در تابستان هرروز این میوه را بخورید!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛د در تابستان هرروز این میوه را بخورید!

خیار یکی از صیفی‌جات پرمصرف است که جایگاه خود را در بین میوه‌‌ها نیز پیدا کرده و تقریبا همه افراد تمایل به خوردن آن دارند. خیار طعم ملایمی دارد و احساس خنکی ایجاد می‌کند. اما گنجاندن آن در برنامه تغذیه روزانه تاثیرات مثبتی در حفظ سلامت بدن دارد که در روزهای گرم اهمیت بیشتری خواهد داشت.

در ادامه این مطلب، به فواید خوردن خیار در روزهای گرم اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

تامین آب بدن

الکترولیت‌های موجود در خیار به پیشگیری از دهیدراته ‌شدن بدن کمک می‌کند. خیار علاوه بر مقدار آب فراوانی که دارد، منبع غنی از الکترولیت‌های مختلف است و به پیشگیری از اختلال آب و الکترولیت‌ها طی روزهای گرم یا پس از انجام تمرینات ورزشی کمک می‌کند.

افزودن خیار رنده‌شده و کمی نعناع تازه به آب برای افرادی که تمایل به نوشیدن آب ندارند، بسیار عالی است. تامین ‌آب موردنیاز بدن برای حفظ سلامت سیستم گوارش، عملکرد صحیح روده‌ها، جلوگیری از تشکیل سنگ‌های کلیه و شادابی پوست ضروری است.

کمک به سلامت استخوان‌ها

ویتامینK در انعقاد خون و حفظ سلامت استخوان‌ها موثر است. یک فنجان خیار رنده‌شده حدود ۱۴۰ گرم تقریبا ۱۰ میکروگرم ویتامینK دارد. مقدار نیاز روزانه بدن به این ویتامین در خانم‌های جوان و میانسال ۹۰ میکروگرم است که در مورد مردان این سن به ۱۲۰ میکروگرم می‌رسد. هر خیار حدود ۲۰ میلی‌گرم کلسیم نیز دارد. ویتامینK جذب کلسیم را بهبود می‌بخشد که این دو ریزمغذی در حفظ سلامت استخوان‌ها نقش دارند.

سلامت سیستم قلبی‌عروقی

فیبرها به تنظیم کلسترول خون و پیشگیری از مشکلات قلبی‌عروقی کمک می‌کنند. یک فنجان خیار حدود ۱۹۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۱۷ میلی‌گرم منیزیوم دارد که دریافت این املاح در کنار کاهش مصرف سدیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند. وجود ترکیباتی به‌نام کورکوبیتاسین در خیار نیز در پیشگیری از تصلب عروق نقش دارد.خیار

کنترل دیابت

خیار در کنترل و پیشگیری از دیابت موثر است زیرا ترکیباتی دارد که در کاهش قند خون و جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون مفید هستند. براساس یکی از تئوری‌ها در این زمینه، کورکوبیتاسین در تنظیم ترشح انسولین و متابولیسم گلیکوژن کبد که در تشکیل قند خون موثر است، نقش دارد. براساس مطالعات آزمایشگاهی نیز پوست خیار علائم دیابت را کاهش می‌دهد که ناشی از تاثیر آنتی‌اکسیدانی است. دیگر تاثیر خیار در کنترل دیابت به فیبرهای فراوان و شاخص گلیسمی پایین آن مربوط می‌شود.

تاثیرات ضدالتهابی

بروز التهابات در بدن زمینه‌ساز مشکلات متعدد سلامت نظیر مشکلات قلبی‌عروقی، دیابت، بیماری‌های خودایمن، افسردگی و سرطان می‌شود. خوردن خوراکی‌هایی با تاثیرات ضدالتهابی در بهبود این مشکلات تاثیر دارد که خیار جزء این گروه محسوب می‌شود.

شادابی پوست

بعضی از مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات موجود در خیار تاثیرات مثبتی بر سلامت پوست دارد. استفاده موضعی از برش‌های خیار به احساس خنکی پوست و تسکین تورم و التهابات پوست کمک می‌کند. خیار در بهبود آفتاب‌سوختگی نیز نقش دارد و گذاشتن برش‌های خیار روی چشم‌ها نیز تورم و تیرگی اطراف چشم را کاهش می‌دهد. / سلامت

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدمیوه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید