شوک دولت به اسنپ و تپسی / واریز سهمیه بنزین منتفی شد ؟!

قیمت بنزین
بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24، شوک دولت به اسنپ و تپسی / واریز سهمیه بنزین منتفی شد ؟!
داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه اساسا تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی را رد کرد سهمیه بنزین اسنپ و تپسی چه شد؟ از ابتدای امسال سهمیه بنزین اسنپ و تپسی پرداخت نشده است.و امروز و فردا می شود چندی پیش وزیر نفت درباره سهمیه بنزین اسنپ و تپسی؛ گفت در دستور کار است! این آخرین وعده دولت سیزدهم در اوایل شهریور ماه بود سهمیه بنزین اسنپ و تپسی در چند ماه اخیر انتقادهای زیادی به دنبال داشته است .

حالا امروز داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه اساسا تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی را رد کرد. سهمیه بنزین اسنپ به کجا می رسد.

داوود منظور گفت که به خاطر ندارد که وزیر نفت پیشنهادی برای تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی داده باشد

داوود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تخصیص سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی ، اظهار کرد این مساله مستقیم به برنامه و بودجه ارتباطی ندارد.

وی گفت : اگر وزیر نفت بخواهد مجوز خاصی از شورای اقتصاد بگیرد، باید پیشنهاد خود راارائه کنند تا آن را در شورای اقتصاد مطرح کنیم. من حضور ذهن نداریم وی پیشنهادی در این زمینه داده باشد
رانندگان اسنپ و تپسی از مدیران این شرکت ها گلایه دارند که چرا سهمیه بنزین اسنپ و تپسی ماهانه آنها را واریز نمی‌کنند و تاکسی‌های اینترنتی از دولت گله دارند که چند ماه است سهمیه‌ای به آنها نداده‌اند.
درحالی که قیمت بنزین همچنان محور اخبار روز جامعه است وزیر نفت بعد از چند ماه تاخیر در واریز سهمیه بنزین اسنپ و تپسی، وعده داده بود که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. رانندگان تاکسی‌های اینترنتی این روزها گلایه زیادی دارند و می‌گویند حالا که از سهمیه بنزین خبری نیست، حداقل شرکت‌ها کرایه‌ها را افزایش دهند.

از ابتدای امسال سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت نشده است. پیش از این احسان نصر، معاون عملیات تپسی گفته بود: از نیمه دوم سال گذشته واریز سهمیه بنزین رانندگان تاکسی اینترنتی با تاخیر مواجه شده و هم اکنون بعد از گذشت ۴ ماه هنوز مابه التفاوت یارانه سوخت تاکسی‌های اینترنتی واریز نشده است.

نصر تاکید کرده بود که طی سه سال گذشته هر چند با تاخیر اما ماهانه مابه‌التفاوت سوخت رانندگان تاکسی‌های آنلاین واریز می‌شد.آنگونه که به نظر می‌رسد عدم در نظر گرفتن اعتبار لازم در بودجه دلیل اصلی عدم پرداخت سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی بوده است.

در نقطه مقابل رانندگان اسنپ و تپسی می‌گویند قرار بود کرایه‌ها پایین باشند اما در مقابل به آنها اعتبار بنزین پرداخت شود. حالا اما اولی اجرا می‌شود و دومی نه. از آن سو قیمت قطعات یدکی نیز به طور مداوم در حال افزایش است و شغل رانندگی استهلاک زیادی برای ماشین به بار می‌آورد. نتیجه؟ کار به عنوان راننده اسنپ و تپسی دیگر صرفه اقتصادی ندارد. به ویژه که رانندگان معتقدند کمیسیون این دو شرکت هم بالاست.

پیش از این اسنپ و تپسی، بیستم هر ماه آمار پیمایش را به صورت اتوماتیک به وزارت کشور ارسال می‌کرد و آنها بعد از تجمیع و صحت سنجی به وزارت نفت ارسال می‌کردند تا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بعد از پردازش، سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی را به کارت‌های بانکی اعمال کند.

معمولا در یک بازه زمانی دو سه هفته این کار انجام می‌شد. اما به مرور زمان این واریز سهمیه مداوما با تاخیر مواجه شده است تا جایی که در سال جاری هنوز سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نشده است.
دولت تا پیش از این، چندان در مورد موضوع عدم تخصیص سهمیه بنزین اسنپ و تپسی پاسخگو نبوده است. چندی پیش تجارت‌نیوز تلاش کرد موضوع را از همه طرف‌های درگیر پیگیری کند.شرکت‌‌های اسنپ و تپسی تاکید کردند در این ماجرا مقصر نیستند. آنها مدعی بودند، فهرست کارکرد رانندگان هر ماه به مراجع مسئول ارسال می‌شود و عدم تخصیص سهمیه بنزین را باید از وزارت کشور و سامانه سماس پیگیری کرد. البته وزارت کشور هم باید فهرست را تایید و برای وزارت نفت ارسال کند. حالا مشخص نیست در این فرایند، کدام مرجع قصور داشته است.

حالا بعد از حداقل چهار ماه تاخیر در این موضوع که البته بسیاری از رانندگان می‌گویند حدود 7 ماه است، وزیر نفت گفته موضوع در دستور کار دولت قرار دارد؛ بدون اینکه به زمان احتمالی تخصیص این اعتبار اشاره‌ای کند.

اخباراقتصاد
پربازدیدقیمت بنزین
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید