ولیعهد اسپانیا راهی سربازی شد+ تصاویر

بدون دیدگاه
 

پارسینه به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: دختر بزرگ شاه فیلیپه ششم، که در ماه اکتبر ۱۸ ساله می‌شود، بعد از ظهر پنجشنبه در حالی به آکادمی نظامی ارتش در زاراگوزا رسید که شاه فیلیپه و ملکه لتیزیا، پدر و مادرش، و صوفیا، خواهرش، او را همراهی می‌کردند.

او به خبرنگاران گفت که اشتیاق فراوانی برای سال پیش رو دارد، اما در عین حال «کمی عصبی» است و مضطرب است.

شاهدخت الئنور یک سال را در آکادمی نظامی زاراگوزا سپری می‌کند، سپس به مدرسه نیروی دریایی می‌رود و در آنجا آموزش‌های تخصصی مربوط به عملیات و تاکتیک‌های دریایی را فرا خواهد گرفت. سپس به مدرسه نیرو‌های هوایی خواهد رفت و تحصیلات خود را در آکادمی هوایی عمومی به پایان می‌رساند.

مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا، با اعلام خبر آموزش نظامی لئونور در ماه مارس، گفت که او یکی از زنان جوانی است که در نیرو‌های مسلح ثبت نام کرده است.

روبلز افزود: «در زمان مقتضی، یک زن فرمانده کل نیرو‌های مسلح خواهد بود، و ما در سال‌های اخیر تلاش‌های مهمی برای حضور زنان در نیرو‌های مسلح انجام داده‌ایم.»

پادشاه فیلیپه ششم نیز در گفتگو با رسانه‌ها در فضای خارجی آکادمی گفت که اکنون نوبت لئونور است، این هیجان انگیز است و ما از او حمایت می‌کنیم. روز‌های اول سخت خواهند بود، اما او آن‌ها را با تلاش و صبر پشت سر خواهد گذاشت.

لئونور که به تازگی دوره دوساله خود را در کالج خصوصی «یودبلیوسی آتلانتیک» (UWC Atlantic) در ولز به پایان رسانده، علی‌رغم اینکه نفر اول در ردیف جانشینی است، اما عنوان رسمی وارث احتمالی (the heir presumptive) را یدک می‌کشد.

براساس قانون اساسی اسپانیا در سال ۱۹۷۵، تاج و تحت اسپانیا تحت سیستمی است که ترجیح می‌دهد جانشین پادشاهی مرد باشد، به همین دلیل عنوان لئونور با وجودی که اولین نفر در ردیف جانشینی تاج و تخت است، وارث احتمالی است.

ملکه الیزابت دوم نیز هنگام به سلطنت رسیدن پدرش، جورج ششم، به عنوان وارث احتمالی شناخته می‌شد، و چنانچه شاه جورج ششم صاحب پسری می‌شد، آن پسر جای الیزابت را در ردیف تاج و تخت می‌گرفت.

اخبارجهانسیاسی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید