علی دایی متولد 14 بهمن 1348 در اردبیل ، بازیکن و مربی فوتبال است. علی دایی فارغ التحصیل لیسانس متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی و دکترای رشته جامعه‌ شناسی ورزشی از دانشگاه آزاد می باشد. علی دایی سال 1356 در 8 سالگی به سمت فوتبال رفت تا اینکه سال 1367 در 19 سالگی به تیم استقلال اردبیل پیوست و بعد از قبولی در دانشگاه وارد تیم «تاکسیرانی» شد. علی دایی با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران شناخته می‌شود. علی دایی در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا و برنامهٔ تلویزیونی ۹۰ به ترتیب با کسب «۵۹ درصد» و «۷۳ درصد» آراء مخاطبین، به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.‌ دایی با ثبت ۱۴ گل، رکورد بیشترین گلزنی در تمام ادوار جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد.

علی دایی معمولا با چهره های سرشناس در حوزه های مختلف عکس یادگاری می گیرد. حالا محمدرضا شایع خواننده رپ ایرانی و ساکن تهران در اینستاگرامش عکسی مشترک منتشر کرد.

علی دایی/شایع

محمدرضا شایع که در آستانه 30 سالگی قرار داد از معدود خوانندگان رپ سرشناس ایرانی است که در داخل کشور فعالیت دارد. در آثار این خواننده رپ چند اثر اجتماعی مشاهده می شود ولی می توان او را رپری غیر سیاسی دانست که نه در آثارش و نه در فضای مجازی موضع گیری حاشیه سازی نداشته است.

چندی پیش این خواننده رپ از برخورد با میلاد حاتمی، شاخ مجازی به دلیل فعالیت در سایت های شرطبندی و کلاهبرداری حمایت کرد. دادگاه حاتمی چند روز بعد برگزار شد.

علاقه مندان رپ، شایع را با آهنگ معروف “کرم” شناختند درحالیکه تا سالها چهره خود را پنهان کرده بود و به گزارش وقت صبح پس از خدمت سربازی چهره اش را نشان داد. او در آلبوم “اینجانب” و همکاری های بعدی با مهراد هیدن مشهور ( خواننده نگاه استیل گنگ رو) بیشتر به موضوعات شخصی و عاشقانه و انگیزشی پرداخته است.

گفتنی است هفته نامه تجارت فردا ( مجموعه دنیای اقتصاد) در شماره 363 خود در پرونده ای در مورد حاشیه نشینی به آهنگ “محله گم و گورها” اثر اجتماعی این خواننده در مورد زندگی در حاشیه  اشاره کرده بود.

منبع:وقت صبح