قدبلندترین ورزشکاران تاریخ را بشناسید / عکس و بیوگرافی

بدون دیدگاه
 

قدبلندترین ورزشکاران تاریخ را بشناسید / عکس و بیوگرافی

در این مطلب به قدبلندترین ورزشکاران تاریخ می پردازیم . تا انتهای این مطلب با ما باشید.

بسکتبال 

سلیمان علی نشنوش / 245 سانتی متر

نشنوش بازیکن لیبیایی لیگ آماتور های بسکتبال بوده است که در دهه ی 60 و 70 میلادی در این رشته توپ میزده و در سال 91 میلادی از دنیا رفته است.

 

 

سون مینگ مینگ / 236 سانتی متر

سون مینگ مینگ بلند قد ترین بازیکن حرفه ای تاریخ رشته ی بسکتبال است. این بازیکن چینی تا سال 2014 به صورت حرفه ای مشغول بازی کردن بسکتبال بوده است و هم اکنون مشغول بازی در سینما است.(( ساعت شلوغی 3)) مشهور ترین فیلمی که او بازی کرده است.

 

 

 

فوتبال

کریستوف فن هوت / 209 سانتی متر

این بازیکن بلژیکی 33 ساله به عنوان یک دروازه بان در تیم وسترلو بلژیک توپ می‌زند و سابقه بازی برای تیم های ویلم هلند، استاندارد لیژ بلژیک و خنک بلژیک را نیز در کارنامه دارد. او بلند قد ترین بازیکن تاریخ فوتبال به شمار میرود.

در مورد او گفته شده است که در هنگام ارسال ضربات آزاد یا کرنر او بدون نیاز به پرش به راحتی توپ ها را در اختیار میگیرد و هیچ تیمی نمیتواند از  راه ارسال هایارسال های بلند در ضربات آزاد و کرنر ها  خطری روی دروازه او ایجاد کند و بازیکنان ناچارند تا از راه ضربات زمینی مقابل وی به گل برسند.

پاول میلر / 208 سانتی متر

پاول میلر دومین بازیکن بلند قامت تاریخ فوتبال و بلند قد ترین بازیکن در پستی غیر از دروازه بان به شمار می رود. این بازیکن اسکاتلندی که در پست مهاجم نوک بازی میکند هم اکنون 32 سال سن دارد و در تیم ویتلتس ویکتوری در لیگ کنفرانس اسکاتلند توپ میزند.

 

فوتبال آمریکایی 

ریچارد اسلایق / 213 سانتی متر

این بازیکن آمریکایی که در دهه های 60 میلادی در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت داشته بلند قامت ترین بازیکن تاریخ فوتبال آمریکایی به شمار می رود. وی در سال 2008 میلادی از دنیا رفته است.

 

 

 

 

بوکس

جرجی میتو / 249 سانتی متر

جرجی میتو رومانیایی متولد سال 1914 میلادی است. او در دهه های 20 و 30 میلادی به صورت حرفه ای مشغول ورزش بوکس بوده است. او نه تنها بلند قامت ترین ورزشکار حرفه ای تاریخ بوکس به شمار می رود بلکه بلند قامت ترین ورزشکار حرفه ای تاریخ در رشته های رزمی به شمار می رود. وی در سال 1936 و در 22 سالگی از دنیا رفت.اسکلت بدن او همچنان در یکی از موزه های کشورش قرار دارد.

 

 

 

کیک بوکسینگ
چوی هونگ مَن / 219‪ سانتی متر
این ورزشکار 39 ساله کره ای بلند قد ترین ورزشکار حرفه ای در رشته کیک بوکسینگ به شمار می رود. او با وزن حدودا 200 کیلویی سنگین ترین ورزشکار این رشته نیز محسوب می شود.

 

 

 

 

شنا
رولاندیس گیمبودیس / 209‪ سانتی متر
این ورزشکار 39 ساله لیتوانیایی که در رشته شنای آزاد فعالیت میکند بلند قامت ترین این لیست نیست اما احتمالا بهترین در این لیست باشد. او در سال های  200‪2، 200‪6 و 201‪0 در المپیک در رشته شنای آزاد شرکت کرده و چندین رکورد از خود به جای گذاشته و حتی مدال های زیادی از جمله مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا را هم به دست اورده است.

 

 

 

 

تنیس
ایوو کارلویچ / 211‪ سانتی متر
ایوو کارلویچ 41 ساله کروات بلند قامت ترین تنیسور تاریخ به شمار می رود. او در رقابت های مختلفی از جمله تنیس ازاد فرانسه، استرالیا، آمریکا و تنیس ویمبلدون شرکت کرده است.

 

 

 

 

والیبال
الکسی والرویچ کازاکوف / 2/19 سانتی متر
الکسی والرویچ کازاکوف 44 ساله بازیکن سابق تیم ملی والیبال روسیه است. کازاکوف با 2/19 سانتی متر قد بلندترین والیبالیست دنیا است. او به همراه تیم ملی روسیه مدال برنز المپیک تابستانی ۲۰۰۴ آتن را به دست آورد.

دیمیتری موزرسکی / 2/18 سانتی متر

این والیبالیست مشهور روس که از بهترین والیبالیست های جهان نیز به شمار می رود با 2/18 سانتی متر دومین والیبالیست بلند قامت دنیا به شمار میرود.

 

 

 

 

والیبال نشسته
مرتضی مهرزاد / 247‪ سانتی متر
مرتضی مهرزاد بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران است. او بلندقامت ترین بازیکن دنیا در رشته های توپی به شمار میرود. وی همچنین با تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان جهان شده است.

 

 

 

​​​​​​وزنه برداری
ولیچکو چولاکوف / 201‪ سانتی متر
این وزنه بردار سنگین وزن بلغارستانی بلند قد ترین وزنه بردار تاریخ به شمار می رود. وی از رقیبان حسین رضا زاده ورنه بردار کشورمان به شمار می رفت و چندین بار نیز تست دوپینگش مثبت شد. او در سال 201‪7 به دلایلی ناشناس در 35 سالگی درگذشت.

 

 

 

 

کشتی
ادوارد بوپر / 251‪ سانتی متر
ادوارد بوپر کانادایی بلند قامت ترین ورزشکار حرفه ای تاریخ به شمار میرود. وی در پایان زندگی خود، 2 متر 51 سانتیمتر قد داشت. او از افزایش فعالیت بیش از حد غده هیپوفیز رنج می برد، اما بر خلاف دیگر افراد ، او یک مرد بسیار قوی بود که با افزایش قد و وزن از این راه پول نیز در می آورد. او که در کشتی بی رقیب و بدون شکست به شمار می رفت در مسابقات مختلف کشتی شرکت میکرد و از این راه کسب درآمد میکرد. ادوارد بوپر در سال 1881 متولد شد و در سال 1904 در سن 23 سالگی در اثر بیماری سل درگذشت. پس از مرگ او، بدنش تبدیل به نمایشگاه دانشکده پزشکی دانشگاه مونترئال شد. در سال 1990، پس از آزمایش های متعدد روی بدن وی، سرانجام او دفن شد.

 

 

بلند قامت ترین زن ورزشکار

مارگو دیدک / 2/18 سانتی متر

مارگورزاتا دیدک معروف به مارگو دیدک یک بسکتبالیست زن لهستانی متولد سال 1974 است که تا سال 2008 به صورت حرفه ای در این رشته به فعالیت میپرداخت. وی همچنین دو خواهر دارد که مثل خود او بسکتبالیست حرفه ای بودند. یکی کاتارزینا دیدک خواهر بزرگتر او که 1/98 سانتی متر قد دارد دیگری مارتا دیدک خواهر کوچکتر او که 1/97 سانتی متر قد دارد.

مارگو در سال 2011 و در سن 37 سالگی درگذشت.

اخبارورزش
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید