گزارشگر مطرح فوتبال درگذشت + عکس

بدون دیدگاه
 

جان ماتسون، گزارشگر مطرح دنیای فوتبال، از دنیا رفت.

ماتسون که یکی از چهره‌های دوست داشتنی و مشهور فوتبال انگلیس به حساب می‌آمد ۵۰ سال در شبکه خبری بی‌بی‌سی مشغول به کار بود.

گفته می‌شود که او بیشتر از ۲۵۰۰ بازی را از طریق تلویزیون و رادیوی این شبکه خبری گزارش کرده است که بسیاری از آنها دیدارهایی به یادماندنی برای فوتبال این کشور بودند.

او روز پنجشنبه ۲۳ فوریه و در سن ۷۷ سالگی درگذشت و این اتفاق برای بسیاری از خبرنگاران، گزارشگران و فوتبال‌دوستان در انگلیس و بسیاری از کشورهای جهان ناراحت کننده و دردناک بود.

ماتسون در طول دوران حضورش در تلویزیون بی‌بی‌سی رکورد جذاب گزارش ۱۰ جام جهانی، ۱۰ جام ملت‌های اروپا و ۲۹ فینال جام حذفی را به ثبت رساند و در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که به حضورش در این حرفه پایان دهد. آخرین دیداری که او برای برنامه Match of the Day گزارش کرد مربوط به همان سال بود.

او در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار به شبکه بی‌بی‌سی ملحق شد و یکی از گزارش‌های خاطره‌انگیز او مربوط به دیدار فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بوده است.

زمانی که فاجعه هیلزبرا در سال ۱۹۸۹ رخ داد، او برای گزارش بازی بین لیورپول و ناتینگهام فارست در آن ورزشگاه حضور داشت و بسیاری از تصاویر و اخبار مربوط به این اتفاق با صدای او پخش شده است.

خانواده او دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای این خبر را به جامعه ورزش و رسانه انگلیس دادند: «با نهایت غم و اندوه اعلام می‌کنیم که جان ماتسون امروز در نهایت آرامش و در خواب از دنیا رفت.»

ورزش
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید