هدف‌گذاری برای صادرات ۷۵ میلیارد دلاری/ آغاز مذاکرات تعرفه ترجیحی با اندونزی

بدون دیدگاه
 

هدف‌گذاری برای صادرات ۷۵ میلیارد دلاری/ آغاز مذاکرات تعرفه ترجیحی با اندونزی

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: برای رفع مسائل مالی و پولی اقداماتی شده و با حل آن می‌توان ارزآوری در این حوزه را تا سه برابر افزایش داد. چنانچه در همین راستا اقداماتی نظیر افزایش رایزن‌های تجاری از ۵نفر به 12 رایزن صورت گرفته است که البته هدف ما ارتقای این رقم به ۳۰ رایزن در حوزه توسعه تجارت است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت در سی وششمین نشست اتاق بازرگانی تهران گفت: هدف گذاری کمی غیرنفتی ما دستیابی به رقم ۷۵ میلیارد دلار صادرات در سال بود که عدم وجود برنامه جامع و مدون  مانع دستیابی به آن شد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات غیر نفتی و تعامل با کشورهای همسایه و همسو در راستای گسترش دیپلماسی تجاری، اصلاح تراز اشتغال و فناوری در تجارت خارجی، هماهنگی سیاست‌های تجاری و ارزی و افزایش رقابت پذیری صنعتی کشور و‌ پیوستن به زنجیره ارزش بین المللی صادرات محور از اقدامات ما در این حوزه است.

پیمان پاک با اشاره به تغییر رویکرد در حوزه صادرات گفت: باید رویکردمان را در حوزه صادرات تغییر بدهیم و روی پلتفرم‌های B2B و B2C  و در زنجیره صادراتی بر ارزش آفرینی کالاها تمرکز کنیم.

وی با اشاره به اشکال اصلی در اجرای برنامه‌های کلان گفت: عدم اولویت بندی در صادرات، نادیده گرفتن ظرفیت‌های کشورهای همسایه و همسو، بحث توسعه بازار همراه با اعزام هیات‌های تجاری و شناسایی بازارهای کشورهای همسایه علاوه برعدم ایجاد ثبات در بازار و حفظ کالا با کیفیت در منطقه از دلایل عدم موفقیت توسعه صادراتی است.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به بحث حمل و نقل و لجستیک در صادرات گفت: در بنادر و‌گمرگات  مشکلات فراوانی داریم اما توانسته‌ایم در حوزه حمل و نقل دریای خزر موفقیت‌هایی داشته باشیم، البته در گمرکات جنوب توفیقی نداشتیم.

وی از آغاز بحث تعرفه ترجیحی با کشور اندونزی خبر داد ‌گفت: در بخش اوراسیا موافقتنامه تجاری بین المللی با سه کشور داشتیم  که تا کنون ۹ دوره نشست در این راستا برگزار و لیست کالاهای صادراتی به آنها نهایی شده  است.

پیمان پاک با تاکید بر اینکه درآمدهای ارزی غیرنفتی ما سه برابر صادرات نفتی ارزش دارد گفت: برای رفع مسائل مالی و پولی اقداماتی شده  و با حل آن می‌توان ارزآوری در این حوزه را تا سه برابر افزایش داد. چنانچه در همین راستا اقداماتی نظیر افزایش رایزن‌های تجاری از  ۵نفر به 12 رایزن صورت گرفته است که البته هدف ما ارتقای این رقم به ۳۰ رایزن در حوزه توسعه تجارت است.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید