فوری/پرداخت کمک هزینه ویژه دولت به مستمری بگیران بهزیستی | واریز اضافه 50 درصد مستمری از این ماه برای این افراد

بدون دیدگاه
 

فوری/پرداخت کمک هزینه ویژه دولت به مستمری بگیران بهزیستی | واریز اضافه 50 درصد مستمری از این ماه برای این افراد
مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به پرداخت دستمزد “یارانه ارتقای کارآیی” توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تمامی معلولان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که توانایی راه اندازی کسب و کار و اشتغال زایی را داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه خواهند شد.

روح اله خدابنده لو افزود: سازمان بهزیستی مشوق‌های بسیار خوبی برای کارفرمایان حامی مددجویان بهزیستی نیز در نظر گرفته است که با استخدام ۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سازمان در راستای تسهیلگری اشتغال برای افراد دارای معلولیت و نیازمندان تسهیلات ویژه ای چون مشوقهای بیمه ای سهم کارفرمایی و خویش فرمایی معلولین فاقد محدودیت زمانی تا زمان بازنشستگی و نیازمندان تا پنج سال، تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه ارتقای کارآیی و غیره را پرداخت می کند.

به گفته این مسوول در این راستا در سال گذشته ۹۸۸ نفر با دریافت تسهیلات اشتغالزایی صاحب شغل شدند.

مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به پرداخت دستمزد “یارانه ارتقای کارآیی” توسط بهزیستی به افراد دارای معلولیت به کار گرفته شده در بنگاه‌ها و کارخانه‌ها تا سقف ۵۰ درصد دستمزد تعیین شده مطابق قانون کار گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۱ نفر پرداخت شده است.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۷۹ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۴۱ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوق های بیمه ای خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان “تثبیتی و جدید” بهره مند شده اند.

رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته به مددجویان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت شد.

کرم رضا پیردایه اظهار کرد: این میزان تسهیلات در مجموع به ۲۱۵ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت و بهبود یافتگان از اعتیاد پرداخت شد.

وی افزود: امسال نیز برنامه هایی در راستای توانمندسازی و اشتغال مددجویان زیر پوشش بهزیستی بروجرد دنبال خواهد شد که علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی شامل پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود و علاوه بر این از دیگر خدمات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی یعنی از مددجویان این نهاد حمایتی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن شخص را بهزیستی پرداخت می کند.

پیردایه اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و مابقی از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: همه معلولان زیر پوشش با توجه به نوع نیازمندی که دارند از لوازم کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، تشک مواج، واکر، پوشینه، عصا، باطری سمعک و دیگر لوازم مورد نیاز معلولان بهره مند می‌شوند.

حمایت از مددجویان به عنوان اقشار آسیب پذیر برای تحقق عدالت اجتماعی از رویکردهای جدی دولت سیزدهم است و در این راستا بهزیستی همدان با اجرای برنامه های مختلف از جمله به صفر رساندن پشت نوبتی مستمری بگیران، واگذاری مسکن و پرداخت وام اشتغالزایی در سالهای اخیر حمایت های خود را برای مددجویان گسترده تر کرده است.

مددجویان زیرپوشش بهزیستی از اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه به شمار می روند که برخی از این خانواده‌ها با دریافت مستمری از این سازمان روزگار می‌گذرانند همین امر سبب شده تا دولت سیزدهم نگاه ویژه تری برای پرداخت مستمری به این قشر داشته باشد به طوری که امسال زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار تک نفره هفت میلیون و ۶۴۰ هزار ریال، دو نفره حدود ۱۰ میلیون ریال، سه نفره ۱۵میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، چهار نفره یک ۱۹میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و پنج نفر به بالا هم ۲۴ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

۴۰ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی استان همدان بهره مند هستند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید