فوری؛ خبر مهم برای مستاجران | سقف اجاره‌بها چقدر می‌شود؟

بدون دیدگاه
 

فوری؛ خبر مهم برای مستاجران | سقف اجاره‌بها چقدر می‌شود؟
آخرین اخبار مربوط به اجاره بها و مبلغ رهن را اینجا دنبال کنید.

وزیر راه وشهرسازی از افتتاح حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در هفته جاری در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن برای نظارت و دخالت در بازار مسکن ابلاغ و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند.

مهرداد بذرپاش در یک برنامه تلویزیونی گفت:‌ حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی هفته جاری در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان، به بهره برداری می‌رسد و به متقاضیان و مردم تقدیم می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مطرح شد، تولید مسکن در حوزه بافت فرسوده است. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در حوزه بافت فرسوده شکسته و بیش از ۹۲ هزار پروانه در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ صادر شد و میزان صدور پروانه در بافت فرسوده در دولت سیزدهم را به بیش از ۲۷۷ هزار رسید.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که بسیار مهم است، قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن است که در روزهای گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستورکار دولت قرار دارد و به شورای مسکن استان‌ها این اختیار اعطا شده که میزان سقف اجاره بها را طی ۴۸ ساعت آینده و مطابق قانون ساماندهی بازار و اجاره مسکن مشخص و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور اسال کنند تا طی یک هفته پاسخ مربوطه به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوانند یک نظارت و دخالت منظم و قانونی را در بازار مسکن شاهد باشیم.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید