آب بندی بتن به کمک واتر پروف های بتن

بدون دیدگاه
 

پودر واتر پروف بتن یک ماده افزودنی است که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل بتن استفاده می‌شود. این پودر بر پایه اسیدهای چرب ساخته شده و با ترکیب با آب و سیمان، موجب پر شدن خلل و فرج ریز در ساختار بتن می‌شود. این کار باعث افزایش دوام و مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب شیمیایی و فیزیکی می‌شود.

مزایای استفاده از پودر واتر پروف بتن

در ادامه برخی از مزایای استفاده از پودر واتر پروف بتن را بررسی می‌کنیم.

  • کاهش مصرف آب در تهیه بتن
  • جلوگیری از رشد جلبک و کپک روی سطح بتن
  • جلوگیری از حمله سولفاتی و قلیایی شدن بتن
  • جلوگیری از نفوذ یون کلر و سایر مواد خورنده به داخل بتن
  • ایجاد بتن نفوذناپذیر و آب بند

پودر واتر پروف بتن را در کنار روان کننده بتن می‌توان در مکان‌هایی که نیاز به آب بندی و مقاومت در برابر رطوبت دارند مانند استخرها، زیرزمین‌ها، سقف‌ها، دیوارها، سدها، تونل‌ها و … استفاده کرد. میزان مصرف پودر واتر پروف بتن بستگی به ضخامت و نوع بتن دارد، اما به طور متوسط بین ۱.۵ تا ۳ درصد وزن سیمان مصرفی است.

چگونگی افزودن پودر واتر پروف بتن

روش افزودن پودر واتر پروف بتن به دو صورت است:

  • روش اول: پودر واتر پروف بتن را با بخشی از آب اختلاط بتن ترکیب کرده و سپس به سایر اجزاء بیفزاییم.
  • روش دوم: پودر واتر پروف بتن را با سیمان و ماسه کاملا مخلوط کرده و به طور یکنواخت در تمامی قسمت‌های بتن پخش کنیم.

اگر می‌خواهید بتن‌های توانمند تولید کنید، فوق روان کننده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تفاوت های واتر پروف های پودری و مایع بتن

واترپروف پودری و واترپروف مایع دو نوع ماده افزودنی بتن هستند که برای آب بندی و نفوذناپذیر کردن بتن استفاده می‌شوند. اما تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • واترپروف پودری بر پایه اسیدهای چرب تولید می‌شود و با ترکیب با آب و سیمان، فضاهای خالی و منافذ ریز در ساختار بتن را پر می‌کند. این کار باعث افزایش دوام و مقاومت بتن در برابر عوامل مخرب شیمیایی و فیزیکی می‌شود.
  • واترپروف مایع نوعی افزودنی بتن است که برای آب بندی و نفوذناپذیر ساختن انواع ملات‌های بنایی و دوغاب کاری مناسب می‌باشد. این ماده با کاهش نسبت آب به سیمان، مقاومت فشاری و خمشی بتن را افزایش می‌دهد.
  • مزیت واترپروف پودری نسبت به واترپروف مایع این است که این محصول علاوه بر اصلاح دانه بندی مصالح، خواص رئولوژی مخلوط بتن تازه را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین واترپروف پودری هیچ گونه کلری در خود ندارد و برای سازه‌های مسلح مناسب است.
  • میزان مصرف واترپروف پودری بستگی به ضخامت و نوع بتن دارد، اما به طور متوسط بین۱.۵ تا ۳ درصد وزن سیمان مصرفی می‌باشد. واترپروف پودری را می‌توان در آخرین مرحله تولید بتن به مخلوط اضافه کرد. واترپروف مایع را می‌توان با بخشی از آب اختلاط بتن ترکیب کرده و سپس به سایر اجزا بیفزاییم.

اگر برای ایجاد مسیر برای عبور لوله، سیم‌کشی و … بتن می‌‌خواهید در این سازه سوراخی ایجاد کنید، از روش کرگیری بتن استفاده کنید.

قیمت واتر پروف بتن چقدر است؟

همیشه به یاد داشته باشید ترمیم و مقاوم سازی بتن و همچنین آب بندی سازه های بتنی هزینه بالاتری نسبت به زمانی که یک سازه بتنی درحال اجرا است بیشتر است؛ بنابراین استفاده از افزودنی های بتن بخصوص مواد واترپروف بتون پودری یا مایع جهت آب بندی سازه های بتنی پیشنهاد می‌شود و به دلیل اینکه قیمت این محصول در هر متر مکعب قیمت ناچیزی در ساخت می شود مناسب این عملیات است.

خرید واتر پروف های بتن از کلینیک بتن ایران

در این مقاله به شما گفتیم پودر واتر پروف بتن چیست و چه مزایایی دارد. همچنین به شما گفتیم چگونه پودر واتر پروف را به بتن اضافه کنید. اگر تمایل دارید پودر واتر پروف بتن را بخرید می‌توانید روی مجموعه کلینیک بتن ایران حساب ویژه باز کنید. شرکت مهندسین مشاور اثر مهرازان پایدار با برند تجاری ثبت شده کلینیک بتن ایران در سال 1390 تاسیس و از آن زمان با هدف ارتقای تکنولوژی صنعت شیمی ساختمان و افزودنی‌های بتن با اخذ مجوز رسمی از وزارت صنایع استان  البرز تولیدات خود را در شهرک صنعتی کوثر اشتهارد آغاز کرد.

برای تهیه و خرید پودر واتر پروف بتن می‌توانید با مجموعه کلینیک بتن ایران با شماره تلفن 02145872 تماس بگیرید یا به سایت ما به آدرس www.clinicbeton.ir بروید.

اخباردکوراسیونفناوری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید