خبر مهم از زمان دومین قرعه‌کشی خودرو در سامانه فروش | قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا چگونه خواهد بود؟

بدون دیدگاه
 

سخنگوی وزارت صمت: به‌مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مرحله دوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو شنبه، ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ به مدت سه روز آغاز می‌شود.

نتایج قرعه کشی از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود و دلیل این زمان، تطبیق اطلاعات و داده های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجدان شرایط بودن است.

مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام گردید

شرایط پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو- تیر ۱۴۰۱

.براساس اعلام ایران خودرو فروش به صورت قرعه کشی با ضوابط و محدودیت های قبلی خواهد بود.

این پیش فروش از روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ فعال خواهد شد.

شرایط فروش فوق ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور همزمان برقرار می باشد.

لینک پیش فروش هشت محصول ایران خودرو از شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱

 شرایط فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو (تیر ۱۴۰۱)

قرعه کشی خودرو

شرایط فروش فوق‌العاده ویژه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور هم‌زمان برقراراست.

قرعه کشی خودرو

فایل کامل بخشنامه پیش فروش محصولات ایران خودرو (مشتریان عادی) تیر ۱۴۰۱

ثبت نام فروش فوری سایپا از شنبه ۲۵ تیر ماه + جزییات

طرح جدید فروش فوری محصولات شرکت سایپا از روز شنبه آغاز خواهد شد.

به مناسبت عید سعید غدیرخم انواع شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا ویژه متقاضیان عادی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطابق جداول بخشنامه جدید اعلام می شود.

متقاضیان از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ (به مدت سه روز) می‌توانند با ورود به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به ثبت نام خودرو اقدام کنند.

ساعت آغاز طرح از طریق سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین فروش فوری ۳ محصول شرکت زامیاد بدون قرعه کشی با موعد تحویل یک ماهه از ساعت ۹ صبح روز شنبه (۲۵ تیر) آغاز می‌شود و ثبت نام از متقاضیان تا زمان تکمیل ظرفیت، ادامه دارد.

در این طرح “نیسان تک‌سوز آپشنال”، “نیسان دوگانه‌سوز آپشنال” و “پادراپلاس بنزینی” باهدف تنظیم و کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار به فروش می‌رسد.

متقاضیان این طرح می‌توانند با مراجعه به صفحه فروش اینترنتی محصولات سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com، پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

همچنین، متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کرده‌اند نیاز به دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت‌نام ندارند.

در این طرح، موعد تحویل خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان، حداکثر ۳۰ روزه خواهد بود.

ثبت نام فروش فوری سایپا از شنبه ۲۵ تیر ماه + جزییات

معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزیر صمت اعلام کرد: با برطرف شدن ایرادات امنیتی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دور دوم ثبت نام آخر تیر ماه انجام می‌شود.

منوچهر منطقی اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود.وی با اشاره به حذف تدریجی قرعه کشی گفت: مثلاً اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد، آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودروها یعنی ۴۸ درصد خودروها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودروها را در سامانه نخواهید دید.وی ادامه داد: با ادامه این روند اگر ۲ دور دیگر قرعه کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفاً ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

منطقی با اشاره به رویکرد جدید ایران خودرو و سایپا در زمینه تولید خودروهای برقی اظهار کرد: در حال حاضر ۲ مدل تولید خودروهای برقی اقتصادی برای هر دو خودروساز تعریف شده و در حال اجرا هستند.وی گفت: تولید موتور برقی و دو نوع اتوبوس برقی هم در دستور کار بوده که در سطح ملی توسعه داده شده است؛ فعلاً در حال مذاکره با وزارت کشور و شهرداری هستیم تا اولین مدل‌ها را در مرداد و شهریور اجرایی کنیم

طی نامه‌نگاری بین مهدی نیازی معاون وزیر صمت و منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت مشخص شد که سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که ۹ خرداد اولین قرعه‌کشی بر اساس آن انجام گردید، تأیید فنی و امنیتی نداشت و دفتر فناوری داده وزارت صمت هم مسئولیت تأیید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را نپذیرفته بود.

با توجه به حساسیت و اهمیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، زیرساخت‌های ارتباطی، سخت افزاری، و نرم افزاری و امنیتی مناسبی می‌بایست تدارک شود که تامین آن‌ها اعتبار متناسب خود را نیاز دارد که می‌بایستی در چارچوب ردیف‌های مرتبط طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال جاری پیش‌بینی شده و تخصیص یابد.

پیشنهاد می‌گردد برای قرعه کشی آتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تا اطلاع ثانوی موارد و نقطه نظرات مرکز افتا ریاست جمهوری به طور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاه‌های حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا (سازمان فناوری اطلاعات) قرار داده شود و قرعه‌کشی به بعد از آن زمان موکول شود.  

 محمد شیرازیان مدیر سامانه جامع تجارت گفت: ما اصلا نگفتیم قرعه کشی متوقف شود بلکه فقط پیشنهاد ارتقای امنیت را دادیم و طبق سیاست‌های وزارت صمت بنا به تعطیلی سامانه وجود ندارد. این نامه پاسخ نامه آقای منطقی برای بررسی امنیت سامانه است.

او می‌گوید: با توجه به این که سامانه توسط خودروساز‌ها و تحت نظارت سازمان حمایت فعالیت می‌کنند این امکان فراهم نبود. پیشنهاد دادیم با توجه به تشدید حملات سایبری در ازمایشگاه‌های مورد تایید افتا امنیت سامانه را ارتقا بدهید. ما نمیتوانیم خودمان امنیت سایت را بررسی کنیم. این موضوع ربطی به امنیت سازوکار قرعه کشی و صحت آن ندارد.

آقای امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: این نامه بدین معنا نیست که قرعه کشی حذف شده؛ بلکه باید زیرساخت‌های لازم برای انجام آن اصلاح شود بنابر این قرعه کشی همچنان ادامه دارد.

با گذشت بیش از یک ماه از اولین قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه، وزارت صمت اکنون تصمیم به اصلاح این سامانه گرفته است؛ این در حالی است که این وزارتخانه، عرضه خودرو از طریق بورس را هم که به گفته قائم مقام بورس کالا زیرساخت های لازم برای آن فراهم شده بود، لغو کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته، علت لغو عرضه در بورس ناهماهنگی بین بورس و وزارت صمت بوده و عرضه ها فعلا متوقف شده تا یک بستر مشترک با وزارت صمت برای عرضه خودرو آماده شود.

 

جزئیات حذف قرعه‌کشی برای 50 خودرو

امید قالیباف در مورد توقف عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: وزارت صمت برای سیاست گذاری درست در بازار خودرو نیازمند بستری بود که در آنجا تمام عرضه و تقاضا تجمیع شود. در همین راستا بحث ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطرح شد که البته هم ناشی از گلایه‌های مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها بود و هم مراجع قانونی مثل دادستانی، ریاست جمهوری و نهادهای امنیتی خواستار افزایش نظارت وزارت صمت بر قرعه کشی بودند.

سخنگوی وزارت صمت افزود: اگر قرار است بر بازار خودرو مسلط شویم و تمام عرضه کنندگان خودرو حضور داشته باشند، طبیعی است که عرضه خارج از سامانه یکپارچه نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد و به بازار لطمه میزند. از همین جهت طبق مصوبه سران قوا که اختیار تنظیم بازار را به وزارت صمت داده بود وزارتخانه با عرضه خودرو در بورس مخالفت کرد. البته در ماه‌های قبل به اطلاع بورس رسیده بود اما اجرا به دقیقه ۹۰ رسید.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی در مورد مخالفت وزارت صمت با عرضه خودرو در بورس از قبل انجام شده بود؛ ما از دو قانون صحبت می‌کنیم. از سمت وزارت صمت مصوبه سران قوا را داشتیم و سازوکار بورس برای پذیرش و عرضه کالا، قانون خود بورس است و وقتی هیأت پذیرش تصمیم بگیرد کالا می‌تواند عرضه شود.

قالیباف اظهار کرد: علت عدم اطلاع رسانی همه جانبه، محرمانه بودن مصوبه سران قوا محرمانه بود، بنابراین از قبل به صورت شفاهی و مکتوب به اطلاع بورس رسیده بود.

وی در مورد عدم حذف قرعه کشی، گفت: تا آخر شهریور ماه تقریباً ۵۰ خودرو از قرعه کشی خارج می‌شود؛ از ۲۵ خرداد هم منتظر اخبار خوبی باشید. وقتی بحث خودروهایی که قرار است تخصیص داده شود تعیین تکلیف شد، آمادگی داریم برخی از خودروها از جمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵ خرداد در مدل‌های مختلف فروش (پیش فروش، فروش فوق العاده و مشارکت در تولید) بدون قرعه کشی و با سامانه یکپارچه بفروشیم.

جزئیات حذف قرعه‌کشی برای برخی خودروها

جعفر توحیدی مدیرعامل شرکت مگا گفت: مسئولان وزارت صمت به ما اعلام کرده‌اند که حذف قرعه کشی به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد، اما نه برای همه خودروها.

مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا) شرکتی در زمینه تجارت الکترونیکی است که طبق گفته مسئولان این شرکت، طرح‌های فروش اینترنتی خودرو را طبق نیاز وزارت صمت اجرا می‌کند.

آنطور که مدیرعامل این شرکت گفته، اجرای سیستم یکپارچه خودرو با ناهماهنگی‌هایی از ثبت نام تا اعلام نتایج همراه بوده؛ در اولین مرحله، نتایج هم از طریق وزارت صمت و هم از طریق شرکت خودروساز اعلام شد که تناقضاتی داشت.

 اعلام نتایج قرعه کشی نیز با تاخیر انجام شد؛ آقای حسین زاده قشمی رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت، گفته بود: علت تاخیر در اعلام نتایج، روند طولانی تایید استعلام‌ها از نهاد‌های مختلف است.

پس از ثبت نام و انجام قرعه کشی، برخی ثبت نام کنندگان که برای استعلام نتیجه قرعه کشی وارد سایت شده و پیامی مبنی بر برنده شدن دریافت کرده اند، پس از اینکه قصد داشتند اقدام به واریز وجه کنند، پیام جدیدی مبنی بر حضور در لیست منتخبین رزرو را مشاهده کردند!

با این حال وزارت صمت اعلام کرده در پی استقبال هم‌میهمان عزیز از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و رضایت بیش از ۹۰ درصدی مخاطبان از این شیوه واگذاری؛ قرعه کشی تداوم خواهد یافت و دور بعدی تخصیص نیز در تیرماه انجام می‌شود؛ مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو هم می‌گوید: سیستم یکپارچه تخصیص خودرو، روند دنباله داری خواهد داشت.

بیست و هفتم اردیبهشت، اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید فروش یکپارچه خودرو آغاز شد و برندگان قرعه کشی، تا ۲۵ خرداد فرصت واریز وجه دارند./ باشگاه خبرنگاران

اختصاص خودرو به همه منتخبان قرعه‌کشی خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.به گزارش عرشه آنلاین،همچنین وزارت صمت اعلام کرد :روند واگذاری خودرو همزمان با افزایش نرخ تولید خودرو‌های کامل، تداوم خواهد یافت و دور بعدی تخصیص نیز در تیر انجام می‌شود.

وزارت صمت اعلام کرد :در خصوص طرح‌های فروشی که در اولین دوره از قرعه‌کشی خارج شده‌اند، به زودی اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو در هفته گذشته، ابهاماتی به وجود آمد.یکی از موارد نقص در فرآیند قبلی قرعه‌کشی خودروسازان، عدم پالایش فهرست منتخبان بود. اما در این دوره فهرست منتخبان به لحاظ احراز هویت کنترل شده و ۱۰ درصد از منتخبان شرایط لازم را احراز نکرده و حذف شدند.

بنابراین برای نخستین بار از فهرست رزرو تعدادی از ثبت نام کنندگان جایگزین شدند. بدین ترتیب برخی از منتخبان که در فهرست رزرو بودند که اعلام این افراد به عنوان فهرست رزرو و سپس به عنوان فهرست منتخب باعث ایجاد ابهام شده بود.

در ادامه سازمان حمایت اعلام‌کرد: برای همه کسانی که در فهرست اصلی منتخبان بودند و همچنین متقاضیانی که در فهرست رزرو بودند و سپس در فهرست اصلی منتخبان قرار گرفتند، خودرو تخصیص داده خواهد شد.

در این زمینه “امید قالیباف” سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خودرو به همه منتخبان قطعی و ذخیره تعلق می‌گیرد.

وی گفت: ابتدا مقرر بود به ۱۲ هزار نفر از فهرست ذخیره خودرو داده شود، اما بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که خودروسازان امکان عرضه ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو را دارند.

قالیباف ادامه‌داد: یعنی علاوه بر ۱۲۵ هزار نفر افراد احراز هویت شده و برنده قطعی که اعلام شد، از آنجایی که حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو مازاد وجود داشت و تعداد افراد رزرو نیز ۶۰ هزار نفر بود، مشخص شد با اضافه کردن ۱۰ هزار خودروی دیگر در عمل هم به لیست قطعی شده ها و هم به فهرست ذخیره‌ها می‌توان خودرو داد.

وی خاطرنشان‌کرد: به این ترتیب در نخستین مرحله از تخصیص خودرو در قالب سامانه یکپارچه، حدود ۱۸۶ هزار خودرو به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وی بیان‌داشت: البته برای ۶۰ هزار نفری که در فهرست ذخیره هستند از ۲۵ خرداد به بعد پیامک ارسال خواهد شد.

در این دوره در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع، شامل فروش فوری، فوق‌العاده و طرح جوانی جمعیت با بازه زمانی کمتر از یک سال، خودرو تحویل مردم خواهد شد.

در این دوره به منظور افزایش سطح عرضه خودرو در ایجاد شفافیت، فرآیند ثبت‌نام به‌صورت یکپارچه با ۳۸ مدل خودروی مختلف از ۶ خودروساز کشور انجام شد و چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت‌نام کردند. به‌صورت تفکیکی سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کردند.

مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب  ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد که رشد معنی‌داری نسبت به دوره قبلی قرعه‌کشی داشته است.

عرضه خودرو در سامانه یکپارچه باعث شفافیت و ایجاد رویه‌ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان و رفع شائبه مهندسی عرضه به‌صورت قطره‌چکانی و یا عرضه خودرو در بازارهای غیر شفاف شده است.

مشکلات و حواشی قرعه‌کشی خودرو در سامانه جدید

سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو به روزرسانی شده و اسامی منتخبان اعلام شد.

۲۷ اردیبهشت ماه اولین دوره ثبت نام در سامانه جدید قرعه کشی خودرو آغاز شد و تا یک هفته یعنی سوم خردادماه ادامه داشت. پس از پایان مهلت ثبت نام اعلام شد که قرعه کشی نهم خرداد ماه انجام و اسامی منتخبان ۹ صبح دهم خرداد ماه اعلام شود.

با این حال نتایج قرعه کشی دیروز منتشر نشد و وزارت صمت علت این امر را «انجام استعلامات و صحت‌سنجی روندها به‌منظور تخصیص دقیق و عادلانه خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده به متقاضیان» اعلام کرد.

همچنین مسئولان وزارت صمت تاکید کردند که اسامی اولین دوره قرعه کشی خودرو امروز چهارشنبه اعلام خواهد شد که بالاخره هم اکنون سامانه به روزرسانی شده و نتایج اعلام شد. البته با توجه به حجم زیاد ورود کاربران، سامانه کند پیش می‌رود.

گفتنی است، در سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو چهار میلیون و ۱۵۷ هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و ۸۷۸ هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند.‌

مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ دستگاه بود که در قالب ۱۱۵ طرح فروش متنوع شامل فروش فوری، فروش فوق‌العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارائه شد.

برای مشاهده نتیجه قرعه کشی خودرو به این آدرس اینترنتی مراجعه کنید.

جزئیات قرعه‌کشی خودرو در سامانه جدید

پیرو مفاد نامه رییس‌جمهوری جمهوری (بند ۵ الف) در خصوص شفاف‌سازی فرآیند عرضه خودرو ، نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کار خود را از ساعت ۹ صبح  سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز کرد و متقاضیان خودرو ظرف مدت یک هفته تا ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه (سوم خرداد) اطلاعات ثبت نامی خود را در این سامانه وارد کردند.     

با توجه به افزایش ۱۷۵ درصدی تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور تا خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل (تولید کامل بالغ بر ۸۳ هزار خودرو  در مقایسه با  میزان ۳۰ هزار خودروی کامل تولید شده  در مدت مشابه سال قبل) ۳۸ مدل خودروی مختلف از ۶ خودروساز کشور در این دوره  ارائه شد و چهار میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که سه میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۹۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده شرکت کردند.

طبق اعلام مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در طرح موردنظر بیش از چهار میلیون و ۱۷۵‌هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، که در مقایسه با طرح‌های قبلی، کمتر است. همچنین با در نظر گرفتن عدد ۱۷۷‌هزاردستگاهی برای عرضه، خودروهای بسیار بیشتری نیز نسبت به گذشته به فروش گذاشته شده‌اند. بنابراین این آمار نشان می‌دهد شانس برنده شدن ثبت‌نام‌کنندگان بسیار بالا رفته است.

در گذشته، چیزی حدود شش‌میلیون نفر برای چند‌هزار دستگاه خودرو (معمولا کمتر از ۲۰‌هزار دستگاه) ثبت‌نام می‌کردند، بنابراین شانس برنده شدن بسیار پایین و برای این آمار، یک به ۳۰۰ بود. حالا اما با توجه به تقاضای بالغ بر چهار‌میلیون‌نفری و عرضه ۱۷۷‌هزاردستگاهی، شانس برنده شدن در طرح‌های فروش خودرو یک به ۲۳ شده است.

بنابراین برای محاسبه شانس ثبت‌نام‌کنندگان عادی، باید نصف خودروهای عرضه‌شده را ملاک قرار داد. با در نظر گرفتن اینکه تعداد متقاضیان عادی بسیار بیشتر از مادران دارای دو فرزند است، آنها شانس خیلی کمتری برای برنده شدن خواهند داشت. از آن سو اما شانس مادران دارای دو فرزند برای برنده شدن در طرح‌های فروش خودروسازان بسیار بالاتر از افراد عادی است.

لازم به ذکر است که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  ۵۶ طرح متنوع تخصیص خودرو در حوزه حمایت از خانواده و جوانی ارائه شده است که با توجه به آنکه میزان متقاضیان در  ۴۲ طرح مختلف، کمتر از ظرفیت تخصیص یافته بود نیازی به قرعه‌کشی در آن طرح‌ها نیست و خودروی مدنظر آنان بدون قرعه‌کشی،  به مادران واجد شرایط در این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

از سوی دیگر سیاست‌گذاری عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در راستای ارتقای رضایت مصرف‌کنندگان و تنظیم بازار، توانسته است تا مزایای زیر را نیز ایجاد کند:

– تخصیص عادلانه خودرو

– بالارفتن امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به‌گونه‌ای که در آخرین عرضه یکی از خودروسازان داخلی ۱۱.۵ میلیون نفر به‌ازای عرضه ۵۰ هزار خودرو  ثبت‌نام کرده‌اند، درحالی‌که با عرضه یکپارچه خودرو میزان ثبت‌نام‌کنندگان محصولات آن خودروساز به سه میلیون و ۶۹۹ هزار خودرو  به‌ازای عرضه صد هزارتایی، کاهش یافت و به عبارت دیگر احتمال دسترسی مصرف‌کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرف‌دار خودروساز داخلی، به میزان هشت برابر افزایش یافته است

– شفافیت و ایجاد رویه‌ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان

– رفع شائبه مهندسی عرضه با عرضه قطره‌چکانی خودرو و یا عرضه خودرو در بازارهای غیرشفاف توسط خودروسازان

– افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف‌کنندگان در هر دوره عرضه.

طبق اطلاعیه مندرج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مهلت واریز وجه از سوی منتخبان تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شد.

تمدید مهلت واریز وجه برندگان قرعه‌کشی خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس sale.iranecar.com در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت واریز وجه منتخبان قرعه کشی خودرو که پیش از این ۱۸ خرداد اعلام شده بود تا ۲۵ خرداد ماه تمدید شد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پرسش‌ها و ابهامات متقاضیان ثبت نام کننده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، در رابطه با منتخبین اصلی و رزرو، به اطلاع می‌رساند در راستای شفاف سازی موضوع، پس از بررسی و اعمال نظارت‌های لازم، اسامی منتخبین اصلی و رزرو در این سامانه درج شده و ازطریق پیامک نیز به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه نفرات اصلی به هر دلیل فرایند تکمیل خرید خود را در زمان‌های تعیین شده انجام ندهند براساس اولویت از افراد رزرو نسبت به جایگزینی آن‌ها اقدام خواهد شد.

فرایند واریز وجه از سوی منتخبین اصلی توسط شرکت‌های خودروسازی آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه جاری ادامه خواهد یافت. پس از تکمیل ثبت نام منتخبین اصلی، در صورت وجود ظرفیت، به منتخبین رزرو بر اساس اولویت اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط طرح پیش‌فروش یکساله سایپا بدون قرعه‌کشی در تیر ۱۴۰۱ اعلام شد

 به اطلاع متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز گروه خودروسازی سایپا می‌رساند، شرایط پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا بدون قرعه‌کشی تا تکمیل ظرفیت در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به شرح جداول ذیل اعلام می‌گردد:

متقاضیان محترم می‌توانند از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ با ورود به «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت، نسبت به انتخاب نوع خودرو و ثبت‌نام اقدام نمایند.

لازم به ذکر است شرکت در این طرح صرفا از طریق سایت فوق امکان‌پذیر بوده و در صورت استفاده متقاضی از سایر آدرس‌ها، عواقب آن بر عهده گروه خودروسازی سایپا نخواهد بود.

اخباراقتصادخودرو
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید