بهترین میوه‌هایی که با آن می‌توانید یک کیک خوشمزه بپزید

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ بهترین میوه‌هایی که با آن می‌توانید یک کیک خوشمزه بپزید
کافی است یک کیک ساده یا کاکائویی پوک درست کنید و میوه مورد نظرتان را به همراه خامه میان آن بگذارید. کیک پیشنهادی این شماره کاکائویی با میوه زردآلو است. بپزید و با یک لیوان چای یا نسکافه لذتش را ببرید.
به گزارش بهداشت نیوز کافی است یک کیک ساده یا کاکائویی پوک درست کنید و میوه مورد نظرتان را به همراه خامه میان آن بگذارید. کیک پیشنهادی این شماره کاکائویی با میوه زردآلو است. بپزید و با یک لیوان چای یا نسکافه لذتش را ببرید.

مواد لازم
۵ عدد تخم‌مرغ
۲ ق چ بیکینگ پودر
۵ ق س آرد
۳ ق س پودر کاکائو
۱۰۰ گرم خامه
۳ /۱ ق چ وانیل
۱۰۰ گرم شکر
۸۰ گرم کره
۲ ق س شکر برای شیرین کردن خامه
۵ ق س آب گرم
زردآلو برای تزئین به مقدار لازم

۱. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در یک کاسه بزرگ ریخته، مخلوط کرده و چند بار الک کنید.

۲. تخم‌مرغ‌ها را شکسته، زرده‌ها را از سفیده‌ها جدا کنید. سفیده‌ها را در یک کاسه ریخته و با دور تند همزن آن‌قدر بزنید تا سفید و پف‌دار شوند.

۳. زرده‌ها را در ظرف دیگری ریخته و با وانیل و پودر شکر و آب گرم مخلوط کنید و با همزن هم بزنید وقتی سفید شد کره را اضافه کرده و آن‌قدر این مواد را با یکدیگر هم زده و مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شوند. حالا کم‌کم مخلوط آرد را به زرده‌ها اضافه کرده و با لیسک (قاشق مخصوص کیک) خوب مخلوط کنید تا گلوله‌های آرد از هم باز شوند.

۴. سفیده زده‌شده پف‌دار را به مواد اضافه کرده و به صورت دورانی با آنها مخلوط کنید تا همه مواد کیک با یکدیگر مخلوط شوند و ترکیب یکدست و یکنواختی داشته باشید.

۵. فر را با درجه حرارت ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و مدتی صبر کنید تا گرم شود. قالب کیک را آماده کرده و درون قالب، کاغذ روغنی یا کاغذ مافین بگذارید و مایه کیک را روی کاغذ درون قالب بریزید. البته بهتر است خیلی قالب را از مایه کیک پر نکنید.

۶. سینی پنجره‌ای فر را در طبقه وسط قرار دهید و قالب کیک را روی آن بگذارید. بعد از بستن در فر به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کیک خوب پف کرده و بپزد.

نکته: اگر در مدت پخت کیک در فر را باز کنید، پف کیک می‌خوابد و آن بافت اسفنجی مورد نظر را پیدا نمی‌کند.

۷. بعد از درآوردن کیک‌ها از درون فر صبر کنید تا خنک شوند و بعد آنها را از قالب جدا کنید. زردآلوها را شسته و به شکل نوارهای باریک ببرید.

۸. کیک را از کاغذ جدا کرده و با چاقوی اره‌ای (دندانه‌دار، مخصوص نان) از وسط به صورت طولی به دو قسمت تقسیم کنید. با کاردک مقداری از خامه فرم گرفته آماده شده را روی نیمه پایینی کیک مالیده و برش‌های زردآلو را روی خامه بگذارید. حالا نیمه بالایی کیک را روی خامه و میوه بگذارید.

می‌توانید روی کیک را با زردآلوی برش‌زده و خامه فرم گرفته تزئین کنید.

یه‌جور دیگه
به جای کیک‌های مافینی (فنجانی) کوچک می‌توانید این مایه کیک را در ظرف بزرگ‌تری درست کرده و یک کیک یک تکه داشته باشید که بعد از برش زدن و تزئین، آن را سرو کنید. این شکل کیک یک‌تکه کمی رسمی‌تر از انواع کوچک و فنجانی آن است.

فوت و فن
برای درست کردن خامه فرم گرفته ۲۰۰ گرم خامه را با ۷۵ گرم شکر و نوک قاشق چایخوری وانیل هم بزنید و در فریزر بگذارید ـ بعد از ۷ ـ ۶ ساعت که تیغه‌های یخ درون بافت خامه دیده شد، ظرف را بیرون آورده و روی یک کاسه پر از یخ بگذارید و با دور تند همزن آن‌قدر بزنید تا خامه‌ای شیرین و فرم گرفته داشته باشید.

فوت‌وفن
بهتر است زردآلوهای رسیده‌تر و شیرین‌ را انتخاب کنید.

منبع: همشهری

آشپزیاخبارسبک زندگی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید