خبر مهم از یارانه نقدی دولت در اسفند / مبلغ جدید یارانه ها مشخص شد / خبر خیلی مهم برای مردم

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خبر مهم از یارانه نقدی دولت در اسفند / مبلغ جدید یارانه ها مشخص شد / خبر خیلی مهم برای مردم

چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا دی ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی دی ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

واریز یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی اسفندماه از دقایقی پیش آغاز شده و تا آخر امشب به حساب تمامی سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

بر همین اساس، در صورتی که خانوارها جزو دهک‌های اول تا سوم باشند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار گیرند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شد

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

گفتنی است در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک هیچ خللی در پرداخت یارانه نقدی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کنترل نقدینگی و تورم نیز اثرگذار خواهد بود.

۱۰ قلم کالا در طرح کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و تاکنون قزوینی‌ها بیشترین استقبال را از این طرح داشتند./ایسنا

تثبیت قیمت‌ها از مزایای کالای برگ است

فرماندار اصفهان گفت: دولت تلاش می کند که توزیع عادلانه صورت پذیرد و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کند و کمترین فشاری به مردم وارد نگردد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه طرح کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند که سفره مردم کوچک نشود، اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند که توزیع عادلانه صورت پذیرد و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کند و کمترین فشاری به مردم وارد نشود.

وی با اشاره به مزایای متعدد کالابرگ الکترونیکی، افزود: تثبیت قیمت‌ها و هدفمند و بهینه شدن مصرف یارانه، ازجمله مزایای کالابرگ الکترونیک است که بایستی تلاش کنیم این اقدام توأم با موفقیت باشد.

احمدی تأکید کرد: اصناف باید به درستی در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی توجیه شوند و آگاهی کامل و گفتمان درستی در این خصوص داشته باشند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: به صورت شهرستانی نشستی مشترک با دهیاران و فروشگاه‌های تعاون روستایی برگزار و طرح کالابرگ الکترونیکی و دیگر موضوعات برای آنها تشریح و تبیین شود.

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه نقدی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید