شرمن: جهان به نفت ایران نیاز دارد/ نماینده مجلس: امریکا دروغ می‌گوید

بدون دیدگاه
 

شرمن: جهان به نفت ایران نیاز دارد/ نماینده مجلس: امریکا دروغ می‌گوید

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: حرف مقامات امریکایی اشتباه است، آنها دنبال تغییرات مبنای محاسبات ایران هستند.

 به گزارش ایلنا، وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر این که هنوز شانس احیای برجام علی‌رغم اختلافات فعلی وجود دارد، گفته است که جهان به نفت ایران نیاز دارد.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام هنوز از بین نرفته است، تاکید کرده: «فکر می‌کنم که یک توافق بسیار عملی وجود داشته باشد و ایران باید به آن پاسخ «آری» دهد. به بهترین شکلی که می‌توانیم بگوییم این است که آن‌ها نمی‌توانند به یک تصمیم برسند»

قائم مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است: «آن‌ها کاهش تحریم‌ها دریافت می‌کنند. اقتصاد آن‌ها بهبود پیدا می‌کند و بار دیگر نفت خود را به فروش می‌رسانند و جهان به نفت ایران نیاز دارد بنابراین می‌توانند قیمت خوبی برای آن تعیین کنند. به نفع ایران است که این کار را انجام دهد اما آن‌ها در رسیدن به اجماع مشکل دارند. اتحادیه اروپا،‌ فرانسه، آلمان و انگلیس که در خصوص این توافق مذاکره کرده‌اند به همراه چین و روسیه همگی خواهان این توافق هستند».

در همین ارتباط هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، اظهار داشت: امریکا دروغ می‌گوید، دلیل اینکه این حرف را می‌زنند این است که محاسبات ایران را بهم بریزند.

وی تصریح کرد: مقامات امریکایی می‌خواهند بگویند که ما به شما نیاز داریم و اینگونه نیست که نخواهیم مذاکرات به نتیجه برسد، ما هم در نظر داریم مذاکرات به نتیجه برسد چون نیاز داریم و با توجه به نیاز دو طرف بهتر است بازی برد-برد داشته باشیم و هر دو نفع ببریم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: ما اکنون حدود 4 میلیون بشکه امکان تولید نفت داریم از این میزان یک میلیون بشکه در روز صادر می‌شود و کمتر از 2 میلیون هم وارد پالایشگاه‌های داخلی می‌شود از این میزان تولید یک میلیون بشکه باقی می‌ماند که این رقم در مقابل نیاز کشورهای دنیا رقمی نیست و مشکلات دنیا را حل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: حرف مقامات امریکایی اشتباه است، آنها دنبال تغییرات مبنای محاسبات ایران هستند.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید