وبملت،خودرو،مبین،فملی،شستا و اخابر صورت گرفت و شاخص های آریان ،زاگرس،سامان،وسپهر،غصینو،مادیرا،فصبا بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 9 میلیون و600 هزار و495 تومان رسید.

دومین سود سهام عدالت ۴۰۰ هزار تومان شد

هر مشمول دریافت سود سهام عدالت در 25 اسفندماه نزدیک به 30 درصد کمتر از مبلغ مرحله اول سود دریافت می کند.

سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

بر اساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول 30 درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد 492 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 400 هزار تومان و دارندگان سبد 532 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 500 هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان می شود.

مراجعه وراث به کارگزاری‌ها و چهار بانک منتخب برای دریافت سود سهام عدالت

همچنین همه فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب از جمله ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: در کنار استفاده از ظرفیت‌های نظارت مردمی و سوت زنی در مورد تخلفات و فساد، اقدام مهمتر و ریشه ای برای برخورد با مفاسد این بود که یک بخشی از فرایندهای فعالیت اقتصادی مثلا یک بخشی از فرآیند تسهیلات بانکی یا فرآیند های گمرکی و مالیات ستانی زمینه و بستر مساعد برای رشوه و امضاهای طلایی و رانت هایی مانند این بودند، تلاشی که امروز در ذیل سامانه مدیریت ریسک فساد رونمایی شد این است که فرآیندهایی که علت فساد هستند در دستگاه اقتصادی کشور شناسایی، دلایل این که چگونه باعث فساد می شود احصا و روش هایی که باعث می شود زمینه و بستر خشکانده شود در مقابل فساد به کار گرفته شود.

وی افزود: سود سهام عدالت ۳۰ درصد نسبت به مبلغی که در پاییز واریز شد کمتر است. رقم دقیق را رئیس سازمان بورس اعلام خواهند کرد. امیدواریم تا ۲۵ اسفند سازمان بورس سود را به حساب تمام دارندگان سهام عدالت واریز کند.

خاندوزی در مورد واگذاری سهام خودروسازان نیز گفت: دولت به طور مستقیم در یک شرکت ۶ درصد و در شرکت دیگر ۱۷ درصد سهام خودروسازی دارد، بقیه سهام ها به شکل تودلی وجود دارد. آنچه اولویت ما است این است که در حوزه مدیریت تمام بخش های صنعتی از جمله صنعت خودرو از ظرفیت‌های بخش غیردولتی که مدیریت چابک تر و بهره ور است استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: بعد از این که موانع سهام مرتفع شد در مورد واگذاری سهام هم اقدام خواهد شد. چون در وثیقه برخی بانک ها بوده باید از ذیل وزارت صنعت آن را خارج کنند یا وثیقه جدیدی به بانک ها بدهند که سهام خودروسازان آزاد شود. اولویت ما ابتدا تغییر مدیریت و سپس مالکیت است.

 

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدسهام عدالت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید