با مصرف این لبنیات از شر دیابت در امان باشید

بدون دیدگاه
 

با مصرف این لبنیات از شر دیابت در امان باشید

این نوع لبنیات ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

خوردن ماست خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

برخی شواهد معتبر وجود دارد که از رابطه بین مصرف ماست و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ حمایت می کند، اما این شواهد محدود است.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: به گفته محققان، مصرف ۲ فنجان یا ۳ وعده ماست در هفته به عنوان حداقل مقدار ماستی در نظر گرفته می‌شود که باید برای برآورده کردن ادعای سلامت مصرف این ماده غذایی مصرف شود.

خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را می‌توان از طریق تغییر سبک زندگی کاهش داد، بنابراین کارشناسان به مصرف کنندگان هشدار می‌دهند که فکر کنند ماست تنها راه حل برای کاهش این خطر است.

دکتر «جان مایلز»، متخصص غدد در دانشگاه کانزاس، می‌گوید: «نباید ماست را به عنوان نوعی محلول دارویی در نظر بگیریم که به خودی خود بدون هیچ توجه یا تلاش خاصی حالت بهتری به فرد می‌دهد.»

محققان معتقدند که کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بسیار پیچیده‌تر از افزایش مصرف ماست است و نیاز به اصلاح سبک زندگی و مصرف داروها دارد.

توصیه‌های کلی شامل افزایش فعالیت بدنی با شدت متوسط، کاهش زمان بی تحرکی، کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات، حفظ وزن طبیعی بدن یا کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن بدن، کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب و غیره است.

از ماست می توان در تهیه انواع دسرها، کشک، دوغ، قرقورت، ماست میوه‌ای، ماست چکیده، ماست منجمد و ماست پاستوریزه و ماسک‌های صورت استفاده نمود.

بهترین زمان خوردن ماست

برای جذب شدن بهتر کلسیم ماست آن را در زمانی که معده خالی است و یا پیش از میل کردن غذا مصرف کنید.

خواص و فواید ماست برای سلامت بدن
ماست برای سلامتی فواید متفاوتی دارد که عبارتند از:

ضدآلرژی و حساسیت
ماست ضدآلرژی و حساسیت است و از بیماریهای آلرژیک مثل التهاب پوست، آسم و حساسیت های غذایی جلوگیری می کند.ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می کند.

کاهش وزن
برای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. زیرا ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کنند. همچنین میزان متعادلی از کلسیم می تواند بدن را سلامت نگه داشته و آنرا به کاهش وزن تشویق نماید.

عملکرد بهتر مغز
ماست به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است و روی قوه‌ی ادراک و شناخت ما تأثیر دارد.

تقویت معده و هضم بهتر غذا
یکی از بهترین، نیرومندترین و ارزانترین و سهل الهضم ترین غذاها ماست است. این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می کند. همچنین ماست به روده ها کمک می کند تا به حال عادی خود برگردند؛ باکتریهای مضر را از روده ها خارج می کند و در نتیجه هضم و جذب غذا آسان می شود.

کاهش خطر سرطان روده ی بزرگ
ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می شود، وقتی ماست مصرف می کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می نمایید، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده ی بزرگ حفاظت می کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد. این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می شوند.

خبرآنلاین

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید