بررسی کشور های ترکیه و چین برای مهاجرت کاری با اصطهباناتی

بدون دیدگاه
 

شرایط مهاجرت کاری و کار در چین از مهم ترین پارامترهایی است که علاقمندان به اشتغال در این کشور باید از آن مطلع باشند. مهاجرت کاری و کار در چین طی سالیان گذشته با استقبال زیادی از سوی شهروندان خارجی از جمله ایرانیان شده است که در ادامه این مقاله قصد داریم کاملا آن ار برای شما شرح دهیم.باید گفت کار در چین و مهاجرت کاری به چین بدین خاطر رونق بالایی گرفته که این کشور توانسته خود را دومین اقتصاد برتر جهان کرده و صنایع و کارخانجات بسیاری متفاوت و فراوانی را در زمینه های مختلف در این کشور راه اندازی کند. البته رشد اقتصادی فقط در این حوزه ها نبوده بلکه چین در تمامی حوزه های کاری رشد کرده است، همسایگی ایران و ترکیه و شباهت‌های فرهنگی این دو کشور باعث شده است تا مهاجرت کاری به ترکیه طی سال‌های اخیر در بین ایرانیان افزایش پیدا کند. علاوه بر این هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی در ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و … و اخبار پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز موجب محبوبیت بیشتر این کشور شده و نظر بسیاری از شهروندان ایرانی را به خود جلب کرده است. اما مهاجرت به ترکیه از طریق کار شرایطی دارد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. پس با اصطهباناتی همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

درصورتی که در حرفه‌ای تخصص دارید و زبان ترکی را به خوبی می‌فهمید، می‌توانید یکی از شرایط مهاجرت به ترکیه که مهاجرت کاری است اقدام کنید. این راه برای بسیاری از افراد جذابیت دارد زیرا ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه و فرصتی است برای کسب درآمد پایدار و آغاز یک زندگی جدید در کشوری با زیبایی‌های فراوان.برای شروع این مسیر، باید ویزای کاری ترکیه را دریافت کنید. پس از این مرحله، می‌توانید به جستجوی شغل مطلوب خود بپردازید.

شرایط کار در ترکیه

ترکیه طی سال های اخیر از نظر گردشگری و توریستی پیشرفت زیادی داشته است و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید این کشور به ترکیه سفر می کنند.از همین رو، صنعت توریسم یکی از دلایل رشد اقتصادی ترکیه در سال‌های گذشته بوده و فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور ایجاد کرده است. یکی دیگر از مواردی که باعث به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور ترکیه بوده، حوزه کشاورزی است. با این وجود نرخ بیکاری ترکیه در سال 2023 حدود 10,2 درصد اعلام شده است که رقم بالایی است. میانگین حقوق ماهانه در این کشور 23 هزار لیر برابر با 1,160 دلار آمریکا است و میانگین هزینه‌های زندگی در ترکیه برای یک فرد حدود 10 هزار لیر برابر با 405 دلار در ماه است.برای کار کردن در ترکیه نیاز به دریافت مجوز و جاب آفر از یک کارفرما در ترکیه دارید. پس از دریافت جاب آفر می‌توانید با دعوتنامه و قرارداد کاری خود ویزای کار ترکیه را دریافت کنید و اقامت موقت ترکیه را به دست بیاورید. برای پیدا کردن کار و دریافت جاب آفر در ترکیه می‌توانید از سایت‌ها و موسسات کاریابی استفاده کنید و یا مستقیماً به ترکیه سفر کرده و به دنبال کارفرما باشید.

پکن پایتخت چین

مهاجرت به چین از طریق کار

اگر قصد مهاجرت به چین از طریق کار را دارید، بدون شک، گامی در جهت فرصت‌های بی‌نظیر شغلی خودتان می‌گذارید! زیرا در سال 2023، نرخ بیکاری در این کشور به 5.6 درصد کاهش یافته است. البته باید توجه داشت که هر فرد غیرملی که قصد کار در چین را دارد، باید با رعایت قوانین مربوطه، اجازه کار و مجوز اقامت کاری را در این کشور بدست آورد.برای شروع فرآیند مهاجرت به کشور چین از طریق کار، شما باید درخواست خود را برای اجازه کار خارجی در مأموریت‌های دیپلماتیک یا کنسولگری مربوطه بیان کرده و سپس اقدام به دریافت یکی از دو نوع ویزای Z (ویزای کار) یا ویزای R (ویزای کار برای افراد با استعدادهای برجسته) نمایید. در ادامه، با اخذ مجوز کار از سوی ادارات مربوطه و نهایتاً از اداره امنیت، می‌توانید به صورت قانونی وارد بازار کار چین شوید.

کاریابی در چین

اقتصاد پر رونق چین و سبک زندگی آسیایی که برای ما ایرانیان آشنا است میتواند دلیل خوبی برای مهاجرت کاری ایرانیان به چین باشد. برای کاریابی در چین باید این نکته را مد نظر داشت که کارفرما ها در چین حتی کارفرماهای بین المللی که از زبان انگلیسی استفاده میکنند به دنبال کارکنانی هستند که با زبان چینی آشنایی داشته باشند. حتی در صورتی که کارفرما از فرد انتظار مهارت زبان ماندارین نداشته باشد متقاضی برای ارتباط در چین نیاز به یادگیری این زبان دارد. رزومه هایی که به زبان ماندارین تنظیم شوند از درصد موفقیت بالاتری برخوردار اند.از صحبت شرایط که بگذریم به طور کلی دو راه برای یافتن شغل مناسب در چین وجود دارد. اولین و بهترین راه یافتن شغل خارج از چین به صورت آنلاین و شبکه اس است و دومین راه از طریق سفر به چین است، شرکت های بین المللی و چند ملیتی معمولا در وبسایت های انگلیسی زبان آگهی درج میکنند در صورتی که شرکت های چینی معمولا در وبسایت های مخصوص چین آگهی های خود را درج میکنند.همچنین همانطور که بیان شد روابط تجاری در چین از جایگاه ویژه ای برخوردار اند. در صورتی که متقاضی به زبان چینی مسلط باشد میتواند با جست و جو میان شبکه های اجتماعی و تماس با کارفرماها و ارسال رزومه شغل مورد نظر خود را پیداکند.

سخن پایانی

در این مقاله توضیحاتی در خصوص مهاجرت کاری به ترکیه و چین ارائه کردیم. کشور ترکیه از نظر نزدیکی مسافت و هزینه‌های پایین زندگی می‌تواند کشور مناسبی برای زندگی ایرانیان باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری در این کشور، باید ابتدا تمام جنبه‌های مهاجرت کاری کشور ترکیه را در نظر بگیرید و سپس اقدام کنید. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور چین پایین است اما برای فراهم کردن مخارج زندگی نیاز به کار است. برای مطلع شدن از هزینه ها وشرایط دیگر می توانید با مشاوران اصهباناتی در ارتباط باشید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

کسب و کارمهاجرت
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید