سوگلی سایپا بازار خودرو را شوکه کرد

سایپا
بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ سوگلی سایپا بازار خودرو را شوکه کرد

سایپا برای چندمین‌بار متوالی طی ماه‌های اخیر، قیمت ساینا S را افزایش داده است.

سایپا پس از معرفی ساینا GX به‌عنوان نسخه جدید و ارتقایافته ساینا S، این خودرو را به‌عنوان رقیبی برای رانا پلاس می‌داند. انتظار داریم نسخه فیس‌لیفت ساینا، یعنی سهند پارس‌خودرو نیز رقیبی برای رانا پلاس شش‌سرعته و سورن پلاس باشد. ازاین‌رو، براساس دیدگاه مدیران سایپا، اکنون ساینا S‌ با پژو پارس XU7P رقابت می‌کند. درنتیجه قیمت آن نیز باید به‌اندازه بهای پژو پارس باشد.

جدول تغییرات مکرر قیمت ساینا S طی ماه‌‌های اخیر:

ماه قیمت
مرداد ۲۴۸,۶۹۴,۰۰۰ تومان
شهریور ۲۵۴,۷۶۰,۰۰۰ تومان
مهر ۲۹۱,۶۵۰,۰۰۰ تومان

حدود دو سال پیش، سایپا ساینا S را به‌عنوان نسخه جدید ساینا برای بازار ایران معرفی کرد. اضافه‌شدن دریچه گاز برقی، فرمان دی‌کات و همچنین تغییرات ظاهری بخش جلو و عقب، تغییرات ساینا اس در مقایسه با ساینا معمولی را تشکیل می‌دادند. بااین‌حال، در بخش فنی تفاوت خاصی میان این خودرو و ساینا EX وجود نداشت. حتی اضافه‌شدن دریچه گاز برقی سبب شده بود تا واکنش پدال گاز این خودرو با تأخیر بسیاری مواجه شود و مصرف سوخت خودرو افزایش یابد. با این حال پس از توقف تولید و حذف ساینا EX، مشتریان راهی به جز خرید ساینا S‌ نداشتند. این خودرو تنوع رنگ اندکی نیز دارد و اکثر نسخه‌های تولیدی آن سفیدرنگ هستند.

سایپا در زمان عرضه ساینا S، قیمت این خودرو را حدود ۷۰ میلیون تومان گران‌تر از ساینا معمولی اعلام کرد. این تفاوت قیمت سبب شد تا مشتریان تمایلی به خرید ساینا S گران‌تر و بدون تفاوت نداشته باشند. بااین‌حال، مدتی بعد تولید ساینا EX به‌صورت کامل متوقف شد تا ساینا S جایگزین آن شود و مشتریان نیز چاره‌ای جز خرید آن نداشته باشند!

اخباراقتصادخودرو
پربازدیدسایپا
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید