صندوق بازنشستگی کشوری| همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ + فیش حقوقی بازنشستگان کشوری

بدون دیدگاه
 

صندوق بازنشستگی کشوری| همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳ + فیش حقوقی بازنشستگان کشوری
صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۱ استان کشور دارای نمایندگی فعال بوده بطوری‌که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می‌گیرد.

صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان‌های دولتی ایران است که وظیفه خدمات‌رسانی به بازنشستگان دولت را برعهده دارد و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌گردد. اداره امور بازنشستگی و از کار افتادگی، اجرای قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اجرای مصوبات شورای سازمان بازنشستگی کشوری نمونه‌هایی از مسئولیت‌های این سازمان است. صندوق بازنشستگی در ۳۱ استان کشور دارای نمایندگی فعال بوده بطوری‌که کلیه امور مربوط به بازنشستگان و موظفین در همان استان انجام می گیرد.

عمده “مشمولین” مقررات صندوق بازنشستگی کشوری عبارتند از :

مستخدمین رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری
مستخدمین رسمی مشمول آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی
قضات قوه قضائیه و دادگستری مشمول مقررات استخدامی قضات
مستخدمین رسمی (کادر سیاسی) وزارت امورخارجه مشمول مقررات استخدامی وزارت امورخارجه
مستخدمین ثابت شهرداری‌های سراسر کشور به استثناء شهرداری تهران .
مستخدمین پیمانی دستگاه‌های اجرایی (متقاضی استفاده از مقررات بازنشستگی و وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری)
خویش‌فرمایان (مستخدمین بازخریدی وزارت راه وترابری و ماده ۱۴۷ قانون برنامه چهارم توسعه)

در این مطلب علاوه بر صندوق بازنشستگی کشوری به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری پرداخته ایم و در پایان نحوه دریافت فیش حقوقی را شرح داده ایم.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: برای تحویل همه اسناد معوقه درمان از ۷ تا ۲۱ خرداد ماه جاری مهلت ۲ هفته‌ای برای تحویل اسناد معوقه درمان تعیین شده است. از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ روزهای ۷ تا ۲۱ خردادماه به مدت دو هفته فرصت دارند اسناد هزینه درمانی خود را تحویل نمایندگان منتخب بیمه ملت دهند تا پس از پایان دریافت همه اسناد معوقه، فرایند ثبت، ارزیابی و متعاقب آن پرداخت خسارات متعلقه به انجام برسد.

شرکت بیمه ملت که در مناقصه امسال برنده بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری شده است در راستای ارائه خدمات به بازنشستگان، لیست نمایندگان منتخب برای دریافت و ثبت اسناد درمانی مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون را اعلام کرده است.

بر این اساس بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به نشانی های اعلام شده، از لیست کامل این مراکز در سراسر کشور مطلع شده و نسبت به ثبت و دریافت خدمات درمانی خود از طرق اعلام شده اقدام کنند و لیست مذکور به طور مستمر به روزرسانی شده و آخرین نسخه آن قابل دسترس خواهد بود.

بازنشستگان می‌توانند برای تحویل مدارک پزشکی از صبح دوشنبه ۷ خرداد از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ در روزهای غیرتعطیل تا روز دوشنبه تاریخ ۲۱ خردادماه سال جاری به مدت دو هفته به نمایندگان منتخب مراجعه کنند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳
یک نماینده مجلس گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد اجرایی خواهد شد.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

بازی کن و بیت‌کوین ببر، ثبت‌نام تو بیت‌پین، شانس بردن بیت‌کوینه.

ثبت نام
وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان شاالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

نماینده مردم سرخس، فریمان و بخش‌های رضویه و احمدآباد مشهد بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

فیش حقوقی بازنشستگان کشوری
بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری اکنون دیگر نیازی به حضور حضوری برای دریافت فیش حقوقی خود ندارند، زیرا این امکان از طریق سایت رسمی صندوق بازنشستگی کشوری (www.cspf.ir) به آن‌ها فراهم شده است. بدین ترتیب، این گروه از افراد می‌توانند با رویت ساده و امنیتی، به جزئیات حقوق و اطلاعات مالی خود دست پیدا کنند.

فیش حقوقی بازنشستگان/ نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری، فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشکری و نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری را

در این پست با آموزش مرحله به مرحله نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، لشکری و فرهنگیان در خدمت شما مستمری بگیران عزیز هستیم.

برای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان کشوری وارد آدرس https://services.sabasrm.ir/fish/Default.aspx شوید و اطلاعات خواسته شده را پر کنید. در صفحه بعدی می توانید فیش حقوقی خود رو مطابق ماه انتخابی مشاهده کنید. برای چاپ فیش حقوقی بازنشستگی خود روی دکمه چاپ فیش کلیک کنید یا به صورت فایل pdf ذخیره کنید.

اطلاعات لازم برای دریافت فیش حقوقی
شماره دفتر کل
کد ملی
شماره حساب

۱. شماره دفتر کل چیست و چگونه اختصاص می یابد؟

شماره دفتر کل شماره ای است که در هنگام بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به جای شماره پرسنلی اختصاص می یابد و در تمامی احکام صادره از طرف صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان شماره دفتر کل درج گردیده است.
۲. بازنشستگانی که شماره دفتر کل ندارند چگونه می توانند آن را دریافت نمایند؟

شماره دفتر کل فقط مربوط به مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری بوده و خدمات قابل ارائه در سایت نیز که بر مبنای شماره دفتر کل ارائه می شود فقط مربوط به این افراد می باشد لذا بازنشستگان سایر صندوق ها مانند بازنشستگان لشکری یا بازنشستگان تامین اجتماعی جهت دریافت خدمات یا طرح سوال باید به صندوق های خود مراجعه نمایند.

روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری
جهت دریافت فیش حقوقی خود وارد آدرس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح https://saba.esata.ir:7090/authentication/login شوید. در صورتی که قبلا نام کاربری و رمز عبور را دریافت کرده اید اطلاعات را وارد کنید.

اگر اولین مراجعه شما به سایت هستش روی دکمه ثبت نام کلیک کنید. فرم مربوطه کد شناسایی ۱۳ رقمی نیروهای مسلح (در صورتی که کد شناسایی ندارید به یکی از شعب سازان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شهر خود مراجعه کنید) خود را وارد کنید و مراحل ثبت نام را ادامه دهید.

فیش حقوق فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی با کد پرسنلی
برای دریافت فیش حقوق فرهنگیان با کد پرسنلی بایستی به درگاه پیشخوان وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://fish.medu.ir مراجعه کنید.

حتما مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند که بیمه شدگان تامین اجتماعی به منظور دریافت مستمری بازنشستگی، ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند. در همین راستا پس از گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پیش از بازنشستگی و یا رسیدن به سن مقرر طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۴۰۲ از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند؟ از آنجا که این روزها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است.

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن
براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند./ اندیشه معاصر

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۲
افرد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران
یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید