جزییات تازه از مرگ دختر 4 ساله در گودال پارک | عکس و فیلم

بدون دیدگاه
 

«کارگر چمن زنی به خاطر اینکه اینجا حفره بوده، گیرهایش نمی گرفته و چمن ها خوب کوتاه نشده است.» این جمله را مرد جوانی می گوید که در حال توضیح دادن به قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی و بازپرس میثم حسین پور، بازپرس شعبه چهارم دادسرا است. 

ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه ۲۳ تیر، تیم تحقیق در فضای سبز حاضر شدند و به بررسی میدانی از محل پرداختند. چندین حفره بدون پوشش در فضای سبز دیده شدد و در نقطه مقابل محل سقوط دخترک۴ ساله داخل چاه ۵۰ متری، زمین فرونشست زیادی داشت. یک چاه به عمق ۴۶ متر نیز در این تحقیقات دیده شد، چاهی که تنها یک سنگ کوچک دهانه آن را پوشانده بود و کودکی به راحتی می توانست این دهانه سنگی را جابجا کند.  همچنین استوانه ای سیمانی با چندین میلگرد قرار داشت که مسولان فضای سبز مدعی بودند آنجا برای برج نوری در نظر گرفته شده است. چرا که آن قسمت از فضای سبز دارای نقطه کور بوده و برای روشنایی یک سال قبل آن را تعبیه کرده اند اما در این یک سال نیمه ساز مانده بود و همین استوانه بتنی و میلگردهایش نیز خطرناک بود. 

۱۱ میلگرد نیز در قسمت دیگری از پارک در لابلای چمن ها قرار داشت، میلگردهایی که می توانست مرگبار باشد. بازپرس جنایی با دیدن میلگردها گفت: سالها قبل،  پرونده ای داشتم که کودکی روی این میلگردهای افتاده بود و میلگردها باعث شده بود که جمجمه اش شکافته شود و جمجمه مصنوعی برای او گذاشته اند.

حصار فضای سبز 

نخستین اقدامی که از سوی بازپرس میثم حسین پور صورت گرفت، دستور کشیدن حصار دور فضای سبز را بود. چرا که در مقابل فضای سبز خانه های مسکونی زیادی وجود داشت و علاوه بر سکنه و عابران که از این فضا عبور می کردند بچه ها نیز برای بازی به آنجا می آمدند و احتمال بروز حادثه ای دیگر رقم می خورد. 

باتوجه به اینکه زمین فضای سبز در حال فرونشست بود و احتمال بروز حوادث دیگری نیز رقم می خورد، باید تمهداتی در نظر گرفته می شد تا حوادث دیگری رقم نخورد. به همین دلیل بازپرس جنایی دستور تشکیل گروه ۷ نفره از کارشناسان دادگستری برای بررسی موضوع را صادر کرد. تیم کارشناسی ۷ نفره شامل کارشناسان آب و فاضلاب، قنوات، راه و شهرسازی، فضای سبز، آتش نشانی و دو کارشناس حوادث حین کار بودند که به زودی راهی محل حادثه می شوند تا تحقیقات جهت بازسازی این منطقه را انجام دهند. 

احضار مجدد شهردار

در ادامه بررسی ها مشخص شد که معاون دادستان در امور احقاق امور عامه تا کنون حدود ۷ مکاتبه با شهرداری منطقه داشته و به آنها هشدار داده بود که درصورتی که میلگرد یا وسیله خطرناک و آسیب رسان در فضای سبز مجهز به پوشش یا علایم هشدار دهنده نیست، اقدام به گذاشتن تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده برای این موارد کنند. اما از آنجایی که به این مکاتبات توجه نشده بود بازپرس جنایی چهارشنبه گذشته شهردار منطقه ۱۵ و معاون فضای سبز را به دادسرا احضار کرد تا برای ارائه دفاعیات به دادسرا بروند. آنها ۵ روز از زمان احضار فرصت دارند که در دادسرا حاضر شوند.

قربانیان دیگر 

تحقیقات میدانی نشان می داد که سابقا افرادی در حال عبور از پارک با حفره ها و موانع برخورد کرده و دچار حوادثی نظیر شکستگی دست و پا شده بودند. یکی از آنها پیمانکار فضای سبز بود که دچار شکستگی از ناحیه دست شده بود. او مدعی شد که پایش به جدول شکسته ای برخورد کرده و با از دست دادن تعادلش به زمین خورده است. 

بنابراین گزارش، فضای سبزی که تیم تحقیق در آن حاضر شدند، محلی است که یکشنبه ۱۹ تیر شاهد بلعیده شدن دختری ۴ ساله به داخل چاهی ۵۰ متری بود. دخترک که در جلوی دوربین پدر رفته بود تا از او عکس بگیرد ناگهان ناپدید شده بود و در نهایت در لابلای چمن ها، چاهی که معصومه را بلعیده بود پیدا شد. ۲۵ دقیقه تلاش برای بیرون آوردن کودک از سوی ماموران آتش نشانی صورت گرفت اما معصومه بعد از انتقال به بیمارستان تسلیم مرگ شد. 

با مرگ دخترک،  شهردار منطقه ۱۵ ، شهردار ناحیه ۵ و پیمانکار به اتهام تسبیب در قتل شبه عمد بازداشت شده و درنهایت با وثیقه آزاد شدند. کارشناس حوادث کار و اتش نشانی در بررسی های اولیه ۴۰ درصد شهردار منطقه ۱۵، ۳۰ درصد پیمانکار و ۳۰ درصد شهردار ناحیه ۵ را مقصر اعلام کردند.  اما مرگ معصومه باعث شد که تیم جنایی چندین بار راهی محل حادثه شوند و تحقیقات گسترده تری را آغاز کنند.

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید