احمدرضا عابدزاده از نظر من یک استقلالی واقعی است!/ ۶ گل به پرسپولیس بزنیم؟ مگه بسکتباله؟/ پرسپولیس تا امروز ۱۴ امتیاز از ضعف داوری گرفته

بدون دیدگاه
 

شاهرخ بیانی: اتهام تبانی به دروازه‌بان ما خنده‌دار است

مربی استقلالی نساجی به شدت از رفتاری که پس از پایان مسابقه با او و سایر اعضای کادر فنی نماینده مازندران صورت گرفت گلایه کرد.

بعد از اینکه مسابقه نساجی و استقلال به پایان رسید بحث‌های زیادی پیرامون داوری مسابقه و سایر اتفاقات حاشیه‌ای به وقوع پیوست. پیرامون همین موارد با شاهرخ بیانی همکلام شدیم. مردی که کاپیتان استقلال بوده و حالا هم کنار دست ساکت الهامی روی نیمکت نساجی می‌نشیند.

شما در دوره فوتبال خودتان اصلاً مصدوم نمی‌شدید اما از بدشانسی، این مسابقه را به خاطر آسیب دیدگی غایب بودید.
بله. اینهم شانس من بود. دیسک کمرم خیلی اذیتم کرد و به همین خاطر نتوانستم روی نیمکت کنار تیم باشم. البته آب درمانی می‌کنم و خوشبختانه احتیاجی به جراحی ندارد امیدوارم در دو هفته پایانی بتوانم کنار سایر اعضای محترم کادر فنی نساجی حضور داشته باشم.

برسیم به مسابقه جمعه شب نساجی – استقلال و حاشیه‌هایی که پس از آن به وقوع پیوست.
واقعا برایم عجیب است برخی افراد در فضای مجازی چطور راحت می‌توانند به کسانی که جوانی خودشان را در استقلال گذاشته‌اند و با این تیم کلی افتخار به دست آورده‌اند به همین راحتی توهین کنند. الان کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال را تیم دو ستاره معرفی کرده است ولی آیا آن هواداری که یک گوشی دستش گرفته و در فضای مجازی توهین می‌کند اصلاً یک بار از خودش پرسیده که این ستاره‌ها توسط چه کسانی کسب شده است؟ ما سال ۱۳۷۰ قهرمان آسیا شدیم و خیلی بسیاری از افرادی که این روزها در فضای مجازی فحاشی می‌کنند اصلاً در آن سال به دنیا نیامده بودند. خیلی از این هواداران نمی‌دانند که سال ۱۳۵۸ مرحوم منصور پورحیدری همراه با مرحوم ناصر حجازی و بازیکنان جوانی مثل من، شاهین، اصغر حاجیلو، رضا نعلچگر و… اجازه ندادند استقلال منحل شود. اگر در آن مقطع ما با چنگ و دندان نمی‌جنگیدیم الان استقلال هم مثل پاس شده بود ولی هوادار جوان اصلاً این چیزها را نمی‌داند و بعد از پایان بازی بدون توجه به مسائل فنی، فحاشی می‌کنند. بنده خدا ساکت الهامی هم همینطور است. این مربی با جان و دل دارد تلاش می‌کند تا نساجی را نگه دارد ولی آماج حملات می‌شود.

ظاهرا دل خیلی پری دارید؟
آخه یک عده آدم در کانال‌ها و فضای مجازی هرچه دلشان می‌خواهد می‌گوید و اصلاً انصاف و واقعیت را مد نظر قرار نمی‌دهند. می‌گفتند ما جلوی استقلال سفت بازی کردیم ولی به پرسپولیس راه دادیم! آخه کدوم آدم عاقلی چنین کاری را می‌کنه؟ نساجی هنوز بقای خودش در لیگ برتر را قطعی نکرده و در چنین شرایطی ساکت الهامی، دستیارانش و بازیکنان نساجی می‌آیند و به پرسپولیس راه می‌دهند؟ این با منطق جور در می‌آید؟ می‌گفتند شما می‌توانستید ۶ گل به پرسپولیس بزنید ولی نزدید! شش گل؟ بابا مگه بسکتباله؟ یعنی من، ساکت الهامی، کادر مدیریت باشگاه و خود بازیکنان آبروی خودمان را از جوی آب پیدا کرده‌ایم که چنین کارهایی بکنیم؟ من جوانی خودم را در استقلال گذاشته‌ام ولی با صراحت می‌گویم آبروی خودم را بیشتر از استقلال دوست دارم و هرگز سر آن معامله نمی‌کنم. اگر نتوانستم به بازی بروم به خاطر درد شدید کمر بود و مدارک پزشکی آن هم موجود است. هنوز هم دوست دارم استقلال قهرمان شود و معتقدم هیچ چیز تمام نشده و در دو هفته باقیمانده می‌توان اتفاقات زیاد و عجیبی را شاهد بود ولی واقعیت امر این است که استقلال نتوانست ما را ببرد. اگر استقلال از ما بهتر بود، بازی را می‌برد. بی‌انصافی است اگر فکر کنیم نساجی در این میان نقشی ایفا نکرد. ساکت الهامی به خوبی استقلال را آنالیز کرد و روزنه‌های هجومی این تیم را بست. ما این روزها تک تک امتیازات برایمان حکم طلا را دارد و برای به دست آوردن آن با تمام وجود می‌جنگیم حتی اگر یک مشت بچه گوشی به دست علیه ما فحاشی کند. نساجی یک تیم خصوصی است. تیمی که مهندس حدادیان به خاطر عشق و علاقه به استان مازندران از جیب خودش برای آن هزینه می‌کند و به صورت معرفتی پای کار آمده است. تیمی که کادر فنی و بازیکنانش برای شاد کردن دل مردمی که داخل شهر خودشان حتی یک سینما هم ندارند، با هم همقسم شده‌اند.

در مورد داوری دو بازی استقلال و پرسپولیس بحث زیادی مطرح شد به ویژه در دقیقه ۷۸ بازی خود شما با استقلال.
تا وقتی کمک داور ویدیویی نداشته باشیم این داستان‌ها ادامه دارد. به هر حال داور هم انسان است و اشتباه می‌کند. همین پرسپولیس تا اینجای کار ۱۴ امتیاز از ضعف داوری گرفته. من معتقدم داورها هم اشتباهات سهوی دارند ولی حرمت بازیکنان و مربیان دقیقاً باید مانند حرمت آقایان داورها حفظ شود. یک زمانی مرحوم حسن تارزان با خدا بیامرز ممد بوقی و سهراب خودمان همراه با علی مانگا کل ورزشگاه را کنترل می‌کردند تا کسی به بازیکنان و مربیان فحاشی نکند ولی الان چه در داخل ورزشگاه‌ها و چه در فضای مجازی توهین‌هایی می‌کنند که..در مورد صحنه دقیقه ۷۸ هم که شما پرسیدید، نمی‌توانم به عنوان کارشناس داوری قضاوت کنم ولی بستگی به میزان فشاری بود که روی کمر بازیکن استقلال گذاشته شد. انصافاً بیژن حیدری داور خیلی خوبی است و در آن صحنه هم نزدیک به کار بود و بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند پیرامون قضیه نظر بدهد. مسئله دیگر هم این است که آنقدر تمارض در فوتبال ما زیاد شده که اصلاً آدم گیج می‌شود که یک صحنه خطا بوده یا بازیکن خودش را انداخته است ولی باز هم تاکید می‌کنم حیدری به صحنه نزدیک بود و قطعاً بهتر از همه ما در رابطه با آن لحظه تصمیم گرفت.

البته در فضای مجازی پیرامون گلر شما هم بحث‌هایی شده بود.
لوان پولی؟

بله.
در مورد این بنده خدا دیگه چی گفته بودند؟

در برخی کانال‌ها مطرح شده بود که جلوی پرسپولیس اصلا خوب نبود ولی مقابل استقلال عالی بود.
بابا این بیچاره خارجیه و اصلاً ذهنیتی در مورد استقلال و پرسپولیس نداره. اتهام تبانی زدن به دروازه‌بان ما خنده‌دار و بی‌اساس است. او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌خواهد طوری نمایش بدهد که فصل بعد قرارداد بهتری ببندد. این هم از آن حرف‌هایی است که واقعاً عجیب است.

راستی جمعه شب در سالگرد پیروزی تاریخی چهارم خرداد ۱۳۶۹ استقلال مقابل پرسپولیس در فینال لیگ قدس که شما کاپیتان استقلال بودید، احمدرضا عابدزاده عکسی از خودش در حال شادی پس از پایان آن بازی منتشر کرد . انتشار این عکس خیلی سر و صدا به راه انداخت و واکنش‌های زیادی را در پی داشت. شما به عنوان کسی که هم در تیم ملی با احمدرضا عابدزاده همبازی بودید و هم در استقلال کاپیتانش محسوب می‌شدید، می‌توانید با صراحت بگویید که عابدزاده استقلالی است یا پرسپولیسی؟
احمدرضا سال‌ها با من در استقلال تیم ملی هم بازی بود ما با هم هم اتاقی بودیم. به عنوان کاپیتان اسبق استقلال می‌گویم احمدرضا از نظر من یک استقلالی واقعی است. رفتن او به پرسپولیس به خاطر ماجراهای مدیریتی بود. این بنده خدا مصدوم شد و آقای عابدینی که در آن مقطع رئیس فدراسیون فوتبال بود او را برای درمان به آلمان فرستاد. عابدزاده در آلمان بهبودی خود را پیدا کرد و پس از اینکه به ایران برگشت، عابدینی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده بود به همین خاطر برای ادای دین به این مدیر راهی پرسپولیس شد. من برای پرسپولیس و هوادارانش احترام زیادی قائلم ولی حالا که بحث عابدزاده که مطرح شد، باید این را هم بگویم که احمدرضا همراه با ما قهرمان و نایب قهرمان آسیا شد. افتخاری که نتوانست در پرسپولیس به آنها دست پیدا کند.

و به عنوان سوال آخر؟ کدام تیم قهرمان لیگ برتر می‌شود؟
ضمن احترام به همه تیم‌ها، از صمیم قلب امیدوارم ساجی در لیگ برتر بماند و استقلال هم قهرمان شود به نظرم استقلالی‌ها نباید امید خود را از دست بدهند چون دو بازی دیگر باقی مانده و هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. استقلال همان تیم بزرگی است که ۶۳ مسابقه شکست نخورد و هنوز باشگاهی نتوانسته به آن رکورد دست پیدا کند. همین بایرلورکوزن ۵۱ بازی بی شکست ماند اما نتوانست به رکورد استقلال برسد. در مورد نساجی هم که همه چیز اظهر من الشمس است. این باشگاه با بودجه شخصی آقای حدادیان اداره می‌شود و نماد علاقه مردم مازندران به ویژه شهروندان قائمشهری است. انصافاً باید افرادی مانند حدادیان را که از جیب خودشان هزینه می‌کنند، مورد تقدیر قرار داد چون در این فوتبال کمتر کسی حاضر به انجام چنین کاری می‌شود. انشالله به لطف زحمات بچه‌ها و کادر فنی در لیگ برتر می‌مانیم.

 

 

اخبارورزش
استقلالپربازدیدپرسپولیس
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید