هرگز این خوراکی‌ها را به سگ‌ها ندهید!

بدون دیدگاه
 

سگ‌ها طوری تکامل پیدا کرده‌اند که تقریباً هر غذا و ماده خوراکی را دوست دارند و به ویژه اگر آن را از صاحب خود دریافت کنند، با اشتیاق فراوان می‌خورند. با این حال مصرف برخی از مواد غذایی برای سگ‌ها بسیار مضر و حتی کشنده است.

وب‌سایت بیمارستان حیوانات Shallowford‌ در ایالت کارولینای شمالی آمریکا به معرفی ۱۰ ماده غذایی پرداخته که هیچ وقت نباید به سگ‌ها داده شود.

۱- شکلات

شکلات حاوی ماده بسیار سمی به نام متیل گزانتین است که می‌تواند فرآیند متابولیسم سگ را متوقف کند. حتی مقدار کمی شکلات، به خصوص شکلات تلخ، می‌تواند باعث اسهال و استفراغ شود. مقدار زیاد آن می تواند باعث تشنج، عملکرد نامنظم قلب و حتی مرگ شود.

۲- آووکادو

آووکادو دارای یک سویه اسید چرب به نام پرسین است که در مقادیر زیاد برای سگ سمی است. آووکادو فواید بسیار زیادی دارد اما به عنوان غذای سگ مناسب نیست.

۳- پیاز و سیر

این سبزیجات دوست داشتنی که جزء اصلی رژیم غذایی انسان هستند، می‌توانند با از بین بردن گلبول‌های قرمز سگ شما باعث کم‌خونی شوند. حتی مقدار کمی از آن هم می‌تواند برای سلامتی او مضر باشد.

۴- انگور و کشمش

خوردن این میوه به ظاهر بی‌ضرر (به صورت تازه یا خشک) می‌تواند باعث نارسایی کلیه در سگ شود.

۵- شیر و سایر محصولات لبنی

با اینکه سگ‌ها می توانند شیر مادر خود را بنوشند، هر نوع لبنیات دیگری (گاو، بز و غیره) می‌تواند آنها را بیمار کند. سگ‌ها برای هضم درست قندها و اسیدهای چرب موجود در لبنیات آنزیم‌های لازم را ندارند.

۶- ماکادمیا (فندق استرالیایی)

هنوز مشخص نیست چه چیزی در این آجیل برای سگ‌ها سمی است، اما سگ شما با مصرف این دانه یا کلوچه حاوی ماکادمیا دچار مشکل می‌شود.

۷- غذاها و نوشیدنی‌های شیرین

اجازه ندهید سگتان چیزی که حاوی قندهای فرآوری شده است بخورد. برای او همان اتفاقی می‌افتد که انسان‌ها با مصرف بیش از حد قند به آن دچار می‌شوند: افزایش وزن، پوسیدگی دندان و حتی دیابت.

۸- کافئین و دانه قهوه

کافئین حاوی محرکی است که برای سگ‌ها سمی است. به هیچ وجه اجازه ندهید سگتان دانه قهوه یا نوشیدنی کافئین‌دار بنوشد.

۹- خمیری که با مخمر درست شده باشد

این نوع خمیر اگر خام خورده شود، می‌‌تواند در معده سگ شما بالا بیاید و تخمیر شود. تخمیر می‌تواند باعث مسمومیت الکلی شود و بالا آمدن آن باعث کشیدگی معده توله سگ شما و ایجاد درد می‌شود. بنابراین دفعه بعد که پیتزای خانگی درست می‌کنید، از دادن تکه‌های خمیر باقی‌مانده به سگ خود اجتناب کنید!

۱۰- نمک

نمک زیاد می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن و حتی مسمومیت با یون سدیم شود. در حالی که مقدار کمی نمک خوب است، حواستان باشد سگتان چه مقدار نمک مصرف می‌کند تا مقدار آن را به حداقل برسانید.

اخبارچند رسانه‌ایفناوری
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید