تصمیم شبانه دولت برای معلمان/ حقوق ها به این ترتیب افزایش یافت!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، یوسف نوری در دیدار با فرهنگیان استان قزوین گفت:تعدادی از احکام رتبه بندی معلمان در ماه جاری صادر می شود. وی افزود: رتبه بندی معلمان آغاز شده و تعدادی از احکام در این ماه صادر می شود که چهار مولفه شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه ای و تجارب در این زمینه مهم هستند و موارد جزیی و از قلم افتاده باقی مانده که انجام می شود.

یک عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: معلمان با حداقل امکانات و زیرساخت‌ها و در نبود فضاها و تجهیزات جدید آموزشی، با وجود کمبودها و بدون توجه به ساعات مصوب کاری به طور شبانه‌روزی در تلاش بودند تا آموزش تعطیل نشده و ادامه یابد. وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری، امر آموزش حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز را با استفاده از ظرفیت جامعه یک میلیون نفری معلمانش پیش می‌برد.

بنابر اعلام وزیر آموزش‌وپرورش، «جامعه معلمین رسمی و پیمانی این وزارتخانه حدود ۹۷۰ هزار نفر است. علاوه بر آن حدود ۲۰ هزار خرید خدمات و سایر وجود دارد و مجموع آمار پرسنل به حدود یک میلیون نفر می‌رسد که البته این آمار به جز مدارس غیردولتی است. پیش‌بینی می‌شود در مدارس غیردولتی حدود ۲۰۰ هزار نفر مشغول خدمت و تدریس باشند. در دوره پیش از دبستان و مهدکودک‌ها نیز تعدادی از همکاران مشغول به کار هستند.»

معلمان ایران اسلامی همواره و طی سالیان گذشته، با ایثار و از خودگذشتگی که از خود به نمایش گذاشتند، شناخته شده‌اند؛ این ایثار و از خودگذشتگی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرد. دوره شیوع کرونا را در واقع باید دوره کار مضاعف معلمان نامید. معلمانی که بدون حمایت و پشتیبانی مالی آموزش و آموزش و صرفاً با امکانات و وسایل شخصی و بدون بهره مندی مناسب از آموزش های مورد نیاز دست به کار شده و آموزش مجازی را با حداقل امکانات آغاز کردند.

اکنون که وارد دوران پساکرونا شده‌ایم، مسئولیت‌های جدیدی بر دوش معلمان گذاشته شده‌است. آنها با چالش‌های جدیدی مواجه شده‌اند و مواجهه با این چالش‌ها به توان، انگیزه و صبوری دوچندانی نیاز دارد.

پنجم اکتبر، مقارن با سیزدهم مهرماه به عنوان «روز جهانی معلم» نامگذاری شده است. به بهانه روز جهانی معلم، مروری بر مشکلات معلمان در دوران پساکرونا داشتیم. مریم رنگ‌آمیز طوسی، عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به فرارسیدن ۱۳مهر، روز جهانی معلم و تبریک آن به همه معلمان، فعالان و کنشگران عرصه تعلیم‌وتربیت اظهار کرد: معلمان ما در سه سال گذشته با تلاش و پشتکار، چهره‌های ماندگار و متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند.

اخباراقتصاد
رتبه بندی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید