نامزد نهایی اصلاح‌طلبان دوباره تغییر کرد

بدون دیدگاه
 
نامزد نهایی اصلاح‌طلبان وباره تغییر کرد
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از انتخاب ۳ نامزد نهایی اصلاح‌طلبان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

مخاطب ۲۴- جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جلسه انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان دقایقی پیش به اتمام رسید و به ترتیب عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان به عنوان سه کاندیدای جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند.

همچنین، خانم حمیده زرآبادی حائز بیش از نصف آرا مجمع عمومی شد.

وی تصریح کرد: نامزد نهایی جبهه اصلاحات متعاقبا از میان همین نامزد‌ها انتخاب می‌گردد.

آخوندی، پزشکیان و جهانگیری ۳ نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران در انتخابات ریاست جمهوری 1403 منتشر شد

هفدهم خرداد جلسه‌ای با حضور ۶ کاندیدای نهایی اصلاحات یعنی آقایان آخوندی، پزشکیان، جهانگیری، شریعتمداری، صادقی و خانم زرآبادی و همچنین نمایندگان احزاب عضو جبهه، برگزار و در خصوص کاندیداهای نهایی تصمیم‌گیری شد.
به گزارش صبح ما، متن این میثاق نامه به شرح زیر است:
۱. به کلیه سازوکارهای تصمیم جبهه اصلاحات ایران برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشم.
۲. در صورتیکه نامزد منتخب جبهه اصلاحات براساس سازوکارهای تعیین شده فرد دیگری بود، رسماً کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی و حمایت خود را به نفع نامزد منتخب اعلام نمایم.
۳. قبل و بعد از اعلام صلاحیت‌ها و تا رسیدن به نامزد واحد علیه هیچ‌یک از نامزدهای جبهه موضع‌گیری نداشته باشم.
۴. به منظور اجرای فصل سوم قانون اساسی و با در نظر گرفتن بیانیه ۱۵ بندی آقای خاتمی یعنی تأمین حقوق کلیه شهروندان جامعه رنگین کمانی ایران من جمله: حق حاکمیت ملی، حق آزادی بیان، حق استفاده از فرصت‌های برابر فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب، گرایش سیاسی و اصلاح ساختارها، سیاست‌ها و عملکردها همه توان خود را بکار گیرم.
۵. برای قدرتمند شدن جامعه مدنی ایران که از لوازم دولت توانمند است، بکوشم و تقویت جامعه مدنی را از اولویت‌های دولت خود بدانم.
۶. حل مشکلات معیشتی و تامین رفاه و کاهش آلام مردم ایران را با اصلاح اقتصاد سیاسی کشور و نیز تعامل سازنده با جهان در رأس اولویت‌های دولت خود قرار دهم.
نامزدهای مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران می‌بایست تعهد خود را نسبت به این میثاق‌نامه به‌شکل کتبی اعلام نمایند.

عباس آخوندی

آخوندی، پزشکیان و جهانگیری ۳ نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

عبّاس احمد آخوندی در خرداد سال ۱۳۳۶ در یک خانواده روحانی در نجف زاده شد. پدرش، شیخ علی آخوندی که نسب به آخوندی‌های یزد می‌برد، زاده مشهد و روحانی مجتهد و از ناشران به نام کتاب در حوزهٔ دین بود. وی نوه دختری عبدالحسین امینی از مراجع نجف و صاحب اثر معروف الغدیر است. او داماد سیدهاشم رسولی‌محلاتی است. سید محمدعلی شهیدی محلاتی و علی‌اکبر ناطق‌نوری باجناغ او هستند
آخوندی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه علوی ایرانیان در نجف طی کرد و پس از بازگشت خانواده‌اش به ایران، دوره متوسطه را در قم و تهران طی کرد و در سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

در ادامه تحصیلاتش، آخوندی در سال ۱۳۷۷ به انگلستان رفت و در رویال هالووی، دانشگاه لندن، در رشته اقتصاد سیاسی مدرک دکتری خود را دریافت کند. عنوان پایان‌نامه او «جهانی‌سازی، دولت ملی و سیاستگذاری اقتصادی ملی: گرایش‌های نخبگان ایرانی» بود. وی هم‌اکنون در دانشگاه تهران عضو هیئت‌علمی دانشکده مطالعات جهان و استاد گروه بریتانیاست.
عباس احمد آخوندی  سیاستمدار، مدیر ارشد اجرایی و مدرس دانشگاه ایرانی است که سمت وزیر راه و شهرسازی را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ برعهده داشت. او همچنین استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.

آخوندی به دلیل تهیه پیش نویس لایحه خصوصی‌سازی ایران که به اصل ۴۴ قانون اساسی معروف است دارای اعتبار بالایی است. در سال ۲۰۱۱، وی مجموعه‌ای از اصلاحات توصیه شده در ماده ۴۴ منتشر شده توسط اتاق صنایع بازرگانی و معادن را نوشت، که هیچ‌کدام تاکنون اجرا نشده‌است. وی در زمان وزارت به عنوان سازمان مهندسی ساخت، سازمان غیردولتی مسئول استانداردسازی ساخت و ساز در ایران را تأسیس کرد. وی همچنین به مدت ۸ سال رئیس خیریه صندوق مسکن ایران بود.

آخوندی دارای دیدگاه‌های اقتصادی لیبرال است و از نظر سیاسی اصلاح‌طلب است. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد و شخصیت مهمی در کارزار انتخاباتی وی بود.آخوندی دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران و دکترای اقتصاد سیاسی رویال هالووی، دانشگاه لندن است و فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی آغاز کرد. او از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴ معاون سیاسی وزارت کشور بود و در فاصله سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۲ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برعهده داشت. او از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ بعنوان قائم‌مقام مدیرعامل سازمان صدا و سیما فعالیت می‌کرد.

اسحاق جهانگیری

آخوندی، پزشکیان و جهانگیری ۳ نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

اسحاق جهانگیری کوهشاهی سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی است که به‌عنوان ششمین معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فعالیت می‌کرد. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.
اسحاق جهانگیری کوهشاهی در ۲۰ دی ۱۳۳۶ در بافت واقع در استان کرمان به دنیا آمد. پدر وی حسن جهانگیری کوه‌شاهی، در ابتدا کارگر معدن کرومیت آبدشت (از معادن توابع اسفندقه) بود، که بعد‌ها به سیرجان نقل مکان کرد و تا پایان بازنشستگی، کارمند اداره کشاورزی سیرجان بود. اسحاق جهانگیری دومین فرزند پسر خانواده جهانگیری است. او پس از پایان تحصیلات دوره متوسطه، در دانشگاه کرمان به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک شد و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع را در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرد. او دکترای خود را در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران دریافت کرده است.

او فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی آغاز نمود. اسحاق جهانگیری پس از انقلاب ۱۳۵۷، در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی شهرستان ریگان در بم کار خود را شروع کرد و بعد از مدتی به‌عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان درآمد و تا اواسط ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول به کار بود.

جهانگیری در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نمایندهٔ حوزه انتخابیه جیرفت، در انتخابات میان‌دوره‌ای، به مجلس راه یافت.
وی در دولت‌های پنجم و ششم به ریاست‌جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶، سمت استاندار استان اصفهان را برعهده داشت.
وی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ در دولت هفتم به‌عنوان وزیر معادن و فلزات فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۷۹ در پی اذغام این وزارتخانه با وزارت صنایع و معادن و تشکیل یک وزارتخانه جدید، از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ در دولت هشتم سمت وزیر صنایع و معادن را برعهده داشت.

مسعود پزشکیان

آخوندی، پزشکیان و جهانگیری ۳ نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳) سیاستمدار و پزشک ایرانی است که به‌عنوان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بوده است.

او در دوره دهم، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی بود و در دولت هشتم سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت. وی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ با کسب رتبه دوم برای بار پنجم نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو) گردید. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز ثبت‌نام کرد.

اخبارسیاسی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید