خبر خوش کالابرگی اول صبح ؛ دهک‌های یک تا پنج ۶۰۰ هزارتومان

31 دیدگاه
 

​به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکانی که در دهک‌های یک تا پنج هستند مبلغ یک میلیون تومان و کودکان دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزارتومان یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند.

احمد اسماعیل‌زاده ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۵ هزار کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی قرار گرفته‌اند، از احتمال افزایش حدود ۲۵ درصدی بودجه این طرح نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی در توضیح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال اظهار کرد: این طرح توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با کمک کمیته امداد انجام شد. در این طرح کودکان زیر پنج سالی که درگیر اختلال رشد بودند، به کمیته امداد معرفی می‌شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آن‌ها، افرادی که در دهک‌های پایین اقتصادی جامعه قرار داشتند، از سوی کمیته امداد برای خرید اقلام غذایی کمک مالی دریافت می‌کردند.

وی به برخی اشکالات در اجرای این برنامه از جمله ناکافی بودن مبلغ حمایتی و همچنین عدم کنترل بر این موضوع که آن مبلغ برای خریداری اقلام مورد نیاز کودک صرف می‌شود یا خیر، اشاره کرد و افزود: بر همین اساس نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت رفاه طی سال گذشته، طرح جدید امنیت غذایی کودکان اجرایی شد که خوشبختانه تاکنون نیزبه خوبی انجام شده است.

اسماعیل‌زاده در این باره افزود: در این طرح هم مبلغ حمایتی به میزان ۱۰ الی ۱۲ برابر افزایش یافت و هم شناسایی کودکان ۶ ماه تا پنج ساله‌ای که با اختلال رشد مواجه هستند از طریق بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه در تمام شبکه‌های بهداشت درمانی کشور انجام و کد ملی آن‌ها استخراج می‌شود و از طریق وزارت بهداشت در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد و وزارت رفاه نیز این افراد را ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد می‌کند و اگر کودکی که دچار اختلال در رشد است در دهک‌های یک تا هفت باشد، تحت پوشش طرح امنیت غذایی کودک قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکانی که در دهک‌های یک تا پنج هستند مبلغ یک میلیون تومان و کودکان دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزارتومان یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند. این مبلغ در کارت‌های کالابرگ ذخیره می‌شود و ما نیز می‌توانیم کنترل کنیم و سرپرست خانوار نمی‌تواند آن مبلغ را برای خرید چیزی به غیر از اقلام مشخص شده برای کودک هزینه کند.

۱۶ قلم مواد غذایی که شامل یارانه حمایتی می‌شوند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: این اقلام بر اساس تامین پروتئین و کالری مورد نیاز، اقلامی همچون برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و … بین ۱۱ تا ۱۶ قلم مواد غذایی است که بتواند نیاز‌های مادران باردار و شیرده و کودکان را به پروتئین و املاح تامین کند.

وی تاکید کرد: بنابراین تمام خانواده‌هایی که کودکان‌شان درگیراختلال رشد است، آموزش می‌بینند تا با توجه به نیاز کودک‌شان چگونه اقلام مورد نیاز را خریداری کنند. از آغاز این طرح حدود شش ماه گذشته است و ما از دانشگاه‌ها داده‌های این بازه زمانی را دریافت و بررسی می‌کنیم تا بدانیم کودکانی که تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند، چه شرایطی دارند. اسفندماه این نامه را ارسال کردیم که صورت وضعیت را ارسال کنند و بررسی اولیه نتیجه گزارشات حاکی از آن است که این اقدام نتیجه‌بخش بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه پس از ارزیابی کامل، گزارشات کامل را در اختیار مردم قرار خواهیم داد، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳۵ هزار کودک در کشور تحت پوشش این طرح قرار داشتند. در دور دوم اجرای این طرح نیز کد ملی‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم و در اختیار وزارت رفاه قرار می‌دهیم.

وی درباره دور دوم اجرای این طرح نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه این وعده را داده است که بودجه این طرح حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد تا بتوانیم کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و این طرح کمک کند که سوء تغذیه را در کشور به طور کامل از بین ببریم و هیچ کودکی دیگر مشکل اختلال در رشد نداشته باشد.

اسماعیل‌زاده در پایان صحبت‌هایش همچنین درباره طرح حمایت از مادران باردار و شیرده اظهار کرد: این طرح با همکاری بنیاد علوی و دفتر بهبود تغذیه انجام می‌شد که با توجه به ماده ۲۴ قانون جوانی جمعیت، این طرح توسط همکاران ما در مرکز جوانی جمعیت با کمک بنیاد علوی، بنیاد رضوی و وزارت رفاه بر اساس اقلام غذایی که دفتر بهبود تغذیه برای بهبود وضعیت تغذیه مادران باردار و شیرده تعیین کرده، انجام می‌شود.

اخباراقتصادجامعه
پربازدید
 

31 دیدگاه. Leave new

  • ناشناس
    29/04/2024 12:03

    تو چه شدی ای کالابرگ .تاچشمم بهت میفته .خنده رو لبام میفته .از روزی که امدی غم ودغدغهامون رفته اونقدر عزیز وبزرگواری که اسمت صفحه گوشیارو گرفته.

    پاسخ
    • باسلام خب منکه یک زن تنها وبی سرپرست هستم چرا یارانه کالابرگ نمیدن

      پاسخ
    • بهرام آسکانی
      30/04/2024 09:12

      سلام بنده هم درآمدی 5هستم و بهداشت میگه لیست را رد کردم کی کارت شارژ میشه

      پاسخ
  • محمد بیضایی
    29/04/2024 14:33

    من پارسال چند ماه ۱ملیون برابچه ام ریختن امسال هنوز نریختن

    پاسخ
    • باسلام خب منکه یک زن تنها وبی سرپرست هستم چرا یارانه کالابرگ نمیدن بفکرم اهم باشین نه خونه دارم نه درامد

      پاسخ
    • ناشناس
      29/04/2024 20:55

      نگو که پس میگیرن ازت

      پاسخ
    • ناشناس
      29/04/2024 22:39

      پسرمن وزنش کمه قدش ه
      م کم هست اصلابهش ندادن

      پاسخ
  • جهانگیر
    29/04/2024 16:44

    سلام چرا هنوز پرداخت نکردن این سال جدید

    پاسخ
    • فریده
      29/04/2024 19:57

      سلام وخسته نباشید ازسال جدیدهیچ پرداختی واس پسرم ک سوع تغذیه داره نزدن ولی باتوجه ب پیام های مردم عزیز فک میکنم واس کسی هنوز نزدن لطفا تاریخ دقیق واریز یارانه کودکان رامشخص کنید ممنون

      پاسخ
    • سلام چرا خودتان را اذیت میکنید اسم هارا بهورزان عزیز میفرستند
      همیشه گفتند اول خویش بعد درویش
      بهورزان اول اسم بچه های خانواده و نزدیکان خودشون را میفرستند اگر جای خالی بود بعد اسم دیگران را مینویسند انگار قرارهای از جیب مبارک بهورزان این بسته بره

      پاسخ
      • وافعا حرف حساب جواب نداره احسنت

        پاسخ
      • مریم عباسی
        30/04/2024 22:57

        من بادوتابچه هام یارانه یکمیلیون وصدبرامون واریزمیشه چراباید یکملیون دویست واریزبشه

        پاسخ
      • ناشناس
        01/05/2024 00:32

        سلام دختر من هم وزنش کمه هم قدش و همسرم کارگر سرگذزهست و هیچ‌چیزی هم نداریم دهک 3هستیم لطفاً رسیدگی کنید

        پاسخ
      • ناشناس
        01/05/2024 00:34

        سلام دختر من هم وزنش کمه هم قدش و همسرم کارگر سرگذزهست و هیچ‌چیزی هم نداریم دهک 3هستم لطفاً رسیدگی کنید

        پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من یارانه 400هزارتومانی دریافت میکنم ودارای سه فرزند هستم و فرزند آخرم متولد 1400/3/19میباشد ودی ماه سال گذشته به مدت سه ماه سوتغذیه بچم شارژمیشد ودیگه قطع شد نمی‌دونم چرا قطع شد و حالا طرح یسنا فعال شده برای بچم وفروردین ماه 600هزار تومان برابچم اومد در صورتی که میگن کسانی که در دهک 1تا5هستن نفری 1میلیون براشون شارژ میشه ومنم در دهک 3قرار داریم پیگیری کنیم لطفاً
    ممنون میشم

    پاسخ
    • ناشناس
      29/04/2024 21:35

      سلام منم پسرم پنج ماه و۱۵روزش هست وشیرخشکی هست اصلاتاالان برای مانه کالابرگ تغذیه ونه مادران شیرده والی‌زاده همسرم کارگرسرگذرهست وهیچ چیزی هم ندارم

      پاسخ
    • ناشناس
      30/04/2024 14:25

      ۶۰۰تومان برای مادران شیرده هست برای بچه جداست اون یه تومان است

      پاسخ
      • ناشناس
        30/04/2024 18:59

        باسلام. الان با این تورم وگرانی همه مشکلات تغذیه دارند و بیماری‌های زیادی با نامناسب بودن تغذیه وغذا های پرچرب موجب بیماری‌های شده الان مشکل خانواده‌ها به‌ بچه‌های خودبعلت گرانی وتورم ظهر نهار کالباس یا تخم مرغ یاسوسیس وغذا های که مناسب بچه ها نیست میدن میوه سبزی جات وکوشت کم مصرف میشود. درکل از زمانی که‌ تورم وگرانی بوجود آمده تغذیه هم دست خوش تغیراتی شده که‌ خودش باعث بوجود امدن بعضی از بیماری‌هاشده. باید اول فگری برای مهار تورم وگرانی کرد.

        پاسخ
  • خدیجه موسوی
    29/04/2024 18:42

    من باردار بچه سوم

    پاسخ
  • ناشناس
    29/04/2024 22:40

    چرابه پسرمن ک هم وزنش کمه هم قدش ندادن

    پاسخ
  • ناشناس
    30/04/2024 00:32

    هنوز سال جدید هیچ مبلغی دریافت نشد نه پیام نه کالا

    پاسخ
    • فقط حرف می‌زنند عمل نمیکنن بچه من زیر پنج سال رفتم فروشگاه گفتن همچین چیزی وجود نداره این قدر گرانی که دیگه نمیتونیم طرف گوشت یا مرغ بریم مردم دست انداختین

      پاسخ
    • ناشناس
      03/05/2024 19:58

      سلام میدن حالا بزار ازهمه زیاد آمد میریزن والا منم تازه انماهو ندادن این فروشگاه هم که بازی درمیارن برامون فعلا آب دست یزیده

      پاسخ
  • سیداحمد
    30/04/2024 02:55

    تو کارت یارانه ام۶۰۰تومن کالابرگ برام ریختن ولی جالب اینجاست هرفروشگاه میرم میگه برات نریختن.

    پاسخ
  • ناشناس
    30/04/2024 18:59

    باسلام. الان با این تورم وگرانی همه مشکلات تغذیه دارند و بیماری‌های زیادی با نامناسب بودن تغذیه وغذا های پرچرب موجب بیماری‌های شده الان مشکل خانواده‌ها به‌ بچه‌های خودبعلت گرانی وتورم ظهر نهار کالباس یا تخم مرغ یاسوسیس وغذا های که مناسب بچه ها نیست میدن میوه سبزی جات وکوشت کم مصرف میشود. درکل از زمانی که‌ تورم وگرانی بوجود آمده تغذیه هم دست خوش تغیراتی شده که‌ خودش باعث بوجود امدن بعضی از بیماری‌هاشده. باید اول فگری برای مهار تورم وگرانی کرد.

    پاسخ
  • محمدناقدی
    30/04/2024 19:34

    سلام متاسفم برای کسانی که این قانون روگذاشتن مگه بچهای که پدرقدرت خریدوشرمنده بچهاش است وبچه تحصیل میکنه انسان نیست چه ۵سال چه۱۴سال.خداعاقبت شماروبخیرکنه بنظربنده تصمیمات شماازنااگاهی شماست

    پاسخ
  • ناشناس
    30/04/2024 19:39

    چرت وپرته همش واقعیت نداره

    پاسخ
  • ناشناس
    30/04/2024 20:58

    من دهک ۴ هستم ندادن

    پاسخ
  • ناشناس
    30/04/2024 21:06

    اگر نقدباشد،بهتر است چون فروشگاها اجناس مانده تحویل وگران میدهند

    پاسخ
  • ناشناس
    03/05/2024 00:57

    سلام منم بچم دو سال ونیمشه قد ووزنش کمه اما چرا هیچی بهش ندادن باید چکار کنیم کجا بریم

    پاسخ
  • ناشناس
    10/05/2024 15:43

    هیچ پیامکی نیامده یعنی به باردار نمیدن عجب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید