خبر خوش اول صبح / رقم نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در خردادماه / بازنشستگان حتما بخوانند

19 دیدگاه
 

خبر خوش اول صبح / رقم نهایی افزایش حقوق بازنشستگان در خردادماه / بازنشستگان حتما بخوانند

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه هنوز تکلیف میزان افزایش مستمری بازنشستگان مشخص نیست، گفت: افزایش مستمریِ مشمولان باید مطابق ماده ۹۶ قانون دایمی تأمین اجتماعی انجام پذیرد.

نصرالله دریابیگی با اشاره به ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: در جلساتی که اعضای کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان برگزار کردند، سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش مطرح کردیم؛ اول اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد. دوم آن که در اجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این مطلب که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و گفت: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

نصرالله دریابیگی افزود: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر شریف و نجیب است و اگر هیات مدیره تامین اجتماعی؛ هیات امناء و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیاروخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول درکانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با تبیین نقش و جایگاه بازنشستگان امروز در اعتلای صنعت کشور طی سالهای گذشته گفت: آنانی که در طول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب و سربلندی کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس و سالهای حساس سازندگی از جان و مال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان و مدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.

دریابیگی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است، گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید براین مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی دربرابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف از انجام رسالت خویش طفره بروند.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با یادآوری وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: سوال من از دولتمردان به خصوص وزیر تعاون و کار و منتخبان ملت در مجلس و تمامی مسئولان کشور این است که چگونه می‌توان در این کشور که تورم و گرانی بیداد می‌کند؛ با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟

دریابیگی گفت: امروز عملکرد برخی مسئولان اقتصادی شرایط ناگواری را برای جامعه حقوق بگیر ازجمله کارگران و بازنشستگان به وجود آورده و سبب نارضایتی آنان شده است؛ این وضعیت قطعاً مغایر با ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام که خواهان بسط و گسترش عدالت در جامعه هستند؛ می‌باشد. کارگران و بازنشستگان وفادار به نظام و امام راحل و رهبری بوده و خواهند بود و ایمان داریم که با راهبری مقام معظم رهبری شرایط بهتر خواهد شد.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستار شد و گفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت در جامعه است و از مسئولان به ویژه مدیران تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش می دهد.

ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

ما طی امسال ۵۰۰ هزار شغل ناشی از شرکت‌های دانش بنیان را پیش بینی کردیم که باید دولت و شرکت‌ها آن را محقق کنند.

در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

اخباراقتصادجامعه
بازنشستگانپربازدید
 

19 دیدگاه. Leave new

  • منفرد
    15/05/2024 11:13

    چقدر این سایت قطره دروغ میگوید.در سر تیتر یک چیزی مینویسد و در متن کار به انشاالله وباید بشود میکشد.

    پاسخ
  • بازنشسته
    15/05/2024 21:13

    افزابشی که برای منه کارگر بازنشسته در نظر گرفتن اندازه ۴کیلو گوشت نمیشه با این تورم وگرانی بی رویه چه خاکی به سر خود بکنیم با این مسئولین گدا وناکارامد.ما را سالهاست به خاک سیاه نشاندن

    پاسخ
    • امیر رضائ . بازنشسته جانباز پنجاه درصد
      16/05/2024 04:47

      اجازه نوشتن دیدگاه کلی بدید
      اون موقع عقده سالیان سال بگشائیم

      پاسخ
      • امیرحشمت مختاری اهواز
        17/05/2024 02:42

        سلام.علیکم. هرچه.درسایت.هست.دورغ.است.برای.اینکه.من.یک.اساگر۲۳ماه.درجبعه
        بودم.ازطریق.شرکت.داوطب.رفتم.به.قران.یک.ریال..به.من.اساگرنداده.۳۲سال.خدمت.درشرکت.حفاری.بودم.
        مسل.مکه.گوسه.بفکرریش.است.
        میخواهم بدانم اين افراد کجابودنکه. تصمیم می‌گیرند.درسال..۱۳۶۲….و۱۳۶۳..بنده.خط.جبعه.بودم.چرااسمی.ازمن.دراموربازنشستگان.نمی.برند.هزارتا.بهانه.حلوی.پای
        مامیگذارند.

        پاسخ
  • ذکرعلی رضای
    15/05/2024 22:30

    با سلام بنده ایثارگر هستم وبا۳۰سال سابقه کار چرازیر۱۰ت حقوق بگیرم خدارا خوش نمیاد بادوسال جیبه کجا باید مراجعه کنم راهنمایم کنید لطفآ متشکرم رضای قربانتان

    پاسخ
    • موسوی
      16/05/2024 13:20

      دولت بیاد اصلا حقوق باز نشسته ها راقطع کنه مخارج باز نشسته ها و خانواده هاشون را مثل خانواده خودش تقبل کنه

      پاسخ
  • ناشناس
    15/05/2024 22:30

    حالا افزایش حقوق از اسفند به فروردین از فروردین به اردیبهشت از اردیبهشت به خرداد آلی اخر ات

    پاسخ
  • ناشناس
    15/05/2024 23:00

    نه سال راحساب میکنن نه این که کجا کار کردی همینجوری ی چیزی حساب میکنن

    پاسخ
  • فرزانه
    16/05/2024 04:48

    سلام دوستان عزیز که اکنون پیام بنده رو می‌خونید پدر من خلبان هلیکوپتر ۲۱۴ بودن ،خداشاهده ماتو بچگی اصلا پدرمون رو نمیدید یم واسه این جنگ لعنتی،الان ۷ساله پدرم باعث شیمیایی بودنش درجنگ فوت کردن و مام که بچه هاشمی هیچ جایگاهی تواین اجتماع نداریم ،مادرمن هنوز مستاجره بعد این همه سال زندگی ،ماسه تا خواهر همچون مستاجریم و این حقوق کفاف زندگی مامانم رو نمی‌ده چه برسه به ما ،واقعا دیگه کم آوردیم،تروخدا التماس میکنم بخار مردم رسیدگی کنید لطفا

    پاسخ
  • رحیم
    16/05/2024 12:46

    کانون عالی بازنشستگان برای تبلیغات .توسط رسانه هایی مثل شما بدون هیچ نتیجه و عملکردی فقط آماده مصاحبه و سخن پراکنی و قرائت ماده های قانون هستند.این اما و اگرها به چه درد بازنشستگان و کارکنان شاغل مشمول قانون کار میخورد که باید خوش حال شوند؟؟؟؟؟؟؟
    .چندین سال است روسای تامین اجتماعی از طرف دولت تعیین میشوند و فقط طرفدار دولت هستند.کانون بارنشستگان هم خودشان منفعت و باجه دولتیها را دارند.تا با این نمایشها بازنشستگان را فریب دهند

    پاسخ
  • مسعود ملک
    16/05/2024 13:12

    آخه 20 درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان کشوری ،یعنی ۲/۵ میلیون تومان!!!!! واقعا خجالت ی نداره ؟؟ آیا آقایی که داره پیرامون افزایش حقوق تصمیم گیری می کنه حقوق خودش چند رقمی هست ؟؟ واقعا بیایید با خودمون صادق باشیم اون مسولی که پیرامون افزایش حقوق صحبت میکنه خونه ش چه شکلی هست بچه هاش کدوم کشور هستند؟؟؟

    پاسخ
  • اکرم بوربور
    16/05/2024 15:10

    ما باید سر بزاریم بمیریم چون حقوق ما دومیلیون دویست هست ما چیکار کنیم تورو خدا به فکرما هم باشین ای دولت عزیز

    پاسخ
  • بارنشته کشوری
    16/05/2024 15:44

    من بعنوان بازنشته نمیخواهم حقوقم 40%. همسانسازی بکنید جلوگرانی را بگیرید همه چیز پنجاه شصت برابرگران شده اگر لیاقت دارید بگیرید

    پاسخ
  • حیدرعلی شهبازی
    16/05/2024 17:25

    هروقت دادن نظر بخواهید حرف حرف حرف ……‌

    پاسخ
  • عابدین
    16/05/2024 18:33

    نمیدونم اینا که حق و حقوق یک عده ای بازنشسته و از اونا بدتر مستمر بگیران رو تعیین می‌کنند یعنی خدا رو در نظر گرفتن؟؟؟

    پاسخ
  • ناشناس
    16/05/2024 19:33

    اون کسی که تصمیم میگره.رای صادرمیکنه.خودش با اون حقوق زیر ده میلیون میتونه زندگی کنه.

    پاسخ
  • گللی
    16/05/2024 21:21

    چرا عین قارچ وسط برنامه سبز می شویدخجالت خوب چیزیه به

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید