حیف از گذشته بزرگی که در استقلال به شما ارث رسید/ تا کی قرار است ..

بدون دیدگاه
 

حیف از گذشته بزرگی که در استقلال به شما ارث رسید/ تا کی قرار است ..

حیف از گذشته بزرگی که در استقلال به شما ارث رسید/ تا کی قرار است از خسروانی و پورحیدری خرج کنید؟

یکی از دردهای بزرگ فوتبال ما عوام فریبی و آدرس غلط دادن به هواداران است.

استقلال در سال‌های اخیر از رسیدن به آسیا جا ماند. هر مدیری که آمد، با کلی وعده و شعار به هواداران میلیونی این تیم دلگرمی داد و وقتی که رفت، کوهی از مشکلات برای نفر بعدی به جا گذاشت. فقط به عنوان یک نمونه به خبری که اخیراً منتشر شده و گواه این ادعا است نگاه کنید، خبری که با تیتر درشت “مژده به طرفداران استقلال و یک خبر خوب برای آبی‌ها” منتشر شد!

“سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی افتخارات قبلی تیم‌ها در مسابقات آسیایی، به لیگ نخبگان منتقل می‌شود. استقلال با دو قهرمانی پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا است.”

اینکه نام یک لیگ تغییر کند یا حتی نام یک باشگاه، تاثیری در افتخارات و پیشینه آن ندارد. جام باشگاه‌های اروپا از سال ۱۹۹۳ جای خود را به لیگ قهرمانان داد اما قهرمانان قبلی صاحب جام باقی ماندند. جام ژول ریمه هم از ۱۹۷۰ جای خود را به جام فیفا داد اما کماکان جام جهانی است! پس چرا باید یک قاعده ساده به عنوان یک خبر خوب به طرفداران قالب شود؟ اما حتی اگر از این عوام فریبی هم با عنوان شیطنت بگذریم، نمی‌توان از منشا انتشار آن به سادگی گذشت!

مدیریتی که وظیفه اصلیش تقویت تیم و رتق و فتق امور است، به جای انجام وظایف ذاتی خود که بابتش حقوق می گیرد کارهای بدیهی و انجام شده توسط دیگران را به حساب خود می‌گذارد! اما حتی این هم عمق فاجعه نیست. در قرآن به عنوان کلام خدا سوره‌ای به نام تکاثر داریم که به انسان‌ها هشدار می‌دهد “به گذشتگان خود افتخار نکنند”. در فرهنگ و ادبیات تمام جوامع و ملل نیز نمونه این مثل را داریم که “داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حساب است!”

از قدیم گفتند: “گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟” اینکه استقلال این همه هوادار دارد تنها به نشانه بزرگی کار گذشتگان است. اینکه شما روی این صندلی می‌نشینید و ظرف ۲۴ ساعت به شهرت و ثروت می‌رسید، نشانه بزرگی استقلال است و دیگر نیازی نیست از گذشته آن مایه بگذارید! مسئله این است که شما به عنوان مسئولین این باشگاه بزرگ چقدر در انجام وظایف محوله موفق هستید؟ استقلال این فصل با کوهی از مشکلات ریز و درشت روبرو بود و بیشتر انرژی مدیران و کادر فنی صرف خنثی کردن یکدیگر شد! و حالا هم که در هفته‌های واپسین صدرنشینی را از دست داده و حالا سرنوشت قهرمانی در اختیار رقیب است.

چرا به جای توضیح این ماجرا که چه بر استقلال در این فصل گذشت؟ پز افتخاراتی را می‌دهید که امثال مرحوم خسروانی و پورحیدری برای استقلال آوردند؟ آنها که خود ستاره‌ای روی لوگو و پیراهن استقلال نزدند و دهه‌ها بعد در نبودنشان، مدیران عوام فریب برای پر کردن جای خالی افتخارات کارنامه خود، با زدن ستاره حاصل از زحمات دیگران، پز دادند!

اخبارورزش
استقلالپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید