توسعه روابط با کشورهای منطقه در حوزه دانش بنیان‌ها/ با ضوابط دست و‌پا گیر نمی‌توان انتظار ساختار نوآورانه داشت

بدون دیدگاه
 

توسعه روابط با کشورهای منطقه در حوزه دانش بنیان‌ها/ با ضوابط دست و‌پا گیر نمی‌توان انتظار ساختار نوآورانه داشت

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: در حال گسترش روابط با کشورهای منطقه از قققاز و سلیمانیه تا کنیا و کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم. این کار بخش خصوصی است و دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد کند قوانین و‌ محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بیست و نهمین جلسه  اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌کشاورزی ایران گفت: ساختار فکری من مبتنی بر تقویت بخش خصوصی بوده که کلیدش سرمایه گذاری مطالعاتی در این بخش است.

وی با اشاره به اهمیت اثربخشی سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: نوآوری و خلاقیت محصول سرمایه گذاری، پژوهشی بخش خصوص است. نوآوری و‌ محصول با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل می‌گیرد و این کار مسئولیت بخش خصوصی است، دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد و قوانین و‌محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.

وی افزود: ما با کشوری مواجهیم که سال‌ها با پول نفت با کارآفرینی و نوآوری مخالفت کرده‌اند، از دولت با ضوابط دست و‌پا گیر و‌ متناقض نمی‌توان انتظار ساختار نوآورانه داشته باشیم. این ساختار شکل گرفته فرهنگ غلط است.

ستاری ادامه داد: فرهنگ ساختار دولتی،‌ خصوصی و عمومی باید متحول تا دستاوردهای دانش بنیان ایجاد شود. تاکنون تلاش‌هایی در اتاق بازرگانی صورت گرفته تا ۱۸ شرکت دانش بنیان عضو اتاق بازرگانی و‌ ۵۳ شرکت دانش بنیان در بورس داشته باشیم که نتیجه تغییر نگرش را نسبت به دانش بنیان‌ها و جایگاه آنان را نشان می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مراکز نوآوری و رشد و ‌شتاب دهنده‌های کسب ‌کار و سرمایه‌گذارها،  پایه‌اش این بود که ما سرمایه گذاری بخش خصوصی را وارد کنیم تا توسعه و‌ گسترش یابد، یک گسست جدی داریم که چطور این اکوسیستم را با کسب و کارها همراه بسازیم.

ستاری با اشاره به حقوق کارآفرینی گفت: حق هر کارآفرینی است که از مالیات تحقیق و توسعه معاف و ارزش تامین ضمانت نامه این دانش بنیان‌ها باید به رسمیت شناخته شود. شرکت‌های خلاق در تغییر ریل اقتصاد در آینده دیده شده‌اند که با تغییر دیدگاه و فرهنگ ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اهمیت دارایی‌های فکری دانش بنیان‌ها گفت: سازمان بورس هم بحث مالکیت فکری دانش بنیان‌ها را جدی برگیرد. دانش بنیان‌ها باید مشمول امور مالیاتی خاص و در ‌دادسراهای ویژه رسیدگی شوند، شرایط گذراندن دوره سربازی اعضای دانش بنیان‌ها امسال دو برابر ظرفیت شده است.

وی با توسعه روابط با کشورهای منطقه در حوزه دانش بنیان‌ها گفت: در حال گسترش روابط با کشورهای منطقه از قققاز و سلیمانیه تا کنیا و کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم. این کار بخش خصوصی است و دولت فقط باید زیر ساخت ایجاد کند قوانین و‌ محیط کسب و‌کار را باید دولت تسهیل کند.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید