محدودیت‌های سرمایه‌گذاری مانند ویزا به زودی برداشته خواهند شد

بدون دیدگاه
 

محدودیت‌های سرمایه‌گذاری مانند ویزا به زودی برداشته خواهند شد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از کشورهای آفریقایی و اروپایی گوشت وارد می‌کنیم و در مقابل، به این کشورها فناوری‌های دانش‌بنیان صادرات داریم که ارزآوری هم داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صفری عصر امروز در همایش دیپلماسی اقتصادی گفت: یکی از وظایف وزرات امور خارجه تامین امنیت غذایی است. طبق بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم کشورهایی از آنها غذا وارد می‌کنیم، نیازمند اوره هستند و طبق برنامه‌ریزی‌هایی در وزارت امور خارجه اقداماتی انجام گرفت و در سه کشور آسیایی پالایشگاه گرفتیم. 

وی با بیان اینکه در مورد خودکفایی دارویی، ۱/۲ میلیارد دلار مواد دارویی وارد می‌کنیم، اظهار داشت: از کشورهای آفریقایی و اروپایی گوشت وارد می‌کنیم و در مقابل، به این کشورها فناوری‌های دانش‌بنیان صادرات داریم که ارزآوری هم داشته است.

این دیپلمات ارشد از واردات روغن و‌ گندم و جو از قفقاز و روسیه خبر داد و‌ تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده توسط سفرا در کشورهای فوق و رایزنی وزارت امور خارجه، روغن و گندم و جو در برابر سه کالای پتروشیمی و نفتی به کشور وارد می‌شود.

صفری با اشاره به کاهش محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در کشور خاطرنشان کرد: به زودی برای تشویق تجار چند کشور همسایه محدودیت‌های سرمایه‌گذاری مانند ویزا برداشته خواهد شد.

وی با انتقاد از تاخیر در اجرای یک خط انتقال برق از یکی از کشورهای همسایه در شرایطی که در کشور کمبود برق روبه‌رو هستیم، ابراز داشت: از ۱۷ سال پیش، این خط انتقال برق مسکوت مانده است. اگر این تاخیر اتفاق نیفتاده بود، تاکنون خطوط دو و سه انتقال هم راه‌اندازی می‌شد و‌ کشور در تابستان با تامین مشکل برق مواجه نبود.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید