اهمیت مصرف گیاهان دارویی برای سلامتی

1 دیدگاه
 

در گذشته‌های دور مصرف گیاهان دارویی در بین مردم بسیار رواج داشته است و از گذشته‌های بسیار دور در کتب طب به مصرف گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها و عارضه‌های مختلفی اشاره شده است. اهمیت مصرف گیاهان دارویی برای افرادی که قصد دارند سلامت خود را حفظ کنند و بدون استفاده از دارو‌های شیمیایی برخی از مریضی‌های خود را درمان کنند، انتخاب بسیار عالی و بی‌نظیری است. از همین جهت قصد داریم برخی از مهم‌ترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم و هر کدام از این بیماری‌ها را به خوبی معرفی نماییم.

اهمیت مصرف گیاهان دارویی چیست؟

اول از همه لازم است بدانید که گیاهان دارویی براساس خواص و فوایدی که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر در مرحله پیشگیری از بیماری قرار دارید، این نکته را به خوبی درک کنید که خرید گیاهان دارویی می‌تواند گزینه بسیار عالی برای شما باشد زیرا از طعم و عطر بی‌نظیری برخوردار هستند و می‌توانید بدون هیچ عوارضی از آن‌ها مصرف کنید.

البته یادآور باشیم که مصرف برخی از گیاهان دارویی ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. برای مثال زعفران که یکی از معروف‌ترین و بهترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود، مصرف آن برای بانوان باردار اصلاً خوب نیست و دم کرده آن می‌تواند باعث سقط جنین باشد. در ادامه این مقاله برخی از بهترین گیاهان دارویی را به شما معرفی خواهیم نمود تا بتوانید براساس بیماری که دارید، بهترین گیاه را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که برعکس گذشته امروزه می‌توان گیاهان دارویی را به صورت اینترنتی خریداری کنید و گیاهان دارویی مد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین خرید اینترنتی محصولات گیاهی فایده‌های دیگری هم دارد برای مثال می‌توانید از پشتیبانان وب سایت‌های فروشگاهی عطاری و محصولات گیاهی درخواست کنید تا به شما به صورت رایگان مشاوره دهند تا بتوانید از محصولات خریداری شده به خوبی بهره‌مند شوید. وب سایت متین سلامت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی محصولات گیاهی و گیاهان دارویی، هم اکنون آماده است تا بتواند این محصولات را به شما ارائه دهد تا دغدغه شما برای خرید گیاهان دارویی مرغوب، نادر و درمانی رفع شود.

آویشن

آویشن را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین گیاهان دارویی دانست که از زمان‌های بسیار دور در طب سنتی و طب چینی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و کاربرد‌های زیادی داشته است. آویشن علاوه بر اینکه خواص بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رفع سرفه و درمان آنفولانزا است، اما باید بدانید که آویشن در صنایع غذایی، دارویی و دیگر صنایع مانند صنایع بهداشتی و آرایشی مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

درمان سرما خوردگی، سرخک، کمک به تقویت اعصاب، بهبود افسردگی و درمان بی‌خوابی از دیگر خواصی است که با مصرف آویشن می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. صرع یکی دیگر از بیماری‌هایی است که بسیاری از انسان‌ها می‌توانند به آن مبتلا شوند که آویشن برای درمان آن نیز بسیار مفید و توصیه شده است. لازم به ذکر است که بذر آویشن را نیز می‌توانید در خرید بذر سبزیجات انجام دهید و بتوانید این داروگیاهی بسیار خوب را با دستان خود پرورش دهید و محصول آن را دریافت کنید.

از طرفی لازم است بدانید آویشن را از طریق مختلف می‌توانید مصرف کنید. یکی از راه‌های پر مصرف آویشن که طرفداران زیادی دارد، مصرف آن به صورت دمنوش است و دمنوش آویشن به عنوان یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌ها محسوب می‌شود.

میخک

یکی دیگر از بهترین و پر مصرف‌ترین گیاهان دارویی که کاربرد زیادی برای درمان انواع بیماری‌ها دارد، میخک نام دارد. مصرف میخک به عنوان یک داروی ضد درد توصیه می‌شود و به روش‌های مختلفی مصرف می‌شود. روغن میخک یکی از قوی‌ترین روغن‌ها به حساب می‌آید که برای کاهش درد بسیار توصیه شده است و از خواص بسیار بالایی برخوردار است.

کاسنی

کاسنی نام یکی دیگر از بهترین گیاهان دارویی است که مصرف آن اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند برای بدن خواص بسیار بالایی داشته باشد. از مهم‌ترین خواص کاسنی می‌توان به درمان کبد چرب، کمک به بهبود مقابله با گرما، تقویت‌کننده کلیه، درمان فشار خون و… اشاره نمود.

عرق کاسنی یکی از معروف‌ترین عرقیات گیاهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند برای کبد و کلیه‌ها اثر‌گذاری بالایی داشته باشد. علاوه بر مصرف عرق کاسنی، برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر کاسنی می‌توانید از ریشه آن نیز استفاده کنید. برای مصرف ریشه کاسنی باید ریشه آن درون آب جوش قرار دهید تا دم بکشد و سپس آن را مصرف کنید. مصرف این دمنوش نیز می‌تواند برای یبوست تأثیر بی‌نظیری داشته باشد.

جینسینگ

نام جینسینگ به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی به نسبت گذشته بیشتر به چشم می‌خورد زیرا تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف آن تأثیرات بسیار بالایی برای سلامت بدن دارد و می‌توان از بسیاری از عارضه‌ها و مشکلات جلوگیری نماید. لازم است بدانید که جینسینگ انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن می‌تواند برای درمان بیماری خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از جینسینگ امروزه در صنعت دارویی بسیار رشد داشته است و باعث شده است این گیاه به عنوان یک گیاه شگفت‌انگیز و پر خواص به حساب آید.

از مهم‌ترین خواص جینسینگ می‌توان به بهبود سیستم ایمنی بدن، خواص ضد التهابی، خواص ضد استرسی، خواص خواب‌آوری و ضد باکتری آن اشاره کرد و از طرفی مصرف جینسینگ می‌تواند باعث افزایش انرژی، کاش وزن، درمان سردرد و بهبود سیستم گوارشی و دفع بدن شود. امروزه از جینسینگ به عنوان یک داروی ناباوری استفاده می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل را می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین گیاهان دارویی در نظر داشت که از گذشته‌های بسیار دور در آشپزی مورد کاربرد قرار می‌گرفته است و کاربرد زیادی داشته است. زنجبیل خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی دارد و می‌تواند انواع سرفه را به راحتی با مصرف مداوم و منظم درمان کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش رادیکال‌های آزاد و کمک به بهبود گردش خون از دیگر خواص زنجبیل محسوب می‌شود که با خرید و مصرف آن می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. مصرف زنجبیل در کنار چای یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌های مصرف آن به شمار می‌رود و از طرفی مصرف آن در هنگام غذا نیز می‌تواند بر طعم غذا بیافزاید.

رزماری

از رزماری می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین گیاهان دارویی نام برد که ویژگی‌های بسیار خوب و خواص درمانی بسیار بالایی دارد. این گیاه از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فعالی برخوردار است که دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و همچنین خاصیت ضد سرطانی برخوردار می‌باشند.

بهبود حافظه و تقویت اعصاب باعث شده است که رزماری به عنوان یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه به شمار رود. بسیاری از افراد که در زندگی روزمره خود با اضطراب و انواع استرس دست و پنجه نرم می‌کنند، با استفاده از زنجبیل می‌توانند تا حدی استرس و اضطراب خود را کاهش دهند. کمک به درمان یبوست و بهبود سیستم گوارشی بدن از دیگر خواص بی‌نظیر زنجبیل است.

جمع‌بندی

در این مقاله به صورت کامل و جامعی سعی کردیم به معرفی اهمیت مصرف گیاهان دارویی و بهترین گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها پرداختیم. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

سلامتکسب و کار
رپورتاژ
 

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید