واریزی جداگانه معوقات حقوق بازنشستگان از این تاریخ | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان

بدون دیدگاه
 

واریزی جداگانه معوقات حقوق بازنشستگان از این تاریخ | خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان
مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز بلافاصه پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد ماه، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران عزیز واریز خواهد شد.

افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران معزز این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیأت‌محترم وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی می‌گردد. بر اساس اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی، حقوق مستمری‌بگیران محترم در اردیبهشت ماه پس از اعمال افزایش‌های سالیانه محاسبه و پرداخت گردید و واریز حقوق خردادماه نیز همانند اردیبهشت ماه، طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا واریز خواهد شد.

بر همین اساس به اطلاع مستمری‌بگیران ارجمند می‌رساند، برابر برنامه‌ریزی انجام شده، پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد ماه که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز بلافاصله پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد ماه، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران عزیز واریز خواهد شد.

۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

حسین قاسمی، کارشناس مسائل بازنشستگان، در این رابطه گفت: تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت که در سال جاری ۱۳۰ همت است، باید همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند. این ۵۰ همت به طور میانگین برای حدود ۲.۳ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری مشمول همسان سازی (حداقل ۲۰۰ هزار نفر از مجموع۲.۵ میلیون در سال اول مشمول نیستند) به طور میانگین ماهیانه ۱.۸ میلیون بابت همسان‌سازی به ارمغان خواهد آورد. از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین نماید و یقینا ملاک‌شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

به گفته وی، در سال اول اجرای برنامه ۴۰ درصد تفاوت حقوق بازنشسته با ۹۰درصد حقوق مشمول کسور شاغل هم‌تراز مبنای محاسبه احکام خواهد بود و در سال دوم ۳۰ درصد و در سال سوم هم ۳۰ درصد تفاوت مدنظر است تا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق مشمول کسور شاغل مشابه و هم‌تراز برسد.

قاسمی افزود: بنابراین بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که از فوق العاده‌های ویژه، خاص یا رتبه بندی در دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند و این افزایش در میانگین حقوق بازنشستگی‌شان موثر بوده است، حقوق بازنشستگی‌شان فعلا از حقوق بازنشستگی سنوات قبل به اضافه ۴۰ درصد همسان‌سازی بیشتر است و در سال اول مشمول نخواهند شد.

هر ماه حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا از ۲۰ هر ماه تا ۳۰ هر ماه واریز خواهد شد. در خرداد ماه که ۳۱ روزه است حقوق بازنشستگانی که در ۳۰ واریز می شد در ۳۱ این ماه واریز خواهد شد.

تاریخ واریز حقوق خرداد بازنشستگان
همچنین طبق اظهارات مدیران سازمان تامین اجتماعی، معوقات فروردین ماهِ بازنشستگان کارگری با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم ماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

نام حرف تاریخ پرداخت

آ،ا ۱۴۰۳/۳/۲۰
حرف ب تا ش شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۳/۳/۲۱
حرف ص تا ی شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۳/۳/۲۲
ب ۱۴۰۳/۳/۲۳
پ، ت، ث ۱۴۰۳/۳/۲۴
چ، ج، ژ، ص ۱۴۰۳/۳/۲۵
ض، ز، ف ۱۴۰۳/۳/۲۶
ح، همکاران بازنشسته ۱۴۰۳/۳/۲۷
ق، س، ر ۱۴۰۳/۳/۲۸
بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه، کشاورزی، صادرات ۱۴۰۳/۳/۲۹
ط،ظ،خ ۱۴۰۳/۳/۲۹
گ،ل،و،ه،غ،ی،ذ،ک،د،ش ۱۴۰۳/۳/۳۰
ع،ن،م، بنیاد شهید ۱۴۰۳/۳/۳۱

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید