فوری | احضار نکونام و پنج استقلالی به کمیته انضباطی

جواد نکونام
بدون دیدگاه
 

سایت فدراسیون فوتبال از احضار جواد نکونام، محمد نوازی، مهدی هاشمی‌نسب، سیدحسین حسینی، روزبه چشمی و آرش رضاوند به کمیته انضباطی خبر داد.فوری: احضار نکونام و پنج استقلالی به کمیته انضباطی
به گزارش “ورزش سه”، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، مصاحبه‌های جنجالی پس از توقف برابر نساجی، برای استقلالی‌ها دردسرساز شد و سه بازیکن این تیم به همراه سه عضو کادرفنی جهت پاره‌ای از توضیحات و ارائه دفاعیه، به کمیته انضباطی احضار شده‌اند و ممکن است این موضوع برای آبی‌پوشان سنگین تمام شود.

پس از تساوی استقلال مقابل نساجی و پیروزی دراماتیک پرسپولیس در استادیوم آزادی مقابل استقلال خوزستان، صدر جدول برای آبی‌پوشان از دست رفت تا تیم جواد نکونام پس از هفته‌های متوالی حضور در رتبه نخست، در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ برتر، قهرمانی را به پرسپولیس تعارف کند.

در پایان دیدار با نساجی، بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال به شدت نسبت به قضاوت بیژن حیدری معترض بوده و تصمیم او مبنی بر عدم اعلام خطای پنالتی به روی آرش رضاوند را عامل این مساوی و از دست رفتن احتمالی قهرمانی معرفی کردند. موضوعی که با مصاحبه تند آبی‌ها و تعمدی خواندن این اشتباه همراه بود.

اعضای تیم استقلال در میکسدزون استادیوم وطنی قائمشهر به قضاوت کوپال ناظمی در دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس نیز اشاره کرده و اعتقاد داشتند که داوران اصطلاحاً این دو بازی را به سود سرخ‌پوشان درآورده‌اند تا تیم رقیب بتواند به صدر جدول رده‌بندی صعود کند.

نکونام در صحبت‌هایش ضمن انتقاد از مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: نمی‌خواهند و هر کاری می‌کنند تیم من قهرمان نشود. قضاوت بازی ما یک طرف و قضاوت بازی رقیب‌مان طرف دیگر، ببینید چه اتفاقی افتاد. ببینید چطور بازیکن حریف را اخراج کردند و چطور برایشان پنالتی گرفتند. یک روزی یک نفر حرف درستی زد، اینکه یک جام برای یک تیم است و یک جام برای تیم‌های دیگر. ما برای جام شرافت، پاکی و مردانگی می‌جنگیم و در لیگی که ما می‌جنگیم، برنده هستیم و آن یکی جام مبارک آن تیم دیگر باشد و کسانی که آن تیم را دوست دارند! اصلا به اتاق یکی از مسئولین سازمان لیگ می‌روید، می‌بینید عکس پرسپولیس را جلوی کمدش گذاشته است!

سیدحسین حسینی نیز پس از بازی گفته بود: بالاخره کار را برایشان درمی‌آورند! از اول فصل هم اینها را گفته‌ایم. فکر می‌کنم داوران 20 امتیاز به آنها (پرسپولیس) کمک کرده‌اند. هر چقدر تلاش کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم بیهوده است. مطمئن باشید در دو هفته باقیمانده نیز کار را برایشان درمی‌آورند تا آنها قهرمان شوند.

روزبه چشمی نیز در اعتراض به داوری این صحبت‌ها را به زبان آورده بود: خیلی هم رک می‌گویم، امسال سیاه‌ترین فصل داوری بود، سیاه‌ترین فصل! من اسم می‌آورم و با قاطعیت می‌گویم، آقای بیژن حیدری، شما قطعاً صحنه را دیدید و پنالتی نگرفتید. شما قطعا صحنه را دیدید! اسم می‌آورم و واضح می‌گویم بازی را درآوردید.

رضاوند، نوازی و هاشمی‌نسب نیز صحبت‌هایی را با مضمون اعتراض به اشتباهات داوری به زبان آوردند که در نهایت با حکم کمیته انضباطی، این افراد همگی به اتهاماتی مبنی بر عدم رعایت ماده 71 مقررات انضباطی ناشی از انتشار نشر اکاذیب و اظهارات خلاف واقع نسبت به داوران، باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت 48 ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کنند.

 

 

 

 

اخبارورزش
استقلالپربازدیدنکونام
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید