چرا مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ افرادی که در آستانه تصمیم برای ازدواج قرار می گیرند معمولاً دچار استرس و اضطراب می شوند که ممکن است این فشار استرس، مانع از آن شود که شخص بهترین و درست ترین تصمیم خود را بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، ازدواج خوب و انتخاب همسر مناسب یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی هر فردی است، چرا که وقتی فرد ازدواج می کند، تمامی اهداف زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی اش تحت شعاع قرار گرفته و دستخوش تغییر می شود.

افرادی که در آستانه این تصمیم گیری بزرگ قرار می گیرند معمولاً دچار استرس و اضطراب می شوند که  ممکن است این فشار استرس، مانع از آن شود که شخص بهترین و درست ترین تصمیم خود را بگیرد.

یکی از مهمترین دلایلی که مشاوره قبل از ازدواج را مهم و الزامی کرده، کنترل استرس پیش از گرفتن تصمیم بزرگی مثل ازدواج است، مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند تا توقعات و خواسته های خود را با یکدیگر در میان بگذارید و بدون هیچگونه خود سانسوری و محدودیتی نظرتان را در مورد ازدواج با فرد مورد نظر به اشتراک بگذارید.

اما مهم ترین مواردی که در مشاوره پیش از ازدواج به آن ها اشاره می شود، چیست؟

هم کفو بودن

زوجی که قرار است یک عمر با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند، در همه کارها شریک هم شوند و فرزندانی را به دنیا آورند و تربیت کنند، حتماً باید هماهنگ و هم‌سنخ و هم کفو یکدیگر باشند.

متأسفانه معمولاً در انتخاب همسر، به خوب بودن بسنده می‌کنیم و به هم‌کفوی کمتر بها می‌دهیم در حالی که محور معیارهای انتخاب همسر، کفویت است.

ملاک کُفویت در بعد فردی، اعتقادات زوجین و در مسائل خانوادگی شامل ارزش‌ها، گرایش‌های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی، نوع تربیت خانوادگی، عادات و آداب گروهی و گاهی در سطح ثروت و درآمد و تحصیلات است.

بررسی ویژگی های شخصیتی

با استفاده از برخی تست ها، مشاوران یک سری خرده مقیاس ها را در زوجین بررسی می کنند و در نهایت به این نتیجه می رسند که بین دو زوج تطابق وجود دارد یا متفاوت از یکدیگر هستند.

بررسی بیماری روانی

ممکن است این‌ مسأله از چشم افراد عادی دور‌ بماند اما مشاور می تواند بیماری روانی‌ در افراد را تشخیص دهد.

انجام تست های روانشناسی قبل ازدواج این امکان را به روان شناس متخصص می‌دهد تا به صورت تخصصی از نیمه‌های مخفی اشخاص و خصوصیت‌های درونی آن‌ها باخبر شود.

هماهنگی‌ و تطابق جنسی

شاید خیلی از زوجین نتوانند درباره این مسائل به راحتی صحبت کنند، مفاهم و اصول اولیه مربوط به تفاوت‌های جنسیتی و احترام گذاشتن به این تفاوت‌های فردی و نیازها و علایق جنسی، توجه به حس مسئولیت پذیری زوجین در قبال یکدیگر و تاکید بر پیامدهای منفی کم توجهی و کم محبتی به شریک زندگی، آشنایی با بیماری های جنسی که از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند و آموزش مهارت‌های ارتباطی موثر، حل مساله و تصمیم گیری و مدیریت روابط برای حفظ زندگی مشترک و بالا بردن کیفیت روابط عاشقانه و عاطفی از حمله موضوعاتی است که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج به آنها اشاره می شود.

بررسی تله های زندگی

تله های زندگی زخم‌های کودکی هستند که از دوره طفولیت با توجه به والدگری والدین، خاطرات و تجربیات، افراد به آن دچار می شوند.

در مشاوره قبل از ازدواج این مسائل بررسی شده و به زوجین برای مدیریت و مهار آن راهکارهایی داده می شود.

انتهای پیام/

اخبارجامعه
ازدواجپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید