بیانیه واشنگتن درباره انزوای روسیه صرفا رؤیا‌پردازی است

بدون دیدگاه
 

بیانیه واشنگتن درباره انزوای روسیه صرفا رؤیا‌پردازی است

معاون پیشین دبیر کل سازمان ملل بیانیه واشنگتن درباره انزوای روسیه را صرف رویا‌پردازی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «سرگئی ارگونیکیدزه»، معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد انزوای روسیه در جهان تنها چیزی را نشان می‌دهد که واشنگتن دوست دارد ببیند، اما وضعیت واقعی خلاف این را تایید می‌کند».

وی تاکید کرد که این دیدگاه ایالات متحده و آن چیزی است که می‌خواهد ببیند، نه حقیقت عملی موجود. اما این یک نگاه کوته‌بینانه به مسائل بین‌الملل است، زیرا وضعیت واقعی جهان نشان می‌‌دهد که انزوایی در کار نیست، بلکه ما از وخامت شدید روابط با غرب صحبت می‌کنیم، اما غرب همیشه فراموش می کند که کل جهان نیست و علاوه بر غرب، کشورهای زیادی در جهان در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا وجود دارند‌.

این کارشناس امور بین‌الملل افزود: «بر اساس ارتباطات روسیه از جمله دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور با رهبران ایران و ترکیه و همچنین سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آسیا و آفریقا، هیچ تصوری وجود ندارد که روسیه طرد شده است».

وی ادامه داد: «برعکس، این کشورها همچنان به روابط با روسیه به همان شکل طبیعی خود ادامه می‌دهند و علاوه بر این به توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با این کشور هم علاقه نشان می‌دهند. چنانچه در دیدارهای لاوروف در مصر و کشورهای آفریقایی به وضوح بیان شد. همکاری‌های تجاری و اقتصادی برای دو طرف سودمند است، من معتقدم روسیه در این مسیر پیشرفت خواهد کرد».

 

انتهای پیام/

اخبارجهان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید