2 روش آسان برای طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ 2 روش آسان برای طرز تهیه پودر پاپریکا خانگی

پاپریکا جزو ادویه‌های پرکاربرد در دنیا است که طعم غذا را بسیار خوب می‌کند؛ این ادویه پرخاصیت که به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می‌شود، از فلفل دلمه تهیه می‌شود. تهیه پودر پاپریکا بسیار ساده است و خودتان در خانه می‌تواند با هزینه بسیار کمی کلی ادویه درست کنید؛ به همین دلیل امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم ساده‌ترین روش طرز تهیه پودر پاپریکا را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید انواع پودر پاپریکا سبز و قرمز را درست کنید.

مواد تشکیل دهنده پودر پاپریکا

فلفل دلمه‌ای قرمز  یا سبز ۱ کیلوگرم

طرز تهیه پودر پاپریکا

پودر پاپریکا را می‌توان به روش‌های مختلفی در خانه درست کرد که انتخاب یکی از روش‌ها به امکانات و شرایط زندگی شما بستگی دارد؛ برای مثال اگر به حیاط دسترسی دارید می‌توانید طرز تهیه پودر پاپریکا در آفتاب را انتخاب کنید؛ در صورتی که در آپارتمان زندگی می‌کنید می‌توانید پودر پاپریکا را در فر درست کنید. در ادامه دو روش آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

مرحله اول طرز تهیه پودر پاپریکا در آفتاب

برای درست کردن پودر پاپریکا خانگی، ابتدا فلفل دلمه‌ای ها را از وسط برش زده و دانه‌ها و قسمت‌های اضافی آن را جدا کنید؛ سپس فلفل دلمه‌ها را به صورت خلال‌های نازک خرد کنید و داخل یک سینی بزرگ ریخته به گونه‌ای که روی یکدیگر قرار نگیرند.

مرحله دوم

در صورتی که قصد طرز تهیه پودر پاپریکا در آفتاب را دارید، سینی را روی سکو یا چهار پایه قرار دهید؛ خشک شدن فلفل دلمه‌ها در این روش 3 تا 5 روز زمان می‌برد. در نهایت با گذشت این مدت زمان فلفل دلمه شما خشک شده و با پودر کردن آن‌ها می‌توانید از پودر پاپریکا خانگی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  دسر بیسکویتی ساده در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه پودر پاپریکا در فر

در این روش نیز مانند بالا فلفل دلمه‌ای را پاک کرده و خرد کنید؛ سپس فر را روشن کنید تا به خوبی گرم شود؛ هر زمان احساس کردید فر بیش از حد داغ شده، فر را خاموش کرده و سینی حاوی فلفل دلمه‌های خرد شده را به مدت ۴۵ دقیقه درون آن قرار دهید تا  رنگ فلفل دلمه‌ای‌ها تیره نشوند.

مرحله دوم طرز تهیه پودر پاپریکا در فر

بعد از اینکه فلفل دلمه‌ای‌ها خشک شدند باید بلافاصله آن‌ها را داخل آسیاب پودر کنید؛ در غیر این صورت. توجه داشته باشید که اگر فلفل دلمه‌ای خشک شده در فضای خانه بماند رطوبت محیط را جذب می‌کند و دیگر به خوبی آسیاب نمی‌شود.

مرحله پایانی طرز تهیه پودر پاپریکا

در نهایت برای خوش‌رنگ‌تر شدن پودر پاپریکا، می‌توانید به آن کمی روغن مایع اضافه کنید؛ ایبنکار باعث می‌شود که در دراز مدت پودر پاپریکا به هم نچسبد. در آخر هم برای حفظ عطر و طعم پودر پاپریکا، آن را در ظرفی دربدار ریخته و در یخچال نگهداری کنید..

آشپزیاخبار
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید