آیا باید منتظر جهش قیمت دوج کوین باشیم؟

بدون دیدگاه
 

آیا قیمت دوج کوین بار دیگر رشد خواهد کرد؟ چه زمانی برای خرید دوج کوین مناسب است؟

در حال حاضر اکثر ارزهای دیجیتال را می‌توان با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از چند ماه قبل خریداری کرد. دوج کوین نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین میم کوین‌ها از این قاعده مستثنی نیست. قیمت این ارز دیجیتال کاهش شدیدی را پشت سر گذاشته و می‌توان گفت اکنون دارای قیمت جذابی برای خریداران است. آیا این قیمت‌های پایین، مقدمه یک صعود شگفت انگیز دیگر برای این ارز دیجیتال است؟

روند قیمتی دوج کوین تا قبل از سال ۲۰۲۲

پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال بدون توجه به نوسانات قیمتی گذشته آن‌ها ممکن نیست. تاریخ عرضه دوج کوین به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد و روند قیمتی آن در سال‌های اخیر بسیار پرنوسان بوده است. در ابتدا نگاهی می‌کنیم به قیمت این میم کوین در سال‌های گذشته و به بررسی برخی از مهم‌ترین نوسانات قیمتی آن می‌پردازیم.

سال ۲۰۱۴ سالی فوق‌العاده برای خرید دوج کوین بود. در این سال سرمایه‌گذاران بیش از ۶۰ میلیون دلار در این ارز سرمایه‌گذاری کردند و قیمت دوج کوین در ژانویه ۲۰۱۴ به بیش از ۰.۰۰۲۰ دلار افزایش یافت. اما این روند صعودی موقتی بود و قیمت دوج کوین مدتی بعد وارد روندی نزولی شد و تا قیمت ۰.۰۰۰۰۸۷ کاهش یافت. این روند نزولی تا سال‌ها ادامه داشت تا این‌که قیمت دوج کوین در سال ۲۰۱۷ همراه با حباب ها از ۰.۰۰۰۲ دلار تا ۰.۰۰۹۴ دلار افزایش یافت. این صعود شدید سودی بالغ‌بر ۴۵۰۰ درصد نصیب هولدرهای این ارز کرد و این میم کوین به یکی از محبوب‌ترین های آن زمان تبدیل شد.

روند صعودی قیمت دوج کوین تا هفته اول سال ۲۰۱۸ نیز ادامه پیدا کرد اما پس از آن قیمت دچار ریزشی سنگین شد. این ریزش به‌دلیل سقوط قیمت بیت کوین از ۱۹۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار رخ داد و قیمت دوج کوین حدود ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. اما سال ۲۰۱۹ سال بهتری برای دوج کوین بود و قیمت این ارز همزمان با لیست شدن در صرافی بایننس افزایش یافت.

سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را می‌توان طلایی‌ترین سال‌های دوج کوین نامید. قیمت این کوین در اواخر سال ۲۰۲۰ حدودا ۰.۰۰۲۵ دلار بود و طی ۶ ماه با رشدی حدودا ۲۷ هزار درصدی به ۰.۶۸ دلار رسید. این رشد شدید دوج کوین را وارد لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان کرد. اصلی‌ترین دلیل این رشد سرسام‌آور حمایت ایلان ماسک از دوج کوین بود. او حتی با شرکت در برنامه تلویزیونی، خود را پدر دوج کوین نامید و حمایت خود از این ارز را علنی کرد. حمایتی که تا به امروز ادامه دارد.

روند قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۲

قیمت دوج

نیمه اول سال ۲۰۲۲ سال خوبی برای بازار کریپتوکارنسی (ها) نبود. جنگ روسیه و اوکراین، اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داد و باعث ریزش شاخص‌های سهام در آمریکا و اروپا شد. بازار کریپتو نیز همگام با سایر بازارهای جهانی دچار نوسانات شدید شد و قیمت بسیاری از رمز ارزها اصلاح سنگینی را تجربه کرد. قیمت دوج کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و قیمت آن در برهه‌ای حتی به ۰.۰۵ دلار رسید. اما این اتفاق لزوما بد نیست؛ زیرا کاهش قیمت یک دارایی ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد.

معمولا افراد بعد از رشد شدید قیمت یک ارز دیجیتال، بابت این‌که آن ارز را پیش‌تر خریداری نکرده‌اند ناراحت می‌شوند. در حالی که اگر قیمت همان ارز دیجیتال ریزش کند، معامله‌گران از خرید آن خودداری می‌کنند. این رفتار برخلاف رفتار معامله‌گران حرفه‌ای است که همیشه در انتهای روند نزولی خرید و در انتهای روند صعودی فروشنده هستند. معمولا زمانی که بازار ها در شرایط اصلاحی قرار می‌گیرد، فرصت‌ مناسبی برای خرید ارز دیجیتال فراهم می‌شود.

همزمان با ریزش قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۷ هزار دلار، قیمت دوج کوین نیز به مهم‌ترین سطح حمایتی خود رسید و از قیمت ۰.۰۵ دلار حمایت شد. بعد از آن، شاهد رشد حدودا ۷۵ درصدی قیمت بودیم و دوج کوین توانست تا حدی روند نزولی خود را جبران کند. با این حال بعد از این‌که قیمت دوج کوین نتوانست از محدوده مقاومتی ۰.۰۸ دلار عبور کند شاهد اصلاح قیمت این ارز در روزهای گذشته هستیم.

پیش بینی قیمت دوج کوین

دوج کوین در ابتدا صرفا برای سرگرمی ایجاد شد، اما با حمایت افراد تاثیرگذاری مانند ایلان ماسک و ویتالیک بوترین، محبوبیت این ارز افزایش چشم‌گیری پیدا کرد. دوج کوین حتی زمینه‌ساز ظهور ارزهایی از جمله بیبی دوج و شیبا اینو است.

پیش‌بینی می‌شود با ادامه حمایت افراد مشهور و شرکت‌های مختلف از دوج کوین، قیمت این ارز مجددا افزایش پیدا کند. مدتی قبل خودروسازی تسلا اعلام کرد که از دوج کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت، پشتیبانی می‌کند. اگر در آینده شرکت‌هایی نظیر تسلا از دوج کوین به‌عنوان روشی برای پرداخت حمایت کنند، قطعا شاهد افزایش قیمت این ارز خواهیم بود.

با وجود خبرهای مثبت در رابطه با دوج کوین، وضعیت این ارز تا حدی به وضعیت کلی بازار کریپتوکارنسی بستگی دارد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، سال ۲۰۲۳ می‌تواند سالی متفاوت برای اقتصاد جهانی و بازارهای مالی باشد. زیرا تاثیر جنگ اوکراین و روسیه تا حد زیادی کاهش می‌یابد و می‌توانیم شاهد رشد مجدد قیمت ها باشیم. در این میان، ارزهایی مانند دوج کوین که قیمتی کمتر از ۰.۱ دلار دارند، می‌توانند رشد بیشتری داشته باشند. طبق گفته کارشناسان، قیمت دوج کوین می‌تواند با افزایش تدریجی در سال ۲۰۲۳، تا ۰.۲ دلار افزایش یابد.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید دوج کوین است؟

برای پاسخ به این سوال باید دوج کوین را از لحاظ تکنیکالی بررسی کنیم. اگر به نمودار دوج کوین در تایم فریم هفتگی نگاه کنید، قیمت این ارز بعد از روند نزولی سنگین، روی محدوده ۰.۰۵ دلار حمایت شد و ما شاهد رشد ۷۵ درصدی قیمت بودیم. این سطح می‌تواند در آینده نیز قیمت دوج را حمایت و به سمت بالا پامپ کند. درصورتی که قیمت دوج کوین در هفته‌های آینده کاهش یابد و به محدوده ۰.۰۵ دلار برسد، فرصتی استثنایی برای خرید و کسب سود از این ارز فراهم می‌شود.

تحلیل دوج کوین

البته قبل از محدوده حمایتی ۰.۰۵ دلار، سطح حمایتی ۰.۰۶ دلار قرار دارد که در کوتاه مدت، می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت شود.

خرید دوج کوین از ارزپایا

بهترین روش برای خرید دوج کوین استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. اما انتخاب یک صرافی معتبر و مورد اعتماد با توجه به تعداد بالای صرافی‌ها شاید کمی سخت به‌نظر برسد.

در میان صرافی‌های ایرانی، صرافی ارزپایا با بیش از ۵ سال سابقه و نرخ کارمزد ۰.۲ درصد، گزینه‌ای مناسب برای خرید دوج کوین و سایر ارزها است. ارزپایا همچنین با نگهداری دارایی‌های کاربران در کیف پول‌های سرد یا آفلاین، امنیت حساب معامله‌گران را تامین می‌کند. برای ثبت نام و ایجاد حساب در ارزپایا، باید وارد وب‌سایت https://arzpaya.com شوید و در صورت وجود هرگونه مشکل، می‌توانید با تماس با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۲۵۰ از پشتیبانی ۲۴ ساعته صرافی ارزپایا  استفاده کنید.

ارز دیجیتال
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید