خبر مهم شبانه درباره یارانه نقدی خردادماه / زمان پرداخت یارانه خرداد اعلام شد / با خرید کالابرگی یارانه خود را افزایش دهید

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خبر مهم شبانه درباره یارانه نقدی خردادماه / زمان پرداخت یارانه خرداد اعلام شد / با خرید کالابرگی یارانه خود را افزایش دهید

با وجود انتشار خبر واریز یارانه نقدی خرداد ماه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن تکذیب واریز یارانه خرداد ماه گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه ها هیچ اطلاعی در این زمینه منتشر نکرده است.

وزیر تعاون،کار رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزار تومانی مبلغ یارانه نقدی کالابرگ الکترونیک خبر داد و اعلام کرد این طرح از هفته آینده اجرا می‌شود و همه یارانه‌بگیران یا هر عضو از خانواده‌هایشان که ۴۰۰ هزار تومان دریافت یارانه نقدی دارند، با وجود ایراداتی که کارشناسان به یارانه نقدی می‌گیرند، مشکلات معیشتی برخی از اقشار را به این نتیجه رسانده است که دریافت یارانه نقدی بهتر از کالابرگ است. آخرین اخبار مربوط به یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید .

با وجود انتشار خبر واریز یارانه نقدی خرداد ماه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن تکذیب واریز یارانه خرداد ماه گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه ها هیچ اطلاعی در این زمینه منتشر نکرده است.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر واریز یارانه نقدی خرداد ماه را منتشر کردند. در حالیکه طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها این موضوع را تکذیب کرد. وی افزود: امروز یارانه‌ای به حساب مردم واریز نشده است. چرا که موعد پرداخت یارانه نیست و خبرهایی که در آن واریز یارانه را اعلام کردند به هیچ وجه مورد تایید سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نخواهد بود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره زمان واریز یارانه نقدی خرداد ماه نیز اعلام کرد: روال همیشه واریز یارانه ساعت ۲۴ و در تاریخ ۲۰ هر ماه بوده است. در این زمینه همه تلاش خودمان را به کار می‌بندیم که در زمان و موعد مقرر یارانه نقدی خرداد ماه واریز شود.

حسینی ادامه داد: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است.

یارانه نقدی | شرط افزایش ۲۰ درصدی یارانه
بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا، افزایش ۲۰ درصدی یارانه‌ها برای همه نیست و تنها افرادی که در دهک یک تا سه بوده و مستمری بگیر کمیته امداد و بهزیستی باشند، مشمول این افزایش خواهند بود.

شرط دیگر اختصاص ۲۰ درصد یارانه بیشتر این است که این دسته از افراد ۸۰ درصد از مبلغ یارانه خود را به صورت کالا برگ خریداری کرده باشند، تا بتوانند از افزایش ۲۰ درصدی یارانه نیز استفاده کنند.

البته مبلغ ۲۰ درصد افزایش یافته یارانه به صورت اعتباری بوده و به هیچ وجه قابل برداشت به صورت نقدی برای مشمولان نیست و صرفاً برای خرید کالا برگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر بر خلاف آنچه که در خبرها امروز منتشر شده بود، ۸.۵ میلیون نفر مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه نخواهد شد چرا که این تعداد جمعیت همه افراد دهک یک تا سه است اما تنها آن‌هایی با افزایش ۲۰ درصدی یارانه مواجه خواهند شد که ۸۰ درصد مبلغ آن را کالابرگ خریداری کرده باشند.

یعنی اگر یارانه بگیری در دهک یک تا سه و حقوق بگیر کمیته امداد و بهزیستی باشد و ۸۰ درصد مبلغ یارانه خود را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای که وارد این طرح شدند، کالابرگ خریداری کند به محض کسر شدن ۸۰ درصد مبلغ یارانه برای خرید کالا برگ که جزو کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است، ۲۰ درصد دیگر به حساب آن فرد واریز خواهد شد که آن هم قابلیت برداشت ندارد و می‌تواند مجدداً نسبت به خرید کالا اقدام کند./ ایسنا

مرحله دوم افزایش یارانه نقدی این دهک ها
بر اساس اعلام دولت در خصوص افزایش یارانه طرح کالابرگ الکترونیک، سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بر اساس این اطلاعیه، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به‌‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات(ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی خواهد شد./اقتصادآنلاین

تاریخ افزایش یارانه نقدی در قالب کالابرگ
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته از افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده بود. حالا، وزارتخانه متبوع او با صدور اطلاعیه‌ای، تاریخ اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی را ۱۳ خرداد اعلام کرده است. اما کدام خانوارها مشمول افزایش یارانه در این مرحله می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو روز پیش اعلام کرد که یارانه خانوارهای مشمول دهک‌های کم‌برخوردار در صورتی که به جای دریافت نقدی آن، از کالابرگ استفاده کنند (حداقل ۷۰ درصد مبلغ را کالا بخرند)، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. به این معنا که برای مثال، مشمولان یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در صورت بهره‌مندی از کالابرگ می‌توانند معادل ۴۸۰ هزار تومان را دریافت کنند. حالا وزارتخانه تحت مدیریت او با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این طرح از روز شنبه، ۱۳ خرداد اجرایی می‌شود.

این اطلاعیه، هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را «حمایت دولت مردمی از اقشار کم درآمد» دانسته است.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی ‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار می‌گیرند که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد ایلام از طرح صدور کالا برگ الکترونیک برای مددجویان دهکهای یک تا سه درآمدی این نهاد و اجرای آن از هفته آینده خبر داد.

«رضا طاهری» در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد و از طریق این کالابرگ مددجویان می توان نسبت به تهیه ۱۱ قلم کالاهای ضروری اقدام کنند.

وی افزود: در این طرح یارانه اعتباری خانوارهای دهکهای درآمدی 1- 2 و 3 مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

طاهری ادامه داد: همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند و استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

وی ادامه گفت: در این طرح کارت جدیدی صادر نمی شود و همه کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است و تعداد ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

طاهری تاکید کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند .

اخباراقتصاد
پربازدیدیارانه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید